AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har lyst å få en litt ryddigere økonomi. Har oversikt over hva jeg bruker og h å som kommer inn. Faste utgifter-mat,bhg,strømregning,lån ol går fra lønnskontoen. Men sånne ting som klær .vet ca hva vi bruker men er mye som skal ut når det skal handles vintertøy ol, så det tenker jeg ha en fast utgift som jeg sparer å tar ut når det trengs. Men blir mange kontoer hvis alle sånn variable utgifter skal spares på forskjellige kontoer. har behov for oversikt, men litt usikkert på beste løsning. Noen som har et godt tips? 🙏🏻😊 Anonymkode: d2c6b...9e9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har brukt You Need A Budget til akkurat dette i flere år. Har få bankkontoer, men mange budsjettposter der jeg bl.a. sparer til store årlige regninger og innkjøp. Anonymkode: 67426...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Bruker kun et vanlig excel-ark. Eller rettere sagt, flere ark. Men i samme fil. Mye enklere. Anonymkode: 3db8a...40c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Jeg bruker et Excel-ark som jeg syns fungerer veldig bra. Har brukt det i snart 20 år. Anonymkode: 00ee3...a22
asterix Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 Har prøvd ulike programmer og app'er i årenes løp, men liker best Excel siden det kan tilpasses akkurat som jeg selv vil.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Tror det er veldig individuelt hva som fungerer best for hvem. For meg er det ypperlig med fire kontoer: Brukskonto - matpenger og litt ekstra for en uke av gangen Faste utgifter - for regninger og faste utgifter hele året, fast sum inn pr mnd Mat og hushold - Alt som skal brukes på mat+ den måneden, overført ukentlig til brukskonto Klær og fritid - Overfører fast sum hit ved lønn, uttak etter behov Og så har jeg sparekonto i en annen bank. Anonymkode: f6832...8f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå