AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Heisann! Her er det mye bakhistorie som ikke vil bli delt (det ville tatt for mye tid) Vi er et ektepar hvor hun er aseksuell - og han ikke er det. Vi har vært gift i godt over 10 år, og det har funket bra på alle områder bortsett fra sex. Vi har fått det til å funke, men det er jo ikke rettferdig for noen av oss. Vi er veldig glad i hverandre, utroskap er utenkelig for oss, og vi vil ikke skilles - men sex er en solid utfordring for oss. Hun ønsker at han skal ha andre partnere, men vi er veldig usikre på hvordan man skal gå fram for å finne noen som kunne være interessert i uforpliktende sex - kanskje et annet par i samme situasjon? Vi er også usikre på hvorvidt dette er en god idé. Har noen tips eller erfaringer å dele? Anonymkode: 40e01...fe1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Det å dra inn en tredjepart fører sjelden til noe godt, i hvert fall ikke på sikt. Greit med det fysiske, men det er også en psykisk og følelsesmessig del; vet aldri helt hvordan det vil slå ut etter en tid. En av definisjonene på «aseksuell, er at noen ikke har, eller har mistet interessen for sex og samleie. Her er vi tilbake til den evinnelige diskusjonen som har gått utallige ganger på KG; hvorfor skal man i et parforhold ALLTID ta hensyn til den som ikke vil ha sex kontra den som ønsker sex? Hvorfor er det ikke mulig å finne en middelvei? Det gjør vi jo i de fleste andre situasjoner. Så fort det kommer til sex og den vanvittige private kroppen er det så viktig, spesielt for kvinner, at den er bare min, min min min min min og atter min. For de som heller mot bibelens lære, står det fritt oversatt noe slik som at kvinne og mann skal ved ekteskapet bli ett; dvs. ikke noe mitt og ditt. Uansett så må det vel gå an å gi en hjelpende hånd, hvis det, som du skriver, er kjærlighet og følelser i forholdet ellers og man vil hverandre godt. Vi gjør jo ellers stadig ting vi ikke er spesielt interessert i; handler, besøker svigermor, maler huset, vasker, går på den samme jobben etter tretti år, står i kø, dugnad i borettslaget, osv, osv, osv. Da burde det vel være mulig å stille opp med en håndjager, eller til og med la partneren slippe til i underetasjen en sjelden gang i mellom. Selvfølgelig også motsatt dersom det er mannen som er proppen i systemet. Når prostituerte klarer å gå på jobben hver dag, og der kan vi vel med sikkerhet si at man ikke på noen som helst måte er interessert i «partneren», burde det være mulig å gi litt til den man er i et parforhold med og har følelser for. Vi må slutte å ta oss selv så forbanna høytidelig. Anonymkode: fdc26...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ... Ingenting av dette var noe vi spurte om. Anonymkode: 40e01...fe1 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Jeg er sikker på at denne mannen en dag kommer til å finne seg en annen kvinne som han kan være lykkelig med. HVIS det har seg sånn at det er ett par, hvor den ene parten er aseksuell og den andre ikke er det, synes jeg at det riktige er å avslutte. Det er til grense på frekt og egoistisk å ønske at et annet menneske skal legge til side sine egen behov for deg. For det er akkurat det som skjer! Håper derfor at denne mannen får mulighet til å se at gresset kan være mye grønnere på den andre siden. Denne kvinnen får finne seg en aseksuell partner som seg! Anonymkode: a96c1...daa 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Det å ikke være kompatible seksuelt er en stor utfordring for mange par. Det er nok en god del utfordringer og «risikoer» tilknyttet åpent forhold. For noen ender det med sjalusi eller at man forelsker seg i noen andre, mens for andre går det helt fint. Det viktigste er nok at dere snakker åpent ut om dette: vil hun være komfortabel med at han har andre partnere eller vil hun bli sjalu eller syns det er sårt? Hvilke regler skal gjelde? Skal han ha en fast partner eller kun engangstilfeller, må det være en totalt ukjent eller kan det være en bekjent/kollega/etc, hvor mye vil hun vite om dette, osv. Dere må finne ut hvor deres grenser går og om dere er villige til å prøve. Og om dere så prøver, må dere vurdere hvordan det oppleves for begge og hvordan dere skal gå videre. Jeg tenker også at hvis dere skal prøve, forutsetter det at dere er trygge på hverandre og åpne med hverandre. Og det er viktig at du viser henne nærhet innenfor hennes grenser også, slik at hun ikke føler seg «utenfor». Anonymkode: b0c06...bce 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ingenting av dette var noe vi spurte om. Anonymkode: 40e01...fe1 velkommen til gratis rådgivning på intarwebsen Anonymkode: 0c437...9e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå