Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datavenn sier man skal tørke forsiktig med en tørr bomullsklut.

Skrevet

Jeg fikk råd om å ta bittelitt zalo på en klut. Dette må til for å fjerne ev fingermerker. Men det sier seg selv at man ikke bruker en klissvåt klut. :)

Skrevet
Jeg fikk råd om å ta bittelitt zalo på en klut. Dette må til for å fjerne ev fingermerker. Men det sier seg selv at man ikke bruker en klissvåt klut. :)

Min datavenn er veldig nøye på at det aldri skal være noe fuktig på skjermen, for alt slik setter visstnok merker som ikke går bort.

Skrevet

Jeg har hatt tre forskjellige laptoper/flatskjermer, og alle sammen har jeg tørket av skjermen med en _godt_ oppvridd klut. Har aldri hatt problemer med verken skjermen eller merker på skjermen pga dette. Man får også kjøpt et spesielt middel å vaske med på dataforetninger. :)

Skrevet
Min datavenn er veldig nøye på at det aldri skal være noe fuktig på skjermen, for alt slik setter visstnok merker som ikke går bort.

Husk på at det er mange "dataeksperter" og gode datavenner der ute. Ikke alle som har rett, så man må vurdere de rådene man får. Å bruke så lite fuktighet på skjermen som jeg snakker om, vil i praksis være det samme som å sitte i et rom med høy luftfuktighet. Man ser selvsagt an situasjonen: har du ingen fettflekker på skjermen trenger du jo bare å bruke en støvklut. Jeg derimot har hatt problemer med at enkelte har måttet peke direkte på skjermen min, og da har det blitt flekker. Disse flekkene har vært sjenerende, og jeg har måttet gjøre noe med dem. Derfor har jeg brukt zalo, og skjermen har ikke tatt skade av det.

Når det gjelder det spesialmiddelet de selger i butikken, så har dette omtrent samme effekten som zalo, nemlig fettløselig. Det koster bare så mye mer :)

Gjest gotthard
Skrevet

je bruker fuktig klut, tar det samtidig som je tørker a pulten og den virker enda

Skrevet

Clas Ohlson har kluter og tilsvarende beregnet nettopp for dette.

Skrevet

Jeg har brukt noen sånne våtservietter for dataskjermer, men det var jeg ikke fornøyd med. Ble merker av de. Kan hende det hadde blitt bedre om jeg hadde vært mer obs og tørket bedre av med tørt papir eller klut etterpå.

Skrevet

Det er jo der det er vanskeligst å komme til... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...