Gå til innhold

Noen med hyperemesis/kraftig kvalme som slapp unna i neste runde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, noen som ikke fikk det i alle svangerskap? Har dere noen teorier til hvorfor?

Anonymkode: d230a...84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, noen som ikke fikk det i alle svangerskap? Har dere noen teorier til hvorfor?

26% sjans for å få det i neste svangerskap om man har hatt det

Anonymkode: fc699...dbc

Skrevet

Jeg hadde hyperemesis med flere sykehusinnleggelser i første svangerskap, og var mye bedre i andre svangerskap. Jeg var plaget av kvalme og oppkast da også, men det ble ikke like ille, og det ble mye bedre etter første trimester. 

Noen teorier om hvorfor klarer jeg ikke å finne. Det er som brukere over skriver større sjanse for å slippe unna i nesten svangerskap enn å få det igjen (heldigvis!). Om noe, skulle jeg trodd sjansen var større for å få det gang nr. to for meg, da jeg hadde en ettåring hjemme og var mer sliten enn første gang. Barna hadde samme kjønn, samme far og barna var relativt tette så det var ikke noen spesielle endringer i livssituasjon utover at vi hadde et barn fra før.

Anonymkode: 42438...697

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

26% sjans for å få det i neste svangerskap om man har hatt det

Anonymkode: fc699...dbc

JA JEG VET DET.

Jeg var interessert i personlige erfaringer. Djeesus.

Skrevet

Hadde voldsom kvalme og oppkast med første fram til uke 30. 

Var kvalm og dårlig med nummer to, men noe helt annet og ikke like mye oppkast. 

Anonymkode: 752eb...830

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde hyperemesis med flere sykehusinnleggelser i første svangerskap, og var mye bedre i andre svangerskap. Jeg var plaget av kvalme og oppkast da også, men det ble ikke like ille, og det ble mye bedre etter første trimester. 

Noen teorier om hvorfor klarer jeg ikke å finne. Det er som brukere over skriver større sjanse for å slippe unna i nesten svangerskap enn å få det igjen (heldigvis!). Om noe, skulle jeg trodd sjansen var større for å få det gang nr. to for meg, da jeg hadde en ettåring hjemme og var mer sliten enn første gang. Barna hadde samme kjønn, samme far og barna var relativt tette så det var ikke noen spesielle endringer i livssituasjon utover at vi hadde et barn fra før.

Anonymkode: 42438...697

Nei, det er større sjanse for å få det i neste svangerskap. 26 % ØKT sjanse. Har lest 35 % andre steder.

Skrevet

Elendig første svangerskap, oppkast ekstremt mange ganger daglig til lanft utover halve svangerskapet, og deretter mye kvalme og en del oppkast resten av svangerskapet. Nå denne gangen var det mye mindre oppkast og ble bedre etter 1 trimester. Har fremdles kvalme, men ikke i nærheten av slik som forrige gang. Så det finnes håp

Skrevet

Hadde det kun med jenta mi, ikke med guttene :) 

Anonymkode: 0f626...fc8

Skrevet

2 av 4. med jentene men ikke med guttene

Anonymkode: f485a...283

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...