AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Hei Vi vurderer å ta en tre måneders ferie på slutten av året om koronareglene tillater det. Det jeg lurer på er, kan man ta fri bhg i tre mnd mot at man betaler for plassen? Er det noen som veit? Skal spørre barnehagen når det nærmer seg uansett, men bare lurer om noen har erfaring med det. Anonymkode: 14aaa...e92
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei Vi vurderer å ta en tre måneders ferie på slutten av året om koronareglene tillater det. Det jeg lurer på er, kan man ta fri bhg i tre mnd mot at man betaler for plassen? Er det noen som veit? Skal spørre barnehagen når det nærmer seg uansett, men bare lurer om noen har erfaring med det. Anonymkode: 14aaa...e92 Jeg tipper at det går bra. Heldige barn 😊 blir nok minner for livet. Anonymkode: d9ea3...e75 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 ja, det kan dere selvsagt så lenge dere betaler for å holde den av. Jeg vet mange som betaler barnehageplass fra august selv om ungen f.eks. ikke begynner før januar. Anonymkode: 6d56e...ee0
sikkerpådet Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 (endret) Hei. Det går helt fint, vi gjorde det samme med våre 2 barn som gikk i barnehagen. Barnehagen får betalt, og 2 færre barn å ta seg av. 🙂 Endret 22. februar 2021 av sikkerpådet
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg tipper at det går bra. Heldige barn 😊 blir nok minner for livet. Anonymkode: d9ea3...e75 Vi gleder oss 😊 masse god mat, familie og mange dyr 😍 Anonymkode: 14aaa...e92 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 sikkerpådet skrev (28 minutter siden): Hei. Det går helt fint, vi gjorde det samme med våre 2 barn som gikk i barnehagen. Barnehagen får betalt, og 2 færre barn å ta seg av. 🙂 Hehe sånn sett bør det jo gå bra😂 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): ja, det kan dere selvsagt så lenge dere betaler for å holde den av. Jeg vet mange som betaler barnehageplass fra august selv om ungen f.eks. ikke begynner før januar. Anonymkode: 6d56e...ee0 Åå høres bra ut😊 da er det altså mulig ☺️ Anonymkode: 14aaa...e92
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Barnehagen er et frivillig tilbud, hvis du vil gi barna fri så kan du det. Jeg jobber i barnehage og mange foreldre, ofte utenlandske tar flere måneder ferie i hjemlandet med barna 🙂 Anonymkode: 5c4ef...8d8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barnehagen er et frivillig tilbud, hvis du vil gi barna fri så kan du det. Jeg jobber i barnehage og mange foreldre, ofte utenlandske tar flere måneder ferie i hjemlandet med barna 🙂 Anonymkode: 5c4ef...8d8 Joda, vil bare ikke miste plassen for hun trives så godt 😊 Anonymkode: 14aaa...e92
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #9 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, vil bare ikke miste plassen for hun trives så godt 😊 Anonymkode: 14aaa...e92 Det aller lureste er jo å høre med barnehagen, eventuelt kommunen om det er en offentlig barnehage! Anonymkode: a505b...d36
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #10 Skrevet 22. februar 2021 Det går nok fint. Vi hadde 5 mnd pause av samme grunn, men gjorde en annen avtale etter forslag fra barnehagen. Vi sa opp plassen og slapp da selvfølgelig å betale. Kom hjem i juni og ble prioritert for plass til inntak i august. Er jo mulig å spørre om det samme i forhold til inntak i januar. Anonymkode: 3e291...ba4
Hactar Skrevet 22. februar 2021 #11 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): ja, det kan dere selvsagt så lenge dere betaler for å holde den av. Jeg vet mange som betaler barnehageplass fra august selv om ungen f.eks. ikke begynner før januar. Anonymkode: 6d56e...ee0 Dette har ikke alltid vært lov alle steder. Ved mangel på barnehageplasser, har det noen steder vært krav om at plassen må gå til noen som benytter den. Det er et sterkt subsidiert tilbud, og det kan settes vilkår for tjenesten. TS kan gå på en smell om hun går ut fra at "jeg betaler = jeg bestemmer". Nå rammes neppe en lengre feire for et barn som allerede går i barnehagen av slike hensyn, men hør før sikkerhets skyld med barnehagen. De vet hvilke regler som gjelder:)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 Hactar skrev (2 minutter siden): Dette har ikke alltid vært lov alle steder. Ved mangel på barnehageplasser, har det noen steder vært krav om at plassen må gå til noen som benytter den. Det er et sterkt subsidiert tilbud, og det kan settes vilkår for tjenesten. TS kan gå på en smell om hun går ut fra at "jeg betaler = jeg bestemmer". Nå rammes neppe en lengre feire for et barn som allerede går i barnehagen av slike hensyn, men hør før sikkerhets skyld med barnehagen. De vet hvilke regler som gjelder:) Kommer til å ta en prat med dem ja 😊 takk for svar 😊 Anonymkode: 14aaa...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå