Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle selge en mobiltlf for 2000 kr på finn.no da jeg møte kjøper var tlf tom for strøm så vi ble enige om at kjøper skulle ta med seg tlf hjem og prøve den og deretter vippse meg beløpet på 2000 kr. Denne personen har ikke betalt beløpet og det har nesten gått 1 år og ingenting har skjedd. Jeg har annmeldt til politiet tror dere at politiet vil ta dette vidre eller henlegge? Jeg var jo veldig dum som lot kjøper få "prøve tlf" uten noen forhåndsbetaling det er jo litt min feil også jeg skulle jo bedt om betaling.

Anonymkode: 8558f...df1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke noe hjelp fra politiet her. Dessverre.

Men hvorfor venta du 1år ?

Uansett ,du lærte noe her håper jeg. 

Anonymkode: 1e380...c2c

• Liker 5
Skrevet

Tipper du har navn osv på vedkommende? Trapp opp på døra å si at pengene skal overføres NUH. 

Anonymkode: 857d6...b95

• Liker 3
Skrevet

Det her går på egen dumhet. Er som å be sykkeltyven prøve sykle sykkelen og så bare for å forsvinne. 

Politiet henlegger denne saken. Har du lært. 

Anonymkode: 70090...28f

• Liker 3
Skrevet

For så små beløp trenger du ikke håpe så mye på å få noe igjen.

Hvorfor har du ikke gjort noe med dette før nå?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, nomore82 said:

For så små beløp trenger du ikke håpe så mye på å få noe igjen.

Hvorfor har du ikke gjort noe med dette før nå?

Hvordan vet dere det? At politiet vil henlegge dette?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det her går på egen dumhet. Er som å be sykkeltyven prøve sykle sykkelen og så bare for å forsvinne. 

Politiet henlegger denne saken. Har du lært. 

Anonymkode: 70090...28f

Egen dumhet? Det er det da ikke! Det er normalt og betale for en vare som er kjøpt

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå var det ikke jeg som sa at politiet ville henlegge, jeg sa at du får nok ikke så mye igjen.

Problemet her er at du har gjort for lite, ventet for lenge og det er ett (i det store) lite beløp det er snakk om. Ta det som læring og se fremover.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tipper du har navn osv på vedkommende? Trapp opp på døra å si at pengene skal overføres NUH. 

Anonymkode: 857d6...b95

Ja jeg har tlfnr til vedkommende med fullt navn adressen har jeg ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har gått 1 år og saken er nok henlagt. Du skulle jo tatt kontakt med politiet for lenge siden og hørt, du har nok fått brev 

Anonymkode: 158c0...ec6

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får ikke noe hjelp fra politiet her. Dessverre.

Men hvorfor venta du 1år ?

Uansett ,du lærte noe her håper jeg. 

Anonymkode: 1e380...c2c

Hvordan vet du det? Jobber du I politiet?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det har gått 1 år og saken er nok henlagt. Du skulle jo tatt kontakt med politiet for lenge siden og hørt, du har nok fått brev 

Anonymkode: 158c0...ec6

Jeg tok kontakt med politiet for lenge siden og har ikke hørt noe? Får saksøkte også brev om at jeg har annmeldt?

Skrevet

Hvordan er det mulig å være så lettlurt?

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, von Dünkel said:

Hvordan er det mulig å være så lettlurt?

Kanskje Fordi at oppegående folk betaler for noe de har kjøpt..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tok kontakt med politiet for lenge siden og har ikke hørt noe? Får saksøkte også brev om at jeg har annmeldt?

Bare for å være veldig prikkete; vedkommende er anmeldt, ikke «saksøkt». 

Personen får brev i posten dersom saken blir henlagt. Jeg anmeldte et tyveri for ca. 10 år siden, og da kom brevet med henleggelsen i postkassa etter 2 dager.

Politiet har ganske lite ressurser, og du er heldig dersom saken din blir prioritert. Dessverre!

Dersom de får mange anmeldelser på samme person / har gode beviser er det større sjanse for at saken følges opp.

Har du noe (skriftlig) bevis på at vedkommende ikke har betalt deg? F.eks. meldinger der personen skriver at h*n «betaler snart», eller lignende?

Anonymkode: 1964b...995

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje Fordi at oppegående folk betaler for noe de har kjøpt..

Ærlige folk betaler for det de har kjøpt. Det finnes nok av oppegående uærlige folk, særlig på finn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Saksøkte?, har du gått til privat søksmål?.

Politiet henlegger nesten alle slike saker så lenge vedkommende ikke har blitt anmeldt veldig mange ganger fra før av.

Anonymkode: eb8b6...eab

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bare for å være veldig prikkete; vedkommende er anmeldt, ikke «saksøkt». 

Personen får brev i posten dersom saken blir henlagt. Jeg anmeldte et tyveri for ca. 10 år siden, og da kom brevet med henleggelsen i postkassa etter 2 dager.

Politiet har ganske lite ressurser, og du er heldig dersom saken din blir prioritert. Dessverre!

Dersom de får mange anmeldelser på samme person / har gode beviser er det større sjanse for at saken følges opp.

Har du noe (skriftlig) bevis på at vedkommende ikke har betalt deg? F.eks. meldinger der personen skriver at h*n «betaler snart», eller lignende?

Anonymkode: 1964b...995

Ja jeg har bevis på meldinger osv.. jeg har ikke hørt noenting fra politiet og det har gått mange mnd ca 4 mnd 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet du det? Jobber du I politiet?

De henlegger alltid slike saker. De har ikke ressurser til å ta seg av sånne småting. Uansett om man nærmest legger forbryterens navn i hendene på dem. Sånn er det bare, dessverre.

Men eh... hvordan i alle dager kom du på tanken å bare GI det fremmede mennesket telefonen din? Du måtte da skjønne at sjansene var store for at det aldri ville komme noen betaling? Nå har du forhåpentligvis lært til neste gang, da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen hentet et Mastercard og kode i postkassen min en sommer, det hadde da blitt brukt 20.000 kr. Mesteparten var tatt ut i minibank så politiet hadde hatt mulighet til å sjekke videoovervåking ved minibankene. Fikk brev en dag om at anmeldelsen var registrert hos politiet, neste dag kom brevet om henleggelse av saken. Og dette var ikke en gang litt min skyld, fremdeles ble det ikke gjort noe. Så tror du kan glemme den anmeldelsen.

Anonymkode: 87062...e92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...