Gå til innhold

Ørevoks og dårlig hørsel

Snusmumrikken123

Anbefalte innlegg

Hei! Barne mitt har siden han ble født hatt mye ørevoks. Nå  blir han to år i sommer, og jeg mistenker at han har tette øreganger, og ikke hører ordelig.  

har tatt det opp med lege, å vi skal prøve Revaxør dråper osv først, før evt legetime. 
han hører det vi sier, noen ganger. Men reagerer ikke når vi prater til han. 

noen andre som har hatt barn med dårlig hørsel pga ørevoks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det løses enkelt, bare tiss på en bomulls dott og la den ligge i øret i 45 minutter så vil det løses opp☺️

Anonymkode: 89ee8...a0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

det løses enkelt, bare tiss på en bomulls dott og la den ligge i øret i 45 minutter så vil det løses opp☺️

Anonymkode: 89ee8...a0a

Æsj. 
bedre å bruke lunken olivenolje 

Anonymkode: 9d7bb...8ae

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt revaksør selv, og mener det står på pakningsvedlegget at det ikke skal brukes på små barn uten i samråd med lege? Jeg syns du børvta med barnet til lege (eller helsestasjonen) for å få undersøkt hørselen før du begynner å prøve slikt. 

Anonymkode: 72c3c...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har brukt revaksør selv, og mener det står på pakningsvedlegget at det ikke skal brukes på små barn uten i samråd med lege? Jeg syns du børvta med barnet til lege (eller helsestasjonen) for å få undersøkt hørselen før du begynner å prøve slikt. 

Er vel i samråd med lege når det er legen som anbefaler det. Det står jo ikke "skal kun brukes etter konsultasjon av lege" 🙂

Anonymkode: f99f3...7e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har slitt mye med det! Det er enkelt å fjerne, men Problemet er at det kommer alltid tilbake, og man vet ikke hvor fort eller hvor mye før man er til legen. Vi har fått helt forskjellige svar alt etter som hvilken lege vi har vært hos. Noen vil pirke det ut, noen vil ha olje, noen vil dryppe litt olje forebyggende, noen er veldig restriktive. Doen har sagt at de ser at vi har dryppet for mye (når vi har fulgt forrige leges anbefaling etc. i mellomtiden har barnet blitt 3 år og hører jo bare nå og da😬

Anonymkode: fb606...74f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er vel i samråd med lege når det er legen som anbefaler det. Det står jo ikke "skal kun brukes etter konsultasjon av lege" 🙂

Anonymkode: f99f3...7e5

Aha, misforsto der. Jeg så bare at det sto "før legetime". Kanskje jeg har for mye ørevoks i øynene også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Viktig at dere tar tak i dette! Krev henvisning til ørespesialist. Ørevoks hemmer hørsel og språkutvikling. 

Anonymkode: b7693...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aha, misforsto der. Jeg så bare at det sto "før legetime". Kanskje jeg har for mye ørevoks i øynene også 😅

:fnise:

Anonymkode: 9d7bb...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...