Gå til innhold

Ny pedagogisk leder i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er sikkert grei, men er typen som vet best. Og hun er sikkert flink i jobben sin også. 

Men hun har startet med en ny rutine fra nyåret, hvor alle barn skal bli møtt av en ansatt i garderoben. F.eks kommer jeg til barnehagen klokken 09 og da har det allerede kommet mange barn og for få ansatte. Begge ansatte er opptatt med barna. Likevel må en av de bryte opp for å møte meg og barnet mitt i gangen. Der sitter den ansatte og venter på at vi skal bli ferdig. Jatter med oss og barnet. 

Noen ganger kan det ta 5 til 10minutter. Av og til kan det ta 15-20 minutter. For når den ansatte kommer ut i gangen, følger det en drøss med unger ut. Det blir en stressituasjon for både meg og barnet for den lille gangen blir fylt opp av barn og voksne og det er mildt sagt kaotisk hver gang. Jeg er i tillegg redd for smitte for den ansatte bruker ikke maske og jeg er i risikogruppen. 

Vi har tatt dette opp med barnehagen, men de vil ikke endre rutinen, selv under en pandemi. Etter at den nye rutinen ble innført, har det blitt vanskelig å levere, for hver eneste gang har det vært kaos i gangen. Tidligere har barnet gledet seg til å dra til barnehagen, men ikke fullt så mye lenger. 

Hvordan er det i deres barnehager? 

Anonymkode: 44af2...db5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møtes altid av en ansatt. Her får ingen foreldre bli med inn så den ansatte tar seg av barnet. 

Hvor gammel er barnet? 

Anonymkode: 54299...72a

• Liker 1
Skrevet

Ta det opp med bhg. 

Hos oss møter de barnet inne på avdelingen, etter at jeg har kledd av.

Redd for smitte? Dette er barn og voksne barnet ditt er med hver dag... blir du smittet av en av de, blir du like mye smittet hjemme som i bhg. 

Anonymkode: 7111f...22f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Møtes altid av en ansatt. Her får ingen foreldre bli med inn så den ansatte tar seg av barnet. 

Hvor gammel er barnet? 

Anonymkode: 54299...72a

Ts her.

Barnet er 3år. 

Det ironiske er at en forelder må følge barnet inn pga for få ansatte i barnehagen, men likevel skal en ansatt sitte i gangen med oss, hele den tiden jeg er der med barnet. 

Skrevet

Høres ut som en merkelig praksis hvis det ikke er nok voksne inne på avdelingen med resten. I vår barnehage får foreldrene nå gå inn i garderoben, vi kler av og går bort til avdelingen. Der får ikke foreldre gå inn, så vi sier hadet i døra der og en voksen tar i mot barnet. Fungerer greit. Maks 2 foreldre i garderoben om gangen. På rødt nivå får vi ikke gå inn i garderoben, barnet blir da tatt inn av en av de ansatte. 

Anonymkode: 12529...03d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta det opp med bhg. 

Hos oss møter de barnet inne på avdelingen, etter at jeg har kledd av.

Redd for smitte? Dette er barn og voksne barnet ditt er med hver dag... blir du smittet av en av de, blir du like mye smittet hjemme som i bhg. 

Anonymkode: 7111f...22f

Ts her.

Dette var den gamle rutinen de hadde og det har fungert helt fint. 

Gangen brukes av flere kohorter. Egentlig skal gangen kun brukes av en kohort om gangen, men dette har dessverre sklidd ut. 

Skrevet

2 åringen blir hentet ute av ansatte. Den ene ansatte kler av og på barnet. Når vi henter kommer de ut med to åringen.

1 åringen får vi lov å levere selv. Og leverer på avdelingen men kun en voksen i gangen for av og påkledning avgangen.

siden 1åringen og 2 åringer er i samme inngang men forskjellige avdelinger så går jeg inn med begge. Noen ganger kler jeg av toåringen angre ganger gjør en ansatt det det spørs hvor travelt de har det. Men dette er kun fordi jeg alikavel skal inn å levere 1 åringen. De andre 2 åringene leverer foreldrene ute, veldig praktisk for da slapp jeg og styre med en 2 åring som skal kle på seg seøv og se og styre med alt mulig 🙈

Anonymkode: 9e3ec...b91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...