Gå til innhold

Utslag på urinprøve , burde jeg ikke hatt antibiotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gravid i uke 28. fikk beskjed om utslag på urinprøve , tror d var blod og leucocytter når jeg var hos lege nå. Har ikke vondt når jeg tisser men kjenner jo på at jeg må ofte tisser men ikke lett å skille dette evt med vanlig tissetrang når man er gravid. 

Prøven ble sendt til dyrkning ble det sagt, og d kunne ta opptil en uke men burde jeg ikke fått antibiotika? Uvi kan jo trigge til kynnere og for tidlig fødsel .

Anonymkode: 17041...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha utslag, men trenger ikke å være uvi. Man skal ikke starte behandling før man har en diagnose.

Jeg hadde utslag gjennom hele graviditeten, men ikke noe annet enn det. Forsvant så fort jeg fødte barnet. 

Anonymkode: 54d6c...34c

• Liker 2
Skrevet

Er som regel utslag på nitritt ved uvi. Men dette veit nok legen, så berre stol på dei du 😉

• Liker 2
Skrevet
RockyRose skrev (35 minutter siden):

Er som regel utslag på nitritt ved uvi. Men dette veit nok legen, så berre stol på dei du 😉

Ja d var mulig d var utslag på nitritt også.. både legen og sektrtær sa at de måtte sende den til dyrking.

takk for svar. Får vel bare stole på dem ja;) og med mindre jeg har veldig sterke symptomer så er det vel mest sannsynlig ikke farlig for foster?

Skrevet

Han venter mest sannsynlig på dyrkningssvar for å sette deg på riktig type anbiotika. Noen ganger gjør de det, og hvis ikke symptombildet tilsier umiddelbar behandling tenker jeg det er riktig, for å forhindre antibiotikaresistens.

• Liker 2
Skrevet
Mumsa skrev (48 minutter siden):

Han venter mest sannsynlig på dyrkningssvar for å sette deg på riktig type anbiotika. Noen ganger gjør de det, og hvis ikke symptombildet tilsier umiddelbar behandling tenker jeg det er riktig, for å forhindre antibiotikaresistens.

Ok. Er det så mange type antibiotika gravide kan ta da?

Trodde det var selexid stort sett som var trygt for gravide..

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Er det så mange type antibiotika gravide kan ta da?

Trodde det var selexid stort sett som var trygt for gravide..

Det finnes flere typer man kan ta ja, Selexid er det vanligste mot UVI, gravid eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...