Gå til innhold

Hei dere som har sluttet på ppillen :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et lite spørsmål til dere som har sluttet på ppiller. Merket dere noe forskjell i vekten etterpå? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen forskjell (men jeg merket heller ingen forskjell da jeg begynte på p-piller heller).

Skrevet

Har begynt og sluttet på p-piller flere ganger i livet, men eneste gangen jeg merket noe på vekta var første gangen jeg begynte. Da gikk jeg ned flere kilo, men mulig det også hadde med livsstil å gjøre.

Det jeg merker best som kommer og går med p-pillene er pigmentering i huden når jeg soler meg. Spesielt er ansiktet utsatt. Ser på bilder fra i fjor sommer og sommeren nå at ansiktet er betraktelig mer "flekkete" og ujevnt farget av sola når jeg går på piller.

Er hormonene. Da jeg gikk gravid var jeg også veldig plaget med "flekkete" ansikt.

Skrevet

Jøss, det var jeg ikke klar over at ppillene kunne forårsake, men jeg har det på akkurat samme måte. :overrasket: Gått på ppiller i tre år nå, oghar merket mer og mer i det siste at humøret mitt er forandret, fra å være helt på topp til å falle helt ned på bakken. Jeg synes dette er fryktelig slitsomt, og det samme synes min kjære. Vet det er veldig individuelt men, hvilke forandringer kan man forvente å oppleve etter man har sluttet?

Skrevet

Snakk med legen din og prøv å bytt merke :)

Trionetta merket jeg ikke noe til humøret på, vektøkning ja, men det var nok flere ting som spilte inn akkurat da.

Yasmin. Byttet litt til dette og da var jeg ikke videre hyggelig å ha med å gjøre. Ble litt småsint av de ja.

Cerazette: Bruker jeg nå og ha det bedre med meg selv og sambo syns de er bedre også :)

Så det med humøret er individulet og for mange så hjelper det å prøve noen andre piller.

Skrevet

Går selv på Yasmin, og humøret er som en jojo. I forrige uke begynte jeg å gråte fordi jeg hadde kjøpt "feil" type fiskekaker på butikken :roll: Jaja.. Er bare redd for å få en masse mellomblødninger og slikt, vet ikke om det er vanlig. Skal til GU i neste uke for å nettopp spørre legen om ting angående dette. Føler meg som en tikkende bombe ;)

Skrevet

Jeg droppet mine p-piller (trionetta) pga bivirkninger på humør og sexlyst (den var jo heeeetl borte, også gråt jeg for det også, i tillegg til alt mulig annet...)

Jeg gikk nok ned i vekt. Jeg har ikke vekt hjemme, så jeg vet ikke om det skjedde akkurat da, men jeg veide 5 milo mindre da jeg veide meg noen måneder etter pilleslutt enn jeg veide noen måneder før pilleslutt, med ingen slanking eller noe sånn.

Noen går opp, noen går ned, noen mister det de gikk opp, andre gjør det ikke. Noen får mellomblødninger, noen gjør ikke, etc. Alle får vi ulike virkninger av det å begynne, og det å slutte med p-pillr, og ulike merker virker ulikt på ulike.

Derfor kan du dessverre ikke vite hvordan det vil virke på deg før du prøver...

Skrevet

Gikk opp da jeg begynte, men de forsvant desverre ikke da jeg sluttet.

Skrevet

Hoho, hvilken sexlyst? :sur: Føles som måneder siden den var på topp. Uff, angrer skikkelig på at jeg i det hele tatt begynte, men nå skal jeg heldgvis la kroppen min få en pause fra alt det der tullet. Kanskje om en stund kan jeg prøve noe annet som kanskje passer bedre for meg :)

Er det noen ppiller som visstnok skal ha mindre bivirkinger enn andre? Eller er det også veldig individuelt.

Skrevet

DA jeg hadde gått på Trinordiol i et år, gikk jeg plutselig veldig fort opp i vekt - uten å forandret livsstil eller kosthold. Sluttet, og merket med en gang at jeg ble mye mer stabil i humøret, mye gladere. Vektøkningen stoppet. Nå, et år senere, har jeg gått ned igjen de 7 kg uten å ha gjort noe for det.

Går nå på Yasmin og har ikke hatt en eneste bivirkning.

Mener å ha hørt at det ikke er så mange bivirkninger på Cerazette. :klø:

Men er ikke sikker.

Skrevet

Jeg opplever også nå en plutselig vektøkning :forvirret: Blir bare mer og mer sikker på at jeg ta en pause fra hele greia ;)

Skrevet

Cerazette er kanskje verdt et forsøk? De er uten østrogen og det er er ofte det(østrogen) som skaper trøbbel og som kan forårsake blodpropp

Skrevet

Hadde ingen mellomblødninger da jeg byttet.

Hadde igrunn heller ikke sexlys på yasmin, men brukte de ikke så lenge da pga humør. Spilte sikkert litt inn det også.

Les litt på prevensjon.net så ser du alternativene.

Cerazette er uten østrogen og det er sånn p-staver også. Kanskje et alternativ :)

Uansett slutt på de du går på nå, snakk med legen din om det. Ikke godt å ha det sånn verken for deg eller typen :)

Skrevet
Et lite spørsmål til dere som har sluttet på ppiller. Merket dere noe forskjell i vekten etterpå?  :klø:

Nei, ingen forskjell.

Skrevet

Takk for fine råd :klem: Gleder meg virkelig til å få ordnen på dette. Stakkar mannen min som må leve meg meg akkurat nå :roll: Siste pillen på brettet blir tatt i kveld, så da blir det stopp for en goood stund ;) Skulle bare ønske at vi kunne ha en knapp et sted på kroppen der vi kunne slå av/på eggløsningen når det passet. :ler: Det ville ha vært så mye mye enklere :sjenert:

Skrevet

Jeg gikk på cerazette en god stund, og måtte slutte med de, mest pga at jeg hadde konstant mensen (det slutta ikke å blø før jeg sluttet på pillene) og litt pga at det ikke var noe merkbar forskjell på humør o.l fra jeg gikk på yasmin

Skrevet
Jeg gikk på cerazette en god stund, og måtte slutte med de, mest pga at jeg hadde konstant mensen (det slutta ikke å blø før jeg sluttet på pillene) og litt pga at det ikke var noe merkbar forskjell på humør o.l fra jeg gikk på yasmin

Samme her. Jeg blødde hele tiden, ikke så kraftig som en mens da, bare småblødninger (og jeg hadde ikke vanlig mens utenom). Jeg holdt ut i 4 mnd (bivirkningene bør være borte innen 2-3 mnd), og da syntes jeg det var nok, og sluttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...