AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Dette har pågått lenge. Jeg har mine regler i forhold til skjermbruk og legging, jeg legger meg ikke opp i så mye annet. Jeg kan ikke si «hvor mye skjermtid har du brukt nå?» for da blir ungen drittsur og sier jeg ikke er morra, jeg kan ikke si «må legge tlf hit da, ikke ta den med på rommet når du skal legge deg» da får jeg bare stygge blikk. Jeg og samboer har vært enig i mobiltid, en liten periode er han flink å setter grenser, i det andre øyeblikket bryr han seg ikke. Jeg kan ikke si ifra for da blir det styr, å han sier ingenting fordi han ikke orker drama. Ungen er 11 år. Hjemme har ungen regler i forhold til tlf tid. Har ganske mange rammer, her virker det som ungen får det som h»n vil hele tiden. Er bare lei.. får sikkert masse hets, men vær så snill, kan du være saklig.. jeg blir lei meg. Ungen og jeg kommer ikke overens fordi ungen ikke tåler at jeg sier ifra om noe, også kommer samboer å blander seg inn å sier ting som «nå må dere slutte opp» jeg har tatt opp dette så mange ganger at når jeg prøver å fortelle ungen noe, så er det ikke jeg som trenger å bli «satt på plass». Han behandler meg som om jeg skulle vært søstera til ungen liksom.. ikke rart ungen ikke har respekt Anonymkode: a62b4...523 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Her er det vel strengt talt far som er problemet, ikke ungen. Anonymkode: c8f4e...769 29
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Far er problemet, du får prate med den "voksne" Anonymkode: 62939...6e5 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Har du en god tone med mor? Hvis, så kan du jo ta opp dette med mor, slik jeg forstod det så har barnet slike regler der?! Da er det jo bare fint at du prøver å gjøre det samme hjemme hos dere.. Men min erfaring er at det ikke hjelper å diskutere noe med barnet, bare gi en beskjed ikke svar når barnet svarer deg negativt. Strekk ut hånden og si gi meg tlf, her i huset får du ikke ta tlf med på rommet når du legger deg, vent til barnet har kranglet seg ferdig uten å si noe.. Er stemor selv til en 11åring, så jeg skjønner godt hvordan du har det.. Anonymkode: fdae4...44b 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har også stebarn. Men oppdragerrollen gir jeg til far. Jeg har meninger og vi diskuterer grenser, men selve biten med å oppdra ungene gidder ikke jeg å ta del i. Anonymkode: afa5a...f77 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har du en god tone med mor? Hvis, så kan du jo ta opp dette med mor, slik jeg forstod det så har barnet slike regler der?! Da er det jo bare fint at du prøver å gjøre det samme hjemme hos dere.. Men min erfaring er at det ikke hjelper å diskutere noe med barnet, bare gi en beskjed ikke svar når barnet svarer deg negativt. Strekk ut hånden og si gi meg tlf, her i huset får du ikke ta tlf med på rommet når du legger deg, vent til barnet har kranglet seg ferdig uten å si noe.. Er stemor selv til en 11åring, så jeg skjønner godt hvordan du har det.. Anonymkode: fdae4...44b Problemet er at ungen bare går når ungen synes det blir ubehagelig. Hører ikke etter osv Anonymkode: a62b4...523
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Kan ikke far ta seg av dette da? Om barnet så sitter på mobilen 50 timer i døgnet er da ikke ditt problem? Siden barnet mener du ikke er morra hans, så regner jeg med at han ikke forventer at du vasker klærne og rydder opp etter han også! Anonymkode: 7563e...92f 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan ikke far ta seg av dette da? Om barnet så sitter på mobilen 50 timer i døgnet er da ikke ditt problem? Siden barnet mener du ikke er morra hans, så regner jeg med at han ikke forventer at du vasker klærne og rydder opp etter han også! Anonymkode: 7563e...92f Jeg vasker klær og rydder opp. Anonymkode: a62b4...523
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #9 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Problemet er at ungen bare går når ungen synes det blir ubehagelig. Hører ikke etter osv Anonymkode: a62b4...523 Men det er likevel faren her som er problemet. Faren til mitt barn bryr seg heller ikke om skjermtid og jeg vet kona synes det er noe dritt. Men hun skjønner jo at faren ikke tar ansvar. Anonymkode: f78b5...da5 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #10 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vasker klær og rydder opp. Anonymkode: a62b4...523 Slutt med det. Har du ikke noe å si med tanke på skjermtid så har du heller ikke ansvaret for barnets klær. Anonymkode: f78b5...da5 12
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #11 Skrevet 22. februar 2021 Jeg er bonusmor til to. Jeg har like mye å si om deres oppdragelse som faren og moren. Snakker de sånn til meg så blir det konsekvenser. Vi prater om hvordan man skal oppføre seg, men fortsetter oppførselen mister man tlf til og skjermtid. Det er bare tull at du skal finne deg i dette TS. Men her er faren også lat. Han må følge opp reglene og ikke bare la ting sture og gå Anonymkode: 20c59...c58 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 Hvorfor skal du være mobilpoliti? La faren ta seg av det og pass på deg selv. Anonymkode: 91840...c66 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #13 Skrevet 22. februar 2021 Kan du forklare litt om arbeidsfordelingen i huset? Oppdragelse av barnet hans? Rydding barnet hans Oppfølging skole Oppfølging fritidsaktiviteter barnet hans? Matlaging? Handling? Husarbeide ellers? Forsørging av familie? Annet? Anonymkode: 7563e...92f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #14 Skrevet 22. februar 2021 Har også stebarn. Blander meg ikke inn i oppdragelsen og er bevist på at jeg ikke blir hushjelp. Jeg er ferdig med å oppdra barn og gidder ikke mase om skjerm mm når far ikke følger opp. Passer på at de rydder etter seg i fellesarealene og that it. Men ungene er høflige og hører alltid da, faren deres hadde aldri akseptert at de snakket stygt til meg. Men oppdragelsen slik jeg hadde på min er det så som så med. Likevel så har jeg nok erfaring til å vite at det er godt nok og at det blir fine unger om enn litt late. Kan høres ut som om du ikke har egne barn enda? Anonymkode: 9ee9c...56d 2
Juniper Skrevet 22. februar 2021 #15 Skrevet 22. februar 2021 Ikke vanskelig å forstå hvorfor denne mannen ble skilt! Jeg hadde ikke giddet å være i et forhold med en sånn sopp! Hvis du ikke kvitter deg med han, så la han i hvert fall ta det fulle ansvaret for barnet! Ikke rydd, vask og styr. 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #16 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du forklare litt om arbeidsfordelingen i huset? Oppdragelse av barnet hans? Rydding barnet hans Oppfølging skole Oppfølging fritidsaktiviteter barnet hans? Matlaging? Handling? Husarbeide ellers? Forsørging av familie? Annet? Anonymkode: 7563e...92f Rydding: ungen rydder, men blir lett sur om ungen må gjøre mere. Uffer seg for å sette inn fat og bestikk etter seg. Men, kan etter mye om å men hjelpe til å henge opp klær. Ungen er flink til å rydde på rommet sitt. Middag: Ungen hjelper aldri til å lage middag. Ungen er blir 12 år snart, kan ikke forvente så mye. Anonymkode: a62b4...523
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #17 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har også stebarn. Blander meg ikke inn i oppdragelsen og er bevist på at jeg ikke blir hushjelp. Jeg er ferdig med å oppdra barn og gidder ikke mase om skjerm mm når far ikke følger opp. Passer på at de rydder etter seg i fellesarealene og that it. Men ungene er høflige og hører alltid da, faren deres hadde aldri akseptert at de snakket stygt til meg. Men oppdragelsen slik jeg hadde på min er det så som så med. Likevel så har jeg nok erfaring til å vite at det er godt nok og at det blir fine unger om enn litt late. Kan høres ut som om du ikke har egne barn enda? Anonymkode: 9ee9c...56d Vi har et felles barn sammen ja. Men barnet er baby enda. Jeg orker ikke bo i samme hus med en unge som kan få gjøre som det vil. Jeg har mye jeg skulle sagt, da jeg faktisk bor her også Anonymkode: a62b4...523 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #18 Skrevet 22. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi har et felles barn sammen ja. Men barnet er baby enda. Jeg orker ikke bo i samme hus med en unge som kan få gjøre som det vil. Jeg har mye jeg skulle sagt, da jeg faktisk bor her også Anonymkode: a62b4...523 Men, er det et generelt problem eller spesifikt retta mot mobilbruk? Anonymkode: 91840...c66 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #19 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Rydding: ungen rydder, men blir lett sur om ungen må gjøre mere. Uffer seg for å sette inn fat og bestikk etter seg. Men, kan etter mye om å men hjelpe til å henge opp klær. Ungen er flink til å rydde på rommet sitt. Middag: Ungen hjelper aldri til å lage middag. Ungen er blir 12 år snart, kan ikke forvente så mye. Anonymkode: a62b4...523 Men det er jo helt normalt at barn i den alderen uffer å akker over slike ting, det beste er å bare overhøre, eller takke for at den gjorde det. 12 år er snart tenåring Anonymkode: f4382...be2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #20 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har et felles barn sammen ja. Men barnet er baby enda. Jeg orker ikke bo i samme hus med en unge som kan få gjøre som det vil. Jeg har mye jeg skulle sagt, da jeg faktisk bor her også Anonymkode: a62b4...523 Ja jeg ser den men så lenge ikke far følger opp er det jo dømt til å mislykkes. Forholdet går vel også opp i liminga etterhvert? Jeg råder deg til å prøve å finne en middelvei ellers kommer du ikke til å gidde dette i lengden. Anonymkode: 9ee9c...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå