Gå til innhold

Trekking av visdomstann. Vanlig med fravær fra jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal snart trekke visdomstannen, og lurer på om dette er slik at man bare kommer inn, trekker den og er klar for jobb neste dag, eller om dette er slikt som verker og man må gå på heavy smertestillende.

Fikk muntlig beskjed om at jeg "må ta det rolig og ikke anstrenge meg dagene etter". Jeg har en jobb hvor det er fysisk arbeid, men ikke veldig anstrengende.

Noen som har erfaring?

Anonymkode: 63d69...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg trakk nede, var jeg ikke på jobb på 2 uker. Hadde så vondt og så ikke ut rett og slett. Men da jeg trakk en oppe, gjorde jeg det i matpausa på jobb. Var gjort på 10 min og var ikke noe vondt etterpå. Fortsatte arbeidsdagen. Skal du trekke oppe eller nede? 

Anonymkode: f6c6b...198

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trekt tre, og hadde ingen problemer med å gjøre ting rett etterpå.

Anonymkode: 7aed7...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte ut ei visdomstann på en mandag.  Kastet opp dagen etter.Ble hjemme resten av uka. Fikk ikke i meg mat til å fungere i jobben. Jobber på blomsterbutikk. Å så ut som en blå/gul ballong i kinnene. Følte meg i dårlig form 3 første dagene. Altså klarte ikke annet enn å ligge på sofaen å vente på at jeg skulle bli piggere.

Anonymkode: bb1d6...a00

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble operert ut, trodde jeg bare skulle inn for en vurdering /bilde og der lå jeg 😬🤣 Var ganske hoven og sår og var vel borte fra jobb et par dager, hadde ikke en fysisk krevende jobb.

Anonymkode: 9abae...0ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opererte ut alle fire samtidig. Hadde ikke smerter i det hele tatt etterpå. Kunne ikke spise annet enn flytende de første dagene, men var helt uproblematisk å leve som normalt utover det. 

Anonymkode: 2b01b...3d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit på jobb i tre dager fordi jeg ikke fikk time før tredje dagen. Var ikke på jobb jobb men i praksis jobb, som sykepleier. Kunne ikke bare ta fri liksom. Fikk heldigvis ingen infeksjon og var tilbake dagen etter. 

Anonymkode: e625a...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne få to uker med sykemelding da jeg skulle trekke visdomstann, om jeg hadde fysisk arbeid. Jeg jobbet i barnehage, og trengte de to ukene på grunn av intense smerter, selv det ikke er sånn superfysisk arbeid. Jeg mener det var på grunn av sjansen for blødninger.

Anonymkode: c4d4c...ae8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert begge nede. Jeg brukte kun smertestillende samme dag. Null stress å gå på jobb dagen etter.

Anonymkode: a6db7...694

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått sykemelding for noen, men den siste jeg fjerna nede så måtte jeg ta ut en egenmelding dagen etter, fytti helvete så vondt jeg hadde. 

Anonymkode: a6290...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en uke sykmelding, og det trengte jeg. Jeg ble påvirket av de smertestillende jeg fikk, og sjefen min tillater ikke at ansatte er dopa. Å la være å ta smertestillende var uaktuelt, for når virkningen begynte å dabbe av gjorde det VONDT@#!!!

Anonymkode: 8315b...9c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Da jeg trakk to visdomstenner var jeg bare uggen en dag, men da jeg trakk en vanlig jeksel kunne jeg ikke jobbet den første uka, lå bare på sofaen og spiste maks dose smertestillende og det tok bare brodden av det. Andre uka kunne jeg gå ned til to paracet daglig, og så forsvant det. 

Anonymkode: 16e01...8ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok fri samme dag og dagen etter. Derettet fungerte jeg noenlunde ok så lenge jeg tok smertestillende regelmessig. Det største problemet var at jeg våknet på nettene når smertelindringen fra tablettene holdt på å gå ut. 

Anonymkode: aad2c...01b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Har operert ut ei visdomstann nede og tok da eit par smertestillande på resept  (sterkare paracet-variant?) dagen derpå. Grei form, men ville ha tatt ein sjukedag eller to om eg måtte ha utført fysisk arbeid. 

Trekte ei visdomstann oppe for ikkje så lenge sidan. Merka ingenting etterpå. 

Anonymkode: 4ba05...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som var lenge borte, var tannkjøttet betent på tidspunktet det ble operert? Det var hovent hos meg men er ok nå. Det kan jo ha litt å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trakk 2 stk, ene måtte dem dele opp i biter for å få ut. Dro på jobb rett etterpå. 

Anonymkode: ca4cc...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trakk en oppe nå i høst, og tannnlegen lo rått da jeg sa at jeg hadde tenkt meg på jobb dagen etter. Og jammen fikk han ikke rett også🤪

Anonymkode: 8976b...296

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da må jeg sikkert belage meg på at det ihvertfall blir 2 dager fravær og kanskje mer. 

Skriver tannleger ut sykemelding, og kan de skrive ut resept på f.eks. paralgin forte om man ber om det? Vanlig paracet pleier å fungere dårlig på meg. Husker da jeg opererte mandlene at det eneste som virket var paralgin forte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...