AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Far fremstiller seg som perfekt og sjarmerer alle. Så handler det om diverse tøy og vogn i bhg som tilhører far. Vognen er betalt av farmor og den skal aldri under noen omstendigheter hjem til meg. Så i ny og ne spør bhg om jeg kan ta med vognen hjem for stell. Da har jeg svart at dette er vognen til far, spør han. Jeg prøver å si minst mulig om våre konflikter, men nå skjønner jeg at jeg fremstår som vanskelig. Farmor har i ny og ne sendt meg stygge meldinger, både mens vi var sammen og etter brudd. Tar jeg med den vognen hjem så eskalerer konfliktene. Den har ingenting hos meg å gjøre, jeg blir beskyldt for å stjele/ta med noe som ikke er mitt. De klarer fint å ta stell av vognen selv. Far har opptrådt ufint mot meg, skremt meg og ødelagt min eiendom når han har hatt mulighet. Så en periode hadde jeg en adresse men oppholdt meg over lengre tid et annet sted for å få fred. Bhg har fått med seg halvparten, ikke hvorfor men at jeg "bodde" et annet sted i 6 mnd. Dette er skrevet som om jeg er et problem og nesten ustabil, ved at de ikke vet hvor jeg bor. Påsken i fjor bodde jeg i min bolig igjen og dette vet bhg. De var innom med påskepynt/hobbysaker siden bhg var stengt. I sommer hevdet de at de fremdeles ikke visste hvor jeg bodde, noe som da er tull. Jeg vegrer meg for felles møter i bhg, har kjørt andre biler og parkert andre steder. Jeg går i tlf ut fra bhg for å slippe å ha far hengende på meg. Han har ellers parkert meg inne om han har visst hvor jeg har parkert. Så står han å skravler, drøyer og kommer fysisk nærmere meg før jeg får reist. Jeg syns dette er veldig ubehagelig. Så ja, jeg har ikke vært på alle møter. Alt samlet pluss litt flere lignende saker... hva bør jeg fortelle bhg? Anonymkode: 9a20d...ffd
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Alt, ellers ender det kun med at du blir sett på som vanskelig og ustabil, og det er du ikke tjent med. Barnehagen har taushetsplikt. Anonymkode: e7ff5...aae 37
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alt, ellers ender det kun med at du blir sett på som vanskelig og ustabil, og det er du ikke tjent med. Barnehagen har taushetsplikt. Anonymkode: e7ff5...aae Men de skal jo forholde seg til begge parter, jeg vil jo ikke ødelegge noe. Anonymkode: 9a20d...ffd
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men de skal jo forholde seg til begge parter, jeg vil jo ikke ødelegge noe. Anonymkode: 9a20d...ffd Slik som ting er nå ødelegger du for deg selv. Vil du ha det sånn? Anonymkode: e7ff5...aae 28
GammelKaktus Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Herlighet, du må jo legge ting på bordet for slik det ser ut nå så er det jo du som ikke er helt som du skal være. Helt åpne kort med barnehagen i tilfelle far skulle prøve seg på noe tull. 11
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 Jeg jobber i barnehage. Vi har ikke rett til å velge side i konflikter mellom foreldre, men denne konflikten involverer ting rundt barnet, så vi setter alltid pris på å bli informert. Da kan det også bli lettere for deg, siden det høres ut som du kan fremstå som litt vanskelig slik ting er nå. Hvis barnehagen får vite litt mer bakgrunn, så blir det lettere å forstå din sistuasjon. Men fortell kun det du vil selv, men vær oppriktig, ikke «svert» far mer enn du må, kun fakta, da vil du oppnå mer respekt enn hvis det blir «drittslenging», hvis du skjønner😊 Anonymkode: e896d...962 13
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men de skal jo forholde seg til begge parter, jeg vil jo ikke ødelegge noe. Anonymkode: 9a20d...ffd Altså du ødelegger for deg selv nå...seriøst. Drit i far, drit i hva skjer videre, det viktigste er at du sier alt ærlig til barnehagen for ellers ender det med at de blander inn barnevernet til slutt, vil du det? Anonymkode: 584eb...f81 9
atropos Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 Som pedagog i barnehage ville jeg absolutt ha villet vite at miljøet barnet vokser opp i er såpass giftig. Jeg ser for meg at denne stemningen blir plukket opp av barnet og kommer til uttrykk på en eller annen måte. Hvis barnehagen ikke vet alle detaljene, kan de heller ikke hjelpe barnet ditt og må lete i «blinde» etter grunner for barnets uttrykk. Hvis far har fått bhg til å tro at du er ustabil vil de fort tro det er grunnen. Det kan i verste fall ende i bekymringsmelding til barnevernet og far får sterkere sak i en evnt omsorgstvist. Legg alle kort på bordet. Hvis du er usikker på hvordan du skal legge det frem, så øv deg på en venninne. 24
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #9 Skrevet 22. februar 2021 Enig med de over. Be også om separate møter med barnehagen, det er helt unødvendig at dere skal møtes sammen slik dette er. Anonymkode: 8ade3...522 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #10 Skrevet 22. februar 2021 Jeg tenker du skal orientere om hvorfor ja. Ikke i detalj, men bare overordnet om hvorfor du fremstår som ordknapp. Og at det dessverre ikke fungerer med samarbeid i det hele tatt. Anonymkode: a1e8a...992 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #11 Skrevet 22. februar 2021 Driter i hva barnehagen tenker, jeg tenker kun STAKKARS BARN! Anonymkode: 0fcaa...efa 1
MissPierce Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 Jeg tenker du bør snakke med bhg ja. Det er bra at de får vite hvorfor du gjør som du gjør. Hadde også best om separate møter heretter. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #13 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har lignende erfaring med barnets far og valgte tidlig å være åpen om situasjonen,noe jeg er glad for at jeg var. Jeg ble møtt med forståelse og de forventet ikke at vi skulle stille opp sammen på samtaler og møter. De satte opp to foreldresamtaler så jeg fikk gå alene og jeg fikk gode referater fra foreldremøter for å slippe å være der med far. Til slutt ble jeg nødt å holde igjen samvær med far, da var det godt at barnehagen visste om situasjonen i forkant slik at de kunne møte barnet på de reaksjonene som kom med mer forståelse en hva de kanskje ville hatt om ting skjedde veldig brått. Anonymkode: 366c3...8ed 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #14 Skrevet 22. februar 2021 Jeg hadde sagt om situasjonen ang vognen og møter. Resten er jo ikke så relevant egentlig. Anonymkode: 8214a...00b 3
Mrs.Under Skrevet 22. februar 2021 #15 Skrevet 22. februar 2021 Du gir beskjed til barnehagen at du og far har store samarbeidsproblemer, og så lar du være å utbrodere. Barnehagen skal ikke velge side i en konflikt, men legge til rette for at begge foreldre får den informasjonen de trenger ang barnet. At man f.eks har foreldresamtaler hver for seg er ikke uvanlig. Men huff, dette her høres ikke bra ut, og jeg håper at du klarer å ivareta både deg selv og barnet best mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #16 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker du skal orientere om hvorfor ja. Ikke i detalj, men bare overordnet om hvorfor du fremstår som ordknapp. Og at det dessverre ikke fungerer med samarbeid i det hele tatt. Anonymkode: a1e8a...992 De vet at samarbeidet er dårlig, men hvor ille tror jeg ikke de vet. Jeg tenker at de tror at jeg er problemet. Han har sjarmert de, desverre. Anonymkode: 9a20d...ffd
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #17 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Driter i hva barnehagen tenker, jeg tenker kun STAKKARS BARN! Anonymkode: 0fcaa...efa Vi prates ikke rundt barnet og jeg prater kun fint om pappa'n. Anonymkode: 9a20d...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #18 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lignende erfaring med barnets far og valgte tidlig å være åpen om situasjonen,noe jeg er glad for at jeg var. Jeg ble møtt med forståelse og de forventet ikke at vi skulle stille opp sammen på samtaler og møter. De satte opp to foreldresamtaler så jeg fikk gå alene og jeg fikk gode referater fra foreldremøter for å slippe å være der med far. Til slutt ble jeg nødt å holde igjen samvær med far, da var det godt at barnehagen visste om situasjonen i forkant slik at de kunne møte barnet på de reaksjonene som kom med mer forståelse en hva de kanskje ville hatt om ting skjedde veldig brått. Anonymkode: 366c3...8ed Jeg ba om det første året og da sa pedleder at det er veldig dumt. For da kunne hun ikke garantere at begge fikk samme informasjon. Anonymkode: 9a20d...ffd
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #19 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ba om det første året og da sa pedleder at det er veldig dumt. For da kunne hun ikke garantere at begge fikk samme informasjon. Anonymkode: 9a20d...ffd Det kan være mulig du fikk det svaret fordi du fremstår som den "vanskelige" i relasjonen akkurat nå, men om du får lagt frem hvordan det er vil de kanskje være litt rundere i kantene. Det er forskjell på å være en vanskelig og kranglete forelder og det å være redd motparten og hva han kan finne på. Barnet blir til en viss grad påvirket selv om vi ikke snakker negativt om far. Barnet plukker opp stresset, frykten og man vet jo heller ikke hva far serverer barnet når det er der. Derfor er det nyttig at barnehagen vet hva som skjer fordi barnet ganske sikkert vil ha kommentarer, reaksjoner og lignende av og til. Det gjør jobben deres lettere i møte med barnet og deg. De vil selvsagt ikke ta noen side i saken, det skal de heller ikke gjøre, men de kan alikevell ha det i bakhodet. Du sier han har sjarmert de ansatte, det trodde jeg også. Det viste seg å ikke stemme. Anonymkode: 366c3...8ed 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #20 Skrevet 22. februar 2021 Det du må gjøre, er å ringe bhg i dag og be om et møte. SI at du må snakke med pedleder om noe viktig. Du behøver ikke gå i deltalj og beskrive enkeltepisoder, men fortell barnehagen at barnefar opptrer skremmende overfor deg, og at du ikke får lov av far og fars familie til å ta med vogn hjem. Si at du opplever fars oppførsel som ubehagelig og truende, og at det er derfor du ikke har vært til stede på alle møter. Be om separate møter fra nå av! Det må bhg kunne tilby slik situasjonen er nå. Om du ikke snakker med barnehagen om dette, er jeg redd de kan ta skrittet og involvere bv. Anonymkode: 55225...53e 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå