Gå til innhold

Noen som har fått 2 dose med vaksine? Er det mindre bivirkninger da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken av vaksinene fikk du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare fått 1.dose. Overhode ingen bivirkninger. Ikke en gang om rundt stikkstedet. Fikk Pfizer vaksine 

• Liker 2
Skrevet

Heldig du. Vi var mange som fikk høy feber. Astra her.

• Liker 5
Gjest tranedatter
Skrevet

Mannen fikk feber og var trøtt i flere dager etter første dose. Etter nummer 2 var han knapt påvirket, litt ondt i armen og hovne lymfekjertler, men ellers ok.

Skrevet
zemer skrev (2 timer siden):

Hvor høy feber?

Skrevet

Fått Pfizer Comirnaty. Første dose: absolutt ingenting. Andre dose : kvalm og «sjøsyk» i 3 dager, men ikke sånn at jeg ikke kunne være på jobb. Flere som fikk høy feber og sykdomsfølelse.

Ingenting nå 3 uker etterpå.

Skrevet

Pfizer/Comirnaty og Moderna pleier å gi kraftigere bivirkninger etter andre dose. Har hørt at AstraZeneca pleier å gi mindre bivirkninger etter andre dose, men vet ikke om det stemmer. 

• Liker 1
Skrevet

Astra Zeneca er vel en forholdsvis "fersk" vaksine her i landet, og med lengre intervall før vaksine nr 2, så det er vel ikke så mange som har fått andre dose av den ennå?

Men jeg har hørt at Pfizer gir få bivirkninger etter første dose, og kraftigere etter andre dose, mens det er omvendt med Astra Zeneca (kraftig bivirkning etter første dose, og mindre etter andre)

Jeg selv har fått første dose med Astra Zeneca, og reagerte overraskende mye på den (har aldri reagert på noen vaksiner før). Venter spent på dose 2, men det er fremdeles en del uker til jeg skal ha den.

• Liker 3
Skrevet

Pfizer her 

Etter første dose. Verking i armen, natten etter.

Etter andre dose. Litt vondere arm , natten etter. Dag 2 og 3. tung i hodet, litt svimmel og lett hodepine.. Fin nå , tok onsdag forrige uke,

• Liker 1
Skrevet

Fikk milde bivirkninger i ca et døgn etter første dose Astra Zeneca. Hodepine og feber. 

• Liker 1
Skrevet

Aztra zeneca 1. dose

Feber 39,5 gr og muskel/leddsmerter, veldig dårlig form. Hodepine i flere dager etterpå.

Håper dose 2 blir bedre..

• Liker 1
Skrevet
ella morax skrev (5 minutter siden):

Aztra zeneca 1. dose

Feber 39,5 gr og muskel/leddsmerter, veldig dårlig form. Hodepine i flere dager etterpå.

Håper dose 2 blir bedre..

Har du reagert på andre vaksiner før? 

Skrevet
NorthernLight skrev (4 timer siden):

Har du reagert på andre vaksiner før? 

Nei, aldri. Veldig mange kolleger fikk lignende (bi)virkninger, men med varierende styrke. Får trøste oss med at nå har immunforsvaret vårt hatt en skikkelig NATO-øvelse mot korona!🤣

• Liker 4
Skrevet
ella morax skrev (32 minutter siden):

Nei, aldri. Veldig mange kolleger fikk lignende (bi)virkninger, men med varierende styrke. Får trøste oss med at nå har immunforsvaret vårt hatt en skikkelig NATO-øvelse mot korona!🤣

lykke til. Håper det ikke blir senskader hos folk. I 2022 eller 23 var det vel vaksinen skulle være ferdig testet og sjekket for bivirkninger etc hos alle de verden over som har tatt den. så da ser man mer hvordan den virker.

• Liker 6
Skrevet
zemer skrev (16 timer siden):

Og hvilken av vaksinene fikk du?

Bekjent på 90 år. Hun var litt ekstra trøtt etter dose 1, men kjente ingenting etter dose 2. Hun fikk Pfizer.

Skrevet
zemer skrev (17 timer siden):

Kunne du ikke velge Pfizer sin? Astra har jo Sveits stoppet nå, og Sør Afrika har sluttet å bruke den. Siste jeg leste ihvertfall. 

• Liker 2
Skrevet
miss spjåk skrev (9 minutter siden):

Kunne du ikke velge Pfizer sin? Astra har jo Sveits stoppet nå, og Sør Afrika har sluttet å bruke den. Siste jeg leste ihvertfall. 

FHI sier at man ikke har anledning til å velge, man må ta den man får. 

• Liker 1
Skrevet
Meadow skrev (3 minutter siden):

FHI sier at man ikke har anledning til å velge, man må ta den man får. 

Synd, da venter jeg i 2 år til Pfizer er ferdig med studien sin.. 

• Liker 4
Skrevet
miss spjåk skrev (5 timer siden):

Får ikke velge nei.

• Liker 1
  • Opprett ny...