AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Jeg tør ikke være ærlig med foreldrene mine i vanskelige saker. Altså tema som er vanskelige, og dem er det mange av, min bror har rusproblemer og det har ødelagt familien. Men slik jeg ser det er det deres måte å håndtere det på som har ødelagt familien. Min bror greier i det minste å se sin rolle, ingen av foreldrene mine innrømmer noe som helst, de vil ikke høre et ord om at de kunne gjort ting anderledes. Selv er jeg så utsatt nå, jeg har hele livet vært redd for å stå opp for meg selv, be om hjelp eller "trenge" noe. Med min mor er det liksom at jeg ikke tåler at hun har det dårlig, helt siden jeg var liten, kanskje typisk for dem som har foreldre som bruker barna som " fortrolig" , men hun var ikke sånn, men "truer" noen ganger med å bli lei seg, så derfor tør jeg ikke si noe jeg vet vil opprøre henne. Faren min er anderledes, der blir jeg rett og slett redd når jeg tenker jeg burde si noe. Etter alt som har skjedd de siste årene stoler jeg ikke på ham i det hele tatt, samtidig som jeg er redd jeg ikke tør protestere om jeg kommer i en situasjon der jeg ikke ønsker. Jeg tenker veldig på at jeg ble kutte ut min far, jeg er så stresset når vi har kontakt, ikke gir at han gjør noe gale akkurat nå, men jeg vet jo ikke når det kommer, bare at det gjør det. Men så er det meg da, jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Det var etter alle disse konfliktene jeg fikk diagnosen, og jeg er redd for at det er meg som overreagerer? Jeg er redd for at jeg tar feil, og kutter ut min far når det er jeg som er overfølsom. Jeg ble nylig uføretrygdet pga UPF så er jo faktum at jeg ikke er "helt i vater" nå kanskje? Skal sies at jeg har god utdanning og jobbet i mange år før jeg ble virkelig syk. Jeg lurer også på, om det nå er meg som er overfølsom, kan jeg be min far om en pause fra ham? Jeg er ikke sterk nok til noen konfrontasjon eller diskusjon, og jeg er redd for å bli dårligere, spiller jo egentlig ikke noen rolle om jeg overdriver så lenge jeg blir syk? Men hvordan si noe sånt i såfall Anonymkode: 180de...7d6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Hvorfor må du ha noe med dine foreldre å gjøre da? Besøker dere hverandre ofte eller ringer dere på telefonen? Du behøver jo ikke oppsøke dine foreldre eller andre om du ikke ønsker det. Anonymkode: 76775...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå