AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Hjelper dere dem med det, eller ordner de alt selv? Vi bor på bygda, og nesten alle må avtale besøk på forhånd pga avstand. Min datter er godt likt og har mange venner, men hjelper henne fortsatt med å foreslå å invitere den og den så ingen føler seg veldig glemt. Men, er det dumt? At jeg blander meg inn slik? Bør hun få styre alt selv? Hva gjør dere? Anonymkode: 0d9b3...8ef
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Om venner bor langt unna er det selvsagt nødvendig at foreldre hjelper til med organisering. Mine på 9 og 10 ordner det selv når de er hos meg, for da bor vennene tett på. Men når de er hos faren er det helt nødvendig med innblanding fra far for at det skal bli besøk, da han bor mye lenger unna. Jeg snakker også med foreldre ennå for å avtale levering/henting/overnatting noen ganger. Anonymkode: 7d3b0...268
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Vi hjelper til på samme måte. Presser ikke barnet til å leke med noen det absolutt ikke vil, men foreslår og tilrettelegger for inkludering også av de som ikke er de nærmeste vennene foreløpig. Min erfaring er at det er bra både for barnets sosiale spillerom og for utviklingen av godt klassemiljø. Anonymkode: 051ac...423 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Bor i Oslo sentrum, og avtaler eller bekrefter fortsatt mye. Anonymkode: d78e5...f97
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om venner bor langt unna er det selvsagt nødvendig at foreldre hjelper til med organisering. Mine på 9 og 10 ordner det selv når de er hos meg, for da bor vennene tett på. Men når de er hos faren er det helt nødvendig med innblanding fra far for at det skal bli besøk, da han bor mye lenger unna. Jeg snakker også med foreldre ennå for å avtale levering/henting/overnatting noen ganger. Anonymkode: 7d3b0...268 Tenkte mer på involvering om hvem barnet ønsker å invitere og når. Komme med forslag til hvem det kan invitere osv. TS Anonymkode: 0d9b3...8ef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå