AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Jeg har tannskrekk pga lyden av borret, og har nå tannverk i 12 års jekselen oppe på venstre side. Er hoven i tannkjøttet helt frem til fremtanna. Jekselen er full av gamle amalgan fyllinger, og jeg vil trekke den istedenfor å borre. Tannlegen vil ikke trekke den og sier det er belastning for kjeveleddet/ nakken og dessuten har 12 års jeksler veldig lange røtter. Lengre enn visdomstenner visstnok. Har en dårlig menisk i det venstre kjeveleddet og nakkeskade og det er vel derfor tannlegen mener det er belastende. MEN jeg vil ha jeksel en ut. Er det noen metoder som er mer skånsomme enn andre når det gjelder trekking av jeksler? Har noen trukket 12 års jeksel? Anonymkode: 22866...a86
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tannskrekk pga lyden av borret, og har nå tannverk i 12 års jekselen oppe på venstre side. Er hoven i tannkjøttet helt frem til fremtanna. Jekselen er full av gamle amalgan fyllinger, og jeg vil trekke den istedenfor å borre. Tannlegen vil ikke trekke den og sier det er belastning for kjeveleddet/ nakken og dessuten har 12 års jeksler veldig lange røtter. Lengre enn visdomstenner visstnok. Har en dårlig menisk i det venstre kjeveleddet og nakkeskade og det er vel derfor tannlegen mener det er belastende. MEN jeg vil ha jeksel en ut. Er det noen metoder som er mer skånsomme enn andre når det gjelder trekking av jeksler? Har noen trukket 12 års jeksel? Anonymkode: 22866...a86 Tannlegen jeg var hos er 62 år, så det kan jo hende han ikke er oppdatert på det nyeste innenfor trekking av tenner Ts Anonymkode: 22866...a86
powerpuffen Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Hvilke metoder som benyttes ved tanntrekking er det kun tannleger som kan svare på. Jeg tror ikke dette er allmenn kunnskap. Jeg har trekt alle visdomstennene - og jeg ble ekstremt hoven alle gangene. Blå i ansiktet. Jeg ville hørt på anbefalingene til tannlegen. De vet best.
Firfisla Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Hør på tannlegen, eventuelt oppsøk en annen tannlege for en second opinion om du ikke stoler på den du går til nå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå