Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vår baby for 8 mnd siden, og planlegger nestemann - må bare få mensen. Hehe.. 

likevel føler jeg det er et stort MEN her, som skremmer meg.. mulig dette ikke er stedet å spørre, men jeg leter etter andre folks erfaringer også!

1\\ jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 38, men hadde høyt blodtrykk hele svangerskapet og ble veldig tett fulgt opp fra uke 34 til igangsetting i uke 38. Er det noen som har erfaring med å ha fått det igjen i senere svangerskap, evt vet om det er like stor/større risiko for å utvikle sv.forgiftning i svangerskap nr2? Dette er jo absolutt det som skremmer meg mest med et svangerskap til!

2\\ for dere som prøvde, hvor lang tid tok nr 2 kontra nr 1? Vi var så heldige så den satt på første forsøk med nr 1.. noen som vet om det er noen statistikk på dette et sted..

3\\ hvordan var fødsel nr2, kontra nr1?

Anonymkode: 4d786...921

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk IKKE svagerskapsforgiftning med nr 1, men fikk det med nr 2. Slapp unna igjen med nr 3, men fikk det igjen med nr 4. Alle samme far (vet noe mener det kan ha betydning). Risikoen for å få det igjen er større, men det er ikke dermed sagt at du får det. Regner med du vil få tett oppfølging, og beskjed om å starte tidlig med albyl-e.

Nr 2 satt på første forsøk. Nr 1 prøvde vi ikke med.

Fødsel nr 2 var veldig lik nr 1. Bare raskere. Forskjellen var at jeg ble igangsatt med nr 2.

Anonymkode: 661fc...2e9

Skrevet

1\\ Jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning med nr 1, såpass at de ville sette i gang fødselen en uke før termin. Hadde ingenting med hverken nr 2 eller nr 3.

2\\ Med nr 1 ble jeg først gravid på pp5, hadde så en SA i uke 11 og deretter ble jeg gravid på pp2 etter SAen. Med nr 2 måtte vi prøve ett år før jeg ble gravid, så det tok litt lenger tid. 

3\\ Fødsel nr 2 var som en lek i forhold til nr 1. Nr 1 tok 16 timer og endte med tangforløsning og tredjegrads ruptur. Nr 2 var en veldig grei styrtfødsel på 2 timer fra første ri. 

Skrevet

Kan ikke svare på spm nr 1, men:

2. Første ble til i pp3, med andre ble jeg gravid i pp1 men oppdaget MA i uke 8. Ble gravid igjen i pp3.

3. Hadde en lett fødsel med første, andre var styrtfødsel. Også lett, men veldig intenst 😅

Anonymkode: 8548a...819

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi fikk vår baby for 8 mnd siden, og planlegger nestemann - må bare få mensen. Hehe.. 

likevel føler jeg det er et stort MEN her, som skremmer meg.. mulig dette ikke er stedet å spørre, men jeg leter etter andre folks erfaringer også!

1\\ jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 38, men hadde høyt blodtrykk hele svangerskapet og ble veldig tett fulgt opp fra uke 34 til igangsetting i uke 38. Er det noen som har erfaring med å ha fått det igjen i senere svangerskap, evt vet om det er like stor/større risiko for å utvikle sv.forgiftning i svangerskap nr2? Dette er jo absolutt det som skremmer meg mest med et svangerskap til!

2\\ for dere som prøvde, hvor lang tid tok nr 2 kontra nr 1? Vi var så heldige så den satt på første forsøk med nr 1.. noen som vet om det er noen statistikk på dette et sted..

3\\ hvordan var fødsel nr2, kontra nr1?

Anonymkode: 4d786...921

1. Det er veldig stor sjanse at du vil få svangerskapsforgiftning ved neste.

2.  Det er ingen fasit på hvor lenge det tar før du blir gravid igjen. At du ble gravid på første forsøk er bare flaks og alt opptil ett år er helt normalt.

3. Du skriver ikke selv hvordan din fødsel var, men jeg kan fortelle om mine. 

Ved første barn ble jeg igangsatt i uke 38, fødsel gikk veldig sakte frem og det ble hastekeisersnitt på dag 4.

Fødsel 2 ble hastekeisersnitt uke 34 på grunn av alvorlig svangerskapsforgiftning. Baby måtte ligge på intensiven i 4 uker før jeg fikk ha han hos meg. Ble uskrevet 6 uker etter fødselen. 

Anonymkode: 83fb3...a0b

Skrevet

1. Alvorlig svangerskapsforgiftning og igangsatt prematur fødsel med nr. 1.

Med nr. 2 ble jeg satt på Albyl-e fra uke 8. Det var notert utskrivingsepikrisen fra første fødsel at jeg skulle ta Albyl-e i neste svangerskap. Fikk ikke svangerskapsforgiftning med nr. 2 og blodtrykket var lavere hele veien. 

2. Første forsøk med nr. 1., andre med nr. 2. Måtte ha en prøvepause mellom første og andre forsøk på nr. 2 på grunn av en heftig antibiotikakur, så tre sykluser, men bare to med prøving.

3. Begge fødslene igangsatt, andre noen timer lengre og vondere grunnet dårlig effekt av epiduralen.

Anonymkode: 31b8b...ebf

Skrevet

Med første klarte de aldri å bli enige med seg selv om jeg hdde svgsforgiftning eller ikke, lå helt på grensa med blodtrykk og urin. Gikk derfor til termin. Ingen tegn på noe andre gang. 

nr 1 brukte vi 14 mnd på å lage. Nr 2 satt på første forsøk. 

fødsel nr 1: over to døgn med rier, riestimulerende tiltak i ett av dem pga de minket på. Baby måtte tas med vakuum til slutt. Fødsel nr 2 tok 1 time og 8 minutt fra første rie til baby var ute.

Anonymkode: ce040...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...