Dragona Skrevet 20. august 2005 #1 Del Skrevet 20. august 2005 Har i mange år hatt lyst på piercing i tunga, men jeg har nikkelalergi. Er det noen som veit om det er nikkel i piercingen? Vondt å ta det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 20. august 2005 #2 Del Skrevet 20. august 2005 Det er ikke nikkel i piercing-smykker, det brukes gjerne kirugisk stål til slikt, dette er jeg helt sikker på. Heller ikke de smykkene du kjøper senere for å sette i tungen eller andre steder du har piercet deg, inneholder noe som helst nikkel. Hva som er vondt og ikke vondt, er helt inviduelt, men de profesjonelle sier at smerten er minimal, og at det eneste som kan være litt ubehagelig er at de setter tungen i et tang og drar den ut av munnen. Uansett så varer bare smerten i max. to sekunder. Etterpå kan det derimot være litt sårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragona Skrevet 20. august 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 20. august 2005 oki.. det var bra.. tenkte jeg skulle ta meg en tur en fredag rundt den 12 sept å gjøre det.. burde kanskje ha med meg noen.. tørr ikke dette aleine gitt.. pinglete, men... mye er det for en egentlig? 400-500 kr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 20. august 2005 #4 Del Skrevet 20. august 2005 Da jeg piercet meg i Oslo, hadde alle studio'er jeg var innom (var innom endel) en pris på 450-550 på piercinger, da inkludert tunga. Ta med deg noen hvis du er nervøs, det gjorde jeg, for jeg skalv som et aspeløv dagen før og fikk ikke sove heller, så nervøs var jeg. Heldigvis så var det over på to sekunder og egentlig ikke noe å grue seg til i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragona Skrevet 20. august 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 20. august 2005 OKI.. Må gjøre det på Hamar jeg da.. der jeg bor.. får undersøke prisen der. Så får enn se åssen det går!! Men jeg tror det vil gå bra egentlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 20. august 2005 #6 Del Skrevet 20. august 2005 Tror jeg også Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nusta Skrevet 20. august 2005 #7 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg har også nikkelalergi, og vurderte lenge på å ta piercing i navlen. Gjorde det heldigvis til slutt, men slet i et par måneder etterpå med verk og slikt. Var flere ganger jeg holdt på å ta den ut for å la det gro igjen, men i dag er jeg glad jeg holdt ut. Tror det gikk omtrent to måneder før den roet seg, og har ikke hatt problemer etter det. Men tror ikke jeg hadde orket to måneder med verk i tunga, så det er noe som er uaktuelt for meg. Synes det er merkelig at man ikke kan få kjøpt øredobber i kirurgisk stål. Går av og til med øredobber, men begynner jo å verke etter noen timer, og siver verk fra hullet i noen dager etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 20. august 2005 #8 Del Skrevet 20. august 2005 Grunnen til at du hadde så mye problemer med piercingen i navlen, er fordi det er den vanskligste piercingen å holde ren og unngå infeksjon og/eller betennelse i. Piercing i navlen er rett og slett et prosjekt av en annen verden, og du må ha tålmodighet, for problemer dumper de fleste innom. Det gjelder derimot ikke de fleste andre piercinger, som f.eks i tunga, den er det faktisk vanskeligere å få infeksjon og/eller betennelse i fordi munnen er så motstandsdyktig for slikt og gjør sitt beste for å holde seg selv så ren som mulig. Hadde selv problemer med navlen, som varte i over et halvt år, men med piercingen i leppa har jeg nesten ikke hatt noen problemer i det hele tatt (tok den for en måned siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragona Skrevet 21. august 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 21. august 2005 Tusen takk for det!! Skal si hvordan det gikk jeg, når jeg har tatt den:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå