Gå til innhold

Drikker jeg for mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drikker aldri den uken jeg har barna. Men med en gang de er ute av huset MÅ jeg ha vin. Jeg drikker minst en flaske både fredag og lørdag. Og gjerne noen kvelder i hverdagene også. Gjør det for å føle på lykke. Er dette vanlig? Merker at jeg skjuler dette for venner og familie fordi jeg føler på skam. Men jeg takler hverdagen så dårlig, og ser på rusen som en enkel utvei.. Noen med lignende erfaringer? Tviler jo på at dette er bra i lengden..

Anonymkode: 5dcda...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sitter på svaret selv. Når du føler du må skjule det fra venner og familie...

Anonymkode: c9bd6...af8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Drikker aldri den uken jeg har barna. Men med en gang de er ute av huset MÅ jeg ha vin. Jeg drikker minst en flaske både fredag og lørdag. Og gjerne noen kvelder i hverdagene også. Gjør det for å føle på lykke. Er dette vanlig? Merker at jeg skjuler dette for venner og familie fordi jeg føler på skam. Men jeg takler hverdagen så dårlig, og ser på rusen som en enkel utvei.. Noen med lignende erfaringer? Tviler jo på at dette er bra i lengden..

Det høres ikke bra ut. Vurdert å ta en prat med fastlegen om det som plager deg? Gjør det nå, før det blir verre. ❤️

Anonymkode: 9113c...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å skryte av ts. Jeg drikker en halv liter sprit 5 dager i uka. Og har fortsatt mer å gå på. 

Anonymkode: ae11f...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du drikker for mye. Det er ikke alltid mengden det kommer ann på, men det at du MÅ ha vin så fort du er alene og at du skjuler forbruket ditt for venner er begge røde varsellamper.

Test hvit uke neste gang ungene er borte. Ryker du trenger du hjelp.

Anonymkode: f9a06...85d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har drukket nesten hver dag det siste året. Corona og skilsmisse det siste året har vært veldig tøft og de eneste gangene jeg faktisk kjenner på glede er når jeg drikker alkohol. Skjønner at det ikke er bra og at jeg virkelig bør endre på dette. Det burde du også, før det går for langt. 

Anonymkode: 23612...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja du drikker for mye. Det er ikke alltid mengden det kommer ann på, men det at du MÅ ha vin så fort du er alene og at du skjuler forbruket ditt for venner er begge røde varsellamper.

Test hvit uke neste gang ungene er borte. Ryker du trenger du hjelp.

Anonymkode: f9a06...85d

Jeg kunne nok klart det, men hadde følt meg snytt for noe, og blitt veldig rastløs.
Og så er jeg redd mine venner ikke vil la meg drikke vin i deres selskap dersom jeg forteller at jeg drikker for å slukke sorgene når jeg er alene. Jeg blir aldri veldig full, det kan jeg ikke, for blir så lett dårlig. Mellom 0,5 og 1 i promille. Er fint på et vis. Men kjenner noen ganger at jeg sliter ekstra med angst og livsmestring dagen derpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks 7 gjenstander i uken om du er kvinne.Mye mer enn dette er helseskadelig

Anonymkode: 3df15...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du drikker for mye, og mest sannsynlig er det mer merkbart om andre er i nærheten enn du tror. 

Anonymkode: c1b33...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...