Nektarin_ Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Jeg har jobbet i ca et år hos en matvarekjede, der assisterende butikksjef har rykte på seg for å ha upassende oppførsel. Selv opplevde jeg dette i form av «morsomme» bilder med seksuell overtone på snapchat fra han, men jeg vet om flere som har opplevd mye verre. Jeg turte ikke å si fra hverken til han eller butikksjef av ulike grunner. Nå skal jeg begynne i ny jobb hos en annen matvarekjede. Jeg fant ganske nylig ut at han også skal jobbe der. Han skal ikke lenger være assisterende butikksjef, men avdelingsansvarlig, så han er fortsatt «over» meg i hierarkiet. I går kveld var han veldig full og ringte meg. Han kom med veldig mange ekle kommentarer. Feks sammenlignet han meg med andre kvinnelige kollegaer fra den forrige arbeidsplassen vår, og sa at han «lett hadde tatt meg» fremfor de andre kollegaene. Han kommenterte også på kroppen min og sa at han ville være «en av de få heldige» som skulle få se meg naken og få ta på meg. Jeg var selvfølgelig utrolig ukomfortabel med dette, og ba han slutte flere ganger. Han unnskyldte seg bare med at det er sånn han er når han er full. Han er også 6 år eldre enn meg, gift, og har to barn under 3 år... Problemet mitt nå er at jeg har veldig lyst til å si fra til butikksjef om dette, men jeg er redd for om det kommer til å slå tilbake på meg om jeg gjør det. Det er en helt ny butikk med nye ansatte og ny butikksjef, så jeg er redd for at jeg blir hun som «bare skaper problemer» eller er prippen. Ingen av disse hendelsene har skjedd på jobb heller. Vi har ikke begynt å jobbe enda fordi butikken ikke åpner før neste uke, men jeg kjenner at jeg går rundt med klump i magen og gruer meg veldig nå... Innspill eller støtte tas i mot med stor takk❤️
Gjest Alterego666 Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Screenshot snapper og tru med å gi dem til felles leder dersom dette gjentar seg. Truer du med dette, må du være forberedt på å gjennomføre.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Ordne deg en app på telefon så du tar opp samtaler. Da har du noe å vise til ledelsen. Og ikke bland jobb og privatliv. Kollegaer og ledere er helt unødvendig å legge til i sosiale media. Anonymkode: 1a2ce...8c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå