AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Del Skrevet 21. februar 2021 Hvis du skal kjøpe en bolig, og du ser at den har vært kjøpt/ solgt nesten hvert år de siste fire årene, hva tenker du da? Jeg tenker at det kanskje ikke er så veldig bra naboer/nabolag 🤔 Kan det være andre grunner? Anonymkode: c26a3...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 21. februar 2021 #2 Del Skrevet 21. februar 2021 Tenker det samme som deg, hadde vært meget skeptisk. Men spørs jo helt på hvilken type bolig da, regner med det er mer gjennomtrekk av eiere i små leiligheter enn i store hus. Hadde nok helst sett meg om etter noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Del Skrevet 22. februar 2021 Tenker at det er naboer fra helvete. Er det leilighet er det kanskje snakk om en storfamilie under/over som bråker til alle døgnets tider eller kollektiv som fester mye. Er det hus, så er naboen kanskje er narvestad type som legger seg opp i alt. Eller det kan være tekniske feil. Men det skal vel kanskje opplyses om? Anonymkode: bd05f...aed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Del Skrevet 22. februar 2021 Spørs hva slags bolig det er, tenker jeg. F.eks. hvis det er en bolig i sentrum, som har vært eid av flere unge par uten barn, og blitt solgt etter noen år, er jo det veldig vanlig? De vil kanskje ikke bo i sentrum uten hage/garasje/mer plass når de skal få barn? Anonymkode: 5b8e3...7a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Del Skrevet 22. februar 2021 En liten leilighet blir gjerne solgt ofte, men større eneboliger ville jeg vært skeptisk til. Anonymkode: d89a5...e61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Del Skrevet 22. februar 2021 Det dreier seg om en liten enebolig i kjede. Ganske så tett mellom husene, og ganske nær en barneskole. Kanskje mye støy der? Anonymkode: c26a3...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 22. februar 2021 #7 Del Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det dreier seg om en liten enebolig i kjede. Ganske så tett mellom husene, og ganske nær en barneskole. Kanskje mye støy der? Anonymkode: c26a3...884 Styr unna! er min magefølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Del Skrevet 22. februar 2021 Hva er vitsen med enebolig om husene er tett i tett? Uansett, hadde styrt unna er ikke normalt at samme enebolig ligger ute for salg i hytt og pine. Anonymkode: b3cae...596 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #9 Del Skrevet 22. februar 2021 Nå er jo det meste som bygges av eneboliger tett i tett. Enebolig i kjede osv. Så akkurat det er jo ansett som normalt, men jeg hadde prøvd å finne ut grunnene. Må kanskje være naboer? Anonymkode: bd05f...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvali Skrevet 22. februar 2021 #10 Del Skrevet 22. februar 2021 Jeg tenker det samme som deg. Jeg hadde ikke kjøpt leiligheten da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #11 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 22.2.2021 den 14.19): Må kanskje være naboer? Det er det jeg også tenker. Rus, for eksempel. Men tviler på at jeg vil få et ærlig svar om jeg spør da... ene som bodde der hadde kun botid på åtte måneder. To andre var akkurat et år. Anonymkode: c26a3...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. februar 2021 #12 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 22.53): Hvis du skal kjøpe en bolig, og du ser at den har vært kjøpt/ solgt nesten hvert år de siste fire årene, hva tenker du da? Jeg tenker at det kanskje ikke er så veldig bra naboer/nabolag 🤔 Kan det være andre grunner? Anonymkode: c26a3...884 Det viser at boligeier ikke trivdes der og hvis det er flere som ikke har trivdes der gjennom årene, så er det noe galt - med boligen, naboene, beliggenheten, osv. En venninne jeg har bodde i et rekkehus i enden av en blindvei og det var veldig vanskelig tilgang til bil der. Det var knapt plass for 1 bil å kjøre og da de skulle ha håndverkere å reparere lekkasje på kjøkkenet, klarte de ikke kjøre helt til huset og måtte parkere 100m unna og bære alt fram og tilbake. Utrolig kjipt. Hun tenkte at hvis brannbil eller ambulanse må helt inn til husene i enden av blindveien, så har du null sjans å kjøre dit. Hun solgte huset etterhvert og alle som hadde kommet på visning kommenterte hvor smal veien var og hvor langt unna huset garasjerekken var. En annen jeg kjenner kjøpte leilighet som viste seg å ha forferdelige naboer, sånne som er fra helvete og lager STORE problemer for alt mulig. Han prøvde å heve kjøpet men tapte saken, så han måtte selge med tap etter bare 1 år. Han informerte ikke ny eier om naboene heller, så aner ikke hva som skjedde der. Før man kjøper må man spørre om alt som er relevant og viktig for deg som kjøper. Helst få svar skriftlig. Viser det seg at selger har spart på relevant informasjon eller svart uærlig, har du en bedre sak å heve kjøpet. I tilfelle med min venn med naboene fra helvete, hevdet selger at kjøper ble informert muntlig i telefonsamtale at noen naboer kan være litt bråkete, men ifølge min venn skjedde dette aldri. Det ble ord mot ord og han tapte saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #13 Del Skrevet 23. februar 2021 Rødt flagg ja. Ta en kjøretur forbi eller helst noen gåturer i området, gjerne kvelder eller helger. Se litt etter hva slags folk som bor der. Det koster mye å selge bolig, så noe må være veldig galt tenker jeg. Ville spurt megler også helt direkte. Anonymkode: b3528...661 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå