Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite dilemma. Å jeg er på en måte ferdig med det, men lurer på kor mye jeg skal gjøre ut av det. 

Bor i ei lita bygd max 1000 folk bor her.

Jeg har 2 venniner som har flyttet hit siste året, vi var venner før og fra barndom. Vært litt av å på kor mye kontakt vi har hatt, vi  alle har travle perioder og forskjellige interesser. Men vi har hatt fester og jentekvelder.

Mine 2 venniner var kjent med kvarandre før, men ikkje venner. Så de har blitt kjent via meg.

No har de fester, tacokvelder og er ilag uten å invitere meg. Hører ingenting fra de. Ingen vits å invitere for det passer dei aldri. Og det gjer så vondt, for dei vet jeg er ensom og trenger å ha det gøy.

Jeg har hatt utfordringer med helse, slitt psykisk etter voldtekt, abort og operasjon av celle forandringer i livmorhals. Lege og jeg har lurt på om jeg burde snakke med psykolog. Men pga lang ventetid og mange andre som har det tøffere enn meg fant vi ut at jeg kanskje kunne prate litt med venner og bruke ho legen som psykolog.

Så jeg valgte ut de to med å prate litt med, men tok opp abort med ho eine og voldtekt med den andre. Bare for å ikkje syte for mye liksom. 

Lurer på om det kan være grunn for at dei bare har droppet meg? At de ikke tålte det at jeg pratet med dei om det.

Men jeg er "ferdig" med dei. Jeg er voksen og tenker et vennskap må være gjensidig. Hadde mi vennine hatt det vondt ha jeg passet på ho litt ekstra. Vi er muligens for forskjellige og det er greit det også. Men er bare så stygt av dei å ghoste ei felles venninde når dei tydelig veit ho sliter og har det vondt. 

Men jeg lurer på, overdriver jeg når jeg vil slette de fra snap? Blir påminnelse kvar gang jeg opner snapchat kart og ser dei er ilag, og negative vibber kommer. Så lurt på å bare slette dei? 

Og jeg har ikke pratet med dei om det. Lurer på å spørre ka det er for noe? Ka e grunn? Er dei ærlige å svare så hadde de vært godt for oss alle kanskje? 

Beklager rotete innlegg, synst det hele er rotete 😂

Jeg har det bedre, har reist med opp fra mørket alene, føler meg sterke og mer selvstendig enn noken gang. Har tatt ansvar og har gode nye venner jeg har mye gøy med. Så savner ikkje de gamle, men heile situasjonen er vond.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem til deg! ❤️

Anonymkode: 12f0b...1da

• Liker 1
Skrevet

De liker hverandre bedre enn deg. De har trukket seg unna pga din negativitet knyttet til psykisk helse. De fleste har nok med sitt eget. Kanskje har de noe kjipt i livet sitt også? I tillegg må de sitte og høre på dine traumer. Sekundærtraumatisering.

Du må skaffe deg psykolog og nye venner. 

Anonymkode: e6e1d...113

Skrevet

Jeg synes, når jeg leser teksten din, - at du høres rimelig rolig og jordet ut.

Virker som du er en balansert person som ikke liker å overdramatisere, men du har opplevd flere vonde ting. Nå er du i en sårbar fase i livet og du har søkt støtte hos disse to venninnene. De er tydeligvis et helt annet sted i livet, og ser ut til å prioritere fest og moro. Noe du også sier du har lyst til å være en del av, men føler at du ikke er inkludert. Du synes det er sårt å ha dem på sosiale media, fordi du får da påminnelser om et fellesskap du ønsker å være en del av men ikke er velkommen i. 

Jeg synes du først og fremst må vite om dine antagelser stemmer. Er det sånn virkelig, at de velger deg bort? Eller kan det være din opplevelse av det? Hva gjør dere egentlig sammen annet enn fest og tacokveld? Det er klart at abort, livmorhalskreft og voldtekt er lite «fest vennlige» samtaler. Det høres nesten ut som dere stort sett har vært fest venninner? Ikke ordentlig venninner? 

Du må først avklare om du virkelig er ferdig med dem eller om det kun er egoet ditt som har fått en knekk  og du ønsker å hevde deg via å slette dem. Tror du det kunne vært et alternativ å invitert en av dem på en spasertur fremfor fest ? Eller andre arenaer hvor det er rom for mer enn bare fest? 
Om dette ikke er noe du ønsker selv, så ja: slett! Slett dem! Det høres ikke ut som at de er særlig imøtekommende mot deg. Men bruk da energien din på å finne andre sosiale arenaer hvor du kan bygge nytt nettverk. Søk utad, Finn noen andre, ikke bli sittende alene med sorgen ❤️ 

Duner tøff, du er modig! Heier på deg! 

Skrevet

Mennesker skygger unna folk med psykiske problemer. Det blir for tungt å bære, dessverre. 

Jeg mistet nesten alle vennene mine grunnet dette før. Har vunnet tilbake 2 stykker, men resten var dårlige venner og er nå borte. 

Du må bli bra selv først! 

Anonymkode: bca91...388

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...