AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg lurer på om man trenger foret regntøy til barnehagebarn som er 1,5 år? Min har nylig begynt i barnehagen og jeg har kjøpt inn vanlig regntøy (regnjakke + regnbukse ) fra Reima. Trenger jeg ett sett med foret regntøy i tillegg? Erfaring rundt dette? Anonymkode: 33b91...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg jobber i bhg og vi foretrekker uten for. Hvis det blir vått tar det lang tid å tørke igjen, med uforet kan vi bare bytte tøyet under. Lettere med flere fleece sett feks. Bytter bare bukse/jakke ved behov. Anonymkode: 2abf1...262 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 21. februar 2021 #3 Del Skrevet 21. februar 2021 Her vi bor er det gull med fôret regndress. Sender med vanlig regntøy som et tillegg, men det blir sjelden brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 21. februar 2021 #4 Del Skrevet 21. februar 2021 Vi har begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg vil sterkt anbefale den forede regndressen til Kattnakken. Vi har hatt denne helt siden eldste begynte i barnehagen. Hun går nå på skolen, og velger fortsatt denne dressen. Vi bruker ikke noe annet tidlig og sen vinter når det er vått og sørpe. Slipper regnbukse utenpå vinterdress. Også et pluss at den tørket raskt! I vår barnehage elsker de ansatte disse dressene, de har spøkefullt spurt meg om jeg kan tipse de andre foreldrene 😅 Anonymkode: f8687...844 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Del Skrevet 21. februar 2021 Kommer kanskje an på hvor dere bor. Jeg har ikke savnet det verken i Oslo eller Finnmark. Anonymkode: 0b11b...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg jobber i bhg og kjøper ikke foret regntøy til mine barn. Har sett litt for ofte at andre ansatte har kledd på barna et tykt lag med fleece under foret regntøy. Så da blir det to lag med fleece. Anonymkode: 9643b...94a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Del Skrevet 21. februar 2021 Her på sørlandet er det ganske nødvendig. Ofte kaldt og regnvær så da har vi ekstra beskyttelse. Aldri hatt noen problemer med å tørke det da vi bare vrenger det. I barnehagen er det tørkeskap pluss varmekabler i alle rom. Er det veldig vått tar vi det bare med hjem natten over så vi får tørket det hjemme Anonymkode: 33f34...18b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Del Skrevet 21. februar 2021 Vi har foret regntøy, men det var fordi jeg ikke visste bedre da jeg kjøpte det, haha. For oss har ikke foret regntøy vært nødvendig, men det kommer nok an på fra person til person. Anonymkode: 4e197...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg hadde det ikke de første årene, men kjøpte det omsider i fjor, og det er gull! Når ungene leker i slaps og regn på høst/vinter/vår blir det lett kaldt altså. At det blir tilsvarende to lag med fleece er ikke for varmt når de sitter rett oppi slaps og leker. Men det er viktig å huske å ta med regntøyet hjem hver dag og vrenge det slik at det tørker, det tørker overhodet ikke på retten og den stanken det får da.. Anonymkode: 70def...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Del Skrevet 21. februar 2021 Jobber i barnehage og her kjøper de fleste foret regntøy. Perfekt å bruke om vinteren når det er vått ute. Ullklær + vanlig regntøy blir fort for kaldt. Bor i Nordland og kan fort havne på -10/-20 grader. Anonymkode: 81c44...45e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Del Skrevet 21. februar 2021 Kjøpte det i høst når det var 5 grader og regn lenge. Nå har jeg tatt det frem igjen med 1-5 grader og regn og snø som smelter. Med ull mellomlag inni. Anonymkode: 390f3...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 21. februar 2021 #13 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber i barnehage og her kjøper de fleste foret regntøy. Perfekt å bruke om vinteren når det er vått ute. Ullklær + vanlig regntøy blir fort for kaldt. Bor i Nordland og kan fort havne på -10/-20 grader. Anonymkode: 81c44...45e Men når det er så kaldt er det ikke lengre vått, og da har man vel på vinterdress? Uansett: det kan sikkert være kjekt noen plasser. Vi bor i Trøndelag og har ikke hatt bruk for det. Bruker fleece eller ull under vanlig regntøy, og har ikke hatt problem med kalde barn 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Del Skrevet 21. februar 2021 Bor på Vestlandet og her er en normal vinter 2-6 grader og regn og da anbefaler vi virkelig foret regntøy/regndress. Vinterdressen er nesten ubrukt, men regntøy slites ut. Hatt det til mine barn og jeg jobber i bhg der de fleste barn har det. Anonymkode: 619d6...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knots Skrevet 22. februar 2021 #15 Del Skrevet 22. februar 2021 Jobber i bhg, og tenker det kan være greit med begge deler. Anbefaler faktisk den fôrede regndressen fra sparkjøp! Den er billig også, så da kan man godt ha begge deler. På mørekysten er det ofte mye vind og vær og mye vått, så da bruker vi ofte å trekke regnbukse over vinterdress, der går ikke an om den er fôret. men det kommer jo såklart an på hvor i landet man bor om det er behov for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #16 Del Skrevet 22. februar 2021 Ja takk begge deler. Nå går sønnen min på skolen å ser at det foret regntøyet blir mest brukt når det er kaldt ute. Greit å slippe å ha så masse under. Anonymkode: 806af...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #17 Del Skrevet 22. februar 2021 Jobber i barnehagen og foretrekker at barna har regntøy uten for. Anonymkode: c896b...b6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #18 Del Skrevet 22. februar 2021 Har ikke pleid å bruke det på min egen unge, og på jobb i barnehage har jeg tenkt at det er upraktisk (spesielt på de som «bader» i vanndammene) da fleeceforet gjør at vannet trekker seg oppover beina. Men ifjor hvor vinteren var så innmari våt på Østlandet, kjøpte jeg foret regntøy til gutten min som da ble 5 i løpet av vinteren. Var litt for kaldt med vanlig regntøy, og ville spare vinterdressen fra å vaskes hver dag pga gjørme. Så det kan være praktisk også, avhengig av hvor man bor og hvordan været er 😊 Anonymkode: 78ca7...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #19 Del Skrevet 22. februar 2021 Bruker uten, og har heller fleece/ull under. Foreløpig i hvert fall, han er bare 2. Mulig det er mer aktuelt når de blir større og er enda mer ute? Anonymkode: 12817...976 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LedigNavn Skrevet 22. februar 2021 #20 Del Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg vil sterkt anbefale den forede regndressen til Kattnakken. Vi har hatt denne helt siden eldste begynte i barnehagen. Hun går nå på skolen, og velger fortsatt denne dressen. Vi bruker ikke noe annet tidlig og sen vinter når det er vått og sørpe. Slipper regnbukse utenpå vinterdress. Også et pluss at den tørket raskt! I vår barnehage elsker de ansatte disse dressene, de har spøkefullt spurt meg om jeg kan tipse de andre foreldrene 😅 Anonymkode: f8687...844 Har dere vinterregndressen eller helårsdressen til Kattnakken? Vet du om helårsdressen duger uten tykt lag under når temperaturen ligger rundt 1-3 plussgrader med litt vind? Har en førsteklassing som vil trenge noe vanntett med fôr i år da hun ikke har tid til å styre med å ta av og på mellomlag og derfor blir gående altfor varm med mellomlag inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå