Gjest Shawtyella Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Leste et innlegg tidligere idag om hva som skal til for at folk skal ønske flere barn. Mitt spørsmål er hvorfor vil du/dere ha barn, eller ikke ha barn? Jeg har sett alle sesongene av sex&thecity og blir fasinert av at to av damene aldri vil ha barn, mens de andre to får barn og ikke kunne vært foruten. Til dere som ikke ønsker barn eller ønsker barn. Hvorfor/Hvorfor ikke? Jeg er selv 22 og samboer snart 24, vi er ikke gift og det skjer nok ikke på noen år. Jeg selv vet ikke om jeg noensinne vil ha barn, min far sier slltid at han synes synd på de som vokser opp idag, og i mye kan jeg si meg enig i det. Jeg vet iallefall at om jeg får barn, så skal jeg være økonomisk stabil hvor jeg kan være hjemme eller jobbe hjemmefra så mye jeg vil. Slik utgifter og permisjon er den dag idag, så frister det ikke med barn. Hva er deres mening? Nysgjerrig🤔
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Jeg har ikke ønske om barn, samt at friheten er det viktigste for meg. Vil ha tid til å gjøre det jeg vil, som feks å reise mest mulig, diverse hobbier, trening osv og ikke være så bundet av plikter og husarbeid. Anonymkode: d48a9...bab
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Om man er usikker eller har tvil, burde man ikke få barn i min mening - finnes allerede så utrolig mange barn det gikk dritt for.. Jeg er 25, og jeg og mannen skal ikke ha barn. Har ikke det ønsket eller behovet, og begge har nok kjærlighet i livet vårt så vi trenger ikke breede for at noen skal elske oss/ha en miniverson av oss selv vi kan elske. Anonymkode: 7493b...aae
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Vi ønsker ikke å få barn. Jeg har alltid visst at jeg ikke vil ha barn, og samboeren min mener det samme. Vi er i 30 åra. Grunnen er at ingen av oss har lyst til å ofre friheten vår, vi vil reise og gjøre som vi vil. Orker heller ikke mas, stress, rot og grining som barn fører med seg. Dessuten er barn noen ordentlige pengesluk, og jeg vil leve med romslig økonomi. Anonymkode: 0f208...b5c
Gjest Shawtyella Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om man er usikker eller har tvil, burde man ikke få barn i min mening - finnes allerede så utrolig mange barn det gikk dritt for.. Jeg er 25, og jeg og mannen skal ikke ha barn. Har ikke det ønsket eller behovet, og begge har nok kjærlighet i livet vårt så vi trenger ikke breede for at noen skal elske oss/ha en miniverson av oss selv vi kan elske. Anonymkode: 7493b...aae Ja det skal nok mye til for å overbevise meg om barn, jeg føler man virkelig bør ha et stort indre ønske om det, for at det i det hele tatt skal gå bra. Jeg føler heller ingen behov for ekstra kjærlighet, kanskje litt dumt å si men jeg har hund og katt, og har nok med dem synes jeg🤪Kan hende det forandrer seg en dag. Jeg har selv vært ufrivillig gravid to ganger, ved svikt av prevansjon, og i de tilfeller så har svangerskapet frem til abort vært helt forferdelig. Jeg følte jeg skulle dø, av alle symptomer og hvordan kroppen min reagerte. I tillegg til at jeg leser så mye om sexlivet til de som har fått barn, og hvor mye det forandrer på ting. Det er vel ikke for ingen grunn, at mange skillsmisser skjer første årene etter man har fått barn. Slik var det for broren min, og slik var det for søsteren min. Jeg mener man skal være ekstremt klare på grenser og verdier før man i det hele tatt tar valget om å få det. Som du sier, det er så mange barn det har gått dårlig for, og jeg kunne faktisk heller tenkt meg å adoptere enn å føde selv. Takk for at du delte meningen din! Tror det er viktig at enkelte leser slike innlegg, for idag fødes jo barn i hytt og pine, og mange har verken tid eller kapasitet/økonomi til å ta vare på dem.. Å ha en arbeidsdag på 8t, for så å hente barnet i barnehagen? Nei takk, da skal jeg isåfall være hjemmeværende, noe som tvilsomt skjer. Altså ikke misforstå meg, er ikke noe galt med det ene eller det andre, folk får det jo til å funke. Men om jeg først skal ha barn, så skal jeg kunne bruke tid og være med dem så mye jeg ønsker. Mange barn i barnehagen jeg jobbet, som var i barnehagen fra kl 7-17. Helt sykt spør du meg. Hvorfor fikk du liksom barn om du skal sette dem bort i 10t om dagen. Endret 22. februar 2021 av Shawtyella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå