Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6 uker på vei. I går kveld merket jeg smerter i magen da jeg skulle legge meg, og fikk en dårlig følelse. Men jeg har jevnlig hatt smerter og murringer i magen gjennom hele graviditeten. Det ga seg, men fikk en rar smerte igjen utpå dagen i dag. Det ga seg det og, men nå kom det plutselig brun utflod da jeg var på do. Holder jeg på å abortere?😢 Tok en finger inn og det var også litt slim med rødt blod. Men ikke noe mye. Har ikke smerter nå. 

Har en legetime i morgen fra før, så skal ta det opp da. Men merker jeg blir stressa og lei meg. Vet man kan få blødninger i svangerskapet og. Hvordan vet man forskjell egentlig? Har følt meg i bedre form i det siste også. Har hatt en del graviditetplager og slapphet. Men tenkte ikke på at det kunne være et dårlig tegn🙈 

Anonymkode: e215c...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten mister du eller så gjør du ikke. Må nesten bare vente å se. 

Anonymkode: cef2d...6a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enten mister du eller så gjør du ikke. Må nesten bare vente å se. 

Ja jeg vet jo egentlig det. Har aldri vært gravid før, så det meste er nytt for meg med dette. Kunne jo hende noen hadde noen erfaringer å dele da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg vet jo egentlig det. Har aldri vært gravid før, så det meste er nytt for meg med dette. Kunne jo hende noen hadde noen erfaringer å dele da. 

Har opplevd blod i begge mine svangerskap. Ene endte i spontanabort, andre endte i en baby som snart fyller ett år. 

Sjansen for at dette går bra, er større enn at det går dårlig. Hold på den tanken. Og så må du bare ta tiden til hjelp. Lykke til. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg blødde i begge mine svangerskap, og har veldig snart to barn :) 

Anonymkode: 76020...9c2

• Liker 1
Skrevet

Takk dere! Håper virkelig det går bra🤞🏻 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk dere! Håper virkelig det går bra🤞🏻 

Håper det 🙏🏻 Prøv å ikke uroe deg for mye :) 

Anonymkode: 76020...9c2

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke så lett å vite forskjellen. Selv har jeg blødd i alle mine 8 svangerskap. Har 4 barn og 4 aborter. Jeg har hatt et svangerskap som har gått bra, med store blødninger og en del smerter. Der jeg har vært sikker på at jeg har mistet. Men så har alt vært bra allikevell.  Og så har jeg hatt en abort, der det bare har vært bittelittt blod de første ukene, og ingen smerter. Og jeg har tenkt at det sikkert bare er ufarlig. For så at det har tatt seg opp etter noen uker, og jeg har mistet.

Så mitt råd er å få det sjekket uansett. Mål hcg stigningen eller få en ul. Det er ikke godt å vite om det er en abort eller ufarlig blødning, før du har fått en sjekk. Håper alt er bra for din del. Men kan være lurt å forberede seg på det værste, men samtidig håpe på det beste. Så slipper man å bli for skuffet, om det ikke skulle gå. Men det er forsatt muligheter for at det skal gå bra. Lykke til.

Anonymkode: 68666...bf9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke så lett å vite forskjellen. Selv har jeg blødd i alle mine 8 svangerskap. Har 4 barn og 4 aborter. Jeg har hatt et svangerskap som har gått bra, med store blødninger og en del smerter. Der jeg har vært sikker på at jeg har mistet. Men så har alt vært bra allikevell.  Og så har jeg hatt en abort, der det bare har vært bittelittt blod de første ukene, og ingen smerter. Og jeg har tenkt at det sikkert bare er ufarlig. For så at det har tatt seg opp etter noen uker, og jeg har mistet.

Så mitt råd er å få det sjekket uansett. Mål hcg stigningen eller få en ul. Det er ikke godt å vite om det er en abort eller ufarlig blødning, før du har fått en sjekk. Håper alt er bra for din del. Men kan være lurt å forberede seg på det værste, men samtidig håpe på det beste. Så slipper man å bli for skuffet, om det ikke skulle gå. Men det er forsatt muligheter for at det skal gå bra. Lykke til.

Anonymkode: 68666...bf9

Såpass ja. Visste ikke at begge deler var så vanlig. Men er jo klar over at det alltids er en sjanse for spontanabort tidlig i graviditeten. Så har ikke fortalt det til noen enda. Men takk for tipsene! Og takk for det❤️ Skal høre med legen i morgen angående det du nevner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Såpass ja. Visste ikke at begge deler var så vanlig. Men er jo klar over at det alltids er en sjanse for spontanabort tidlig i graviditeten. Så har ikke fortalt det til noen enda. Men takk for tipsene! Og takk for det❤️ Skal høre med legen i morgen angående det du nevner. 

Du skal i hvertfall ikke putte noe inn der! Seriøst. 

Anonymkode: 3018f...465

Skrevet

Det er umulig for oss å si. Trøsten er at det er mange som har blødninger i svangerskap hvor det går helt fint, og murringer/smerter er ikke unormalt det heller. Jeg har blødd i alle mine svangerskap. Jeg hadde en SA i første svangerskap, men hadde så tre normale svangerskap. Legen på sykehuset fortalte meg at blødningene ikke hadde noe med SAen å gjøre, men sannsynligvis var hormonelle blødninger som kommer av de store mengdene hormoner kroppen produserer for å holde svangerskapet gående. Rundt uke 12 overtar morkaken hormonproduksjonen og da pleier slike blødninger å forsvinne (det stemte for meg) og det er også samme grunn til at de fleste merker bedring i plagsomme svangerskapssymptomer rundt den tiden. Krysser fingrene for at det går bra for deg. :) 

Skrevet

Tusen takk❤️ Legen sa det var helt normalt, og at det ikke hørtes bekymringsverdig ut heldigvis. Så det var en lettelse. Har også tatt en HCG- prøve for sikkerhetsskyld. Så nå slapper jeg heldigvis mere av her😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk❤️ Legen sa det var helt normalt, og at det ikke hørtes bekymringsverdig ut heldigvis. Så det var en lettelse. Har også tatt en HCG- prøve for sikkerhetsskyld. Så nå slapper jeg heldigvis mere av her😊 

Skal du tilbake å ta en ny prøve? 🙂 Én enkelt prøve, sier dessverre ingenting, men flere fastleger som prøver seg på det for å roe ned den gravide. 

• Liker 2
Skrevet

Hm har lest flere blør litt når de er gravide uten at dem aborterer, har selv vært gravid og blødde ikke i det hele tatt under svangerskapet. Du får bare ta det med ro og se hvordan det går. Enten går det bra eller ikke. Håper det går bra for deg :)

Anonymkode: 598d2...4c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal du tilbake å ta en ny prøve? 🙂 Én enkelt prøve, sier dessverre ingenting, men flere fastleger som prøver seg på det for å roe ned den gravide. 

Nei det sa han ikke noe om. Men jeg sa jeg hadde en time fra før til tidlig ultralyd neste uke. Så får jo et sikkert svar da i hvert fall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hm har lest flere blør litt når de er gravide uten at dem aborterer, har selv vært gravid og blødde ikke i det hele tatt under svangerskapet. Du får bare ta det med ro og se hvordan det går. Enten går det bra eller ikke. Håper det går bra for deg :)

Anonymkode: 598d2...4c8

Ja det virker visst som om det er veldig vanlig forstår jeg nå. Ikke blødd noe mer heldigvis. Takk for det🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...