Gå til innhold

Blir litt lei meg når jeg hører pappa og stemor som snakker om at de må gjemme snacksen for meg fordi jeg spiser det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig tynn, men de vil ikke at jeg skal spise deres mat... Er kjipt når de sier det bak ryggen min, nå tør jeg ikke p spise noe som helst... Skal jeg liksom gå på butikken selv for å kjøpe min egen snacks? (J18)

Anonymkode: ff822...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp din egen snacks.

Anonymkode: 06450...76c

• Liker 14
Skrevet

Da har du kanskje spist litt mye av ting uten å spurt, som de har kjøpt for å kose seg med?
Du er jo ei voksen dame, og flytter vel ut slev snart? Du klarer å kjøpe sjokolade selv liksom

Anonymkode: 06ce7...cd8

• Liker 19
Skrevet

Kjøp egen, gjerrirknark

Anonymkode: 2b715...ebb

• Liker 6
Skrevet

Hvor mye snacks har du spist da? Jeg er vokst opp med at jeg måtte spørre før jeg tok godteri, sjokolade, is, kake og slike ting, for vi hadde aldri utømmelige mengder med det hjemme, det var som regel kjøpt inn til helgen feks. Frukt, brødskiver osv fikk jeg såklart spise så mye jeg ville. Når jeg var 18 kjøpte jeg mitt eget godteri da. 

Anonymkode: 1ba2f...a71

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har du kanskje spist litt mye av ting uten å spurt, som de har kjøpt for å kose seg med?
Du er jo ei voksen dame, og flytter vel ut slev snart? Du klarer å kjøpe sjokolade selv liksom

Anonymkode: 06ce7...cd8

Jeg flytter ut etter vgs ja, men de handler jo som regel mat, så skal jeg liksom gå på butikken kun for å kjøpe sjokolade til meg selv? De vet jo at jeg også vil kose meg litt med sjokolade av og til, så skader jo ikke p kjøpe litt ekstra

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor mye snacks har du spist da? Jeg er vokst opp med at jeg måtte spørre før jeg tok godteri, sjokolade, is, kake og slike ting, for vi hadde aldri utømmelige mengder med det hjemme, det var som regel kjøpt inn til helgen feks. Frukt, brødskiver osv fikk jeg såklart spise så mye jeg ville. Når jeg var 18 kjøpte jeg mitt eget godteri da. 

og kjeks og potetgull osv altså alt som er usunn snacks :P

Skrevet

De tjener begge minst det dobbelte av gjennomsnittet, så er ikke at de ikke har råd til mat

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg flytter ut etter vgs ja, men de handler jo som regel mat, så skal jeg liksom gå på butikken kun for å kjøpe sjokolade til meg selv? De vet jo at jeg også vil kose meg litt med sjokolade av og til, så skader jo ikke p kjøpe litt ekstra

Er du virkelig så bortsjemt og hjelpesløs? Ja, gå på butikken "kun" for snacks da. Mange som gjør det. Eller la vær

Anonymkode: 5d643...9d4

• Liker 42
Skrevet

Du må ha skrevet femti innlegg her nå om hvor mye du mistrives med å bo hjemme.

Så slutt med det, da.

Anonymkode: 99aef...840

• Liker 34
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jada, du kan sikkert kjøpe din egen, men det er jo ikke noe hyggelig om de sier det bak ryggen din. De kunne helt fint ha tatt det opp med deg. 

Men ja, jeg ville bare ha begynt å kjøpe mitt eget. 

Skrevet

Når de handler inn til feks helgen så kunne de handlet til deg også da, du får spørre om de kan kjøpe inn helge-godteri til deg også neste gang (det er jo naturlig å kjøpe inn til alle som bor hjemme, men ikke slik at de bare kan ta så mye de vil)

• Liker 5
Skrevet

Mat fikk jeg hjemme, men jeg kjøpte godteri og snacks av egne penger fra jeg gikk i 8. klasse (fikk 1000,- i mnd som dekket alt fra buss til gaver og klær).

Anonymkode: c3534...7c0

• Liker 1
Skrevet

Du er 18 år, seriøst slutt å gråt. Vær glad for at du faktisk får bo hjemme. Betale du leie? Mat? Strøm? Nei? Slutt å klag og kjøp snop til familien selv. 
Misliker sterkt slike utakknemlige mennesker som deg. 

Anonymkode: 476e6...437

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er 18 år, seriøst slutt å gråt. Vær glad for at du faktisk får bo hjemme. Betale du leie? Mat? Strøm? Nei? Slutt å klag og kjøp snop til familien selv. 
Misliker sterkt slike utakknemlige mennesker som deg. 

Anonymkode: 476e6...437

Hvem i alle dager betaler leie og strøm når de går på skole??😂

• Liker 11
Skrevet

Altså, om du spiser av snacks/kjeks/sjokolade i løpet av uka, og uten å spørre, så skjønner jeg godt at de føler slikt må settes unna.

Vi liker å ha litt sånt stående, enkelhet i hverdagen om det skulle dukke opp plutselig besøk, eller om helgehandelen må utsettes. Så er vi aldri i beit liksom.

Barna vet veldig godt at dette er det ikke fritt fram å forsyne seg av i ukedagene, uten at det er noe ekstra og de har fått lov.

Ønsker de seg snop utenom, så må de bruke egne ukepenger - og ja - gå og handle det selv.

Dette er egentlig normal folkeskikk, slik jeg ser det.

Samme gjelder annen ‘luksusmat’, frossen pizza, ingredienser til middag osv. 

Anonymkode: 2cf68...583

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da spør du! Uansett hvor gammel jeg så tok jeg aldri snacks fra mine foreldre uten å spørre. 

Forskjell på godteri og mat. Helt innafor at de gjemmer den. Regner med at du har fått beskjed om å ikke ta det. 

Anonymkode: ef962...745

• Liker 10
Skrevet

Tenåringsbarna mine, som ikke er stebarn, vet veldig godt at de ikke forsyner seg av snacks og godteri. 

Anonymkode: de624...b97

• Liker 6
Skrevet

Er det kødd? Kjøpt din egen snack og slutt å syt. Du er voksen og bor hjemme da kan du i det minste kjøpe egen snacks

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...