Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal (forhåpentligvis) studere et 5-årig studium fra høsten av, og samboeren min vil kanskje flytte med meg. Hvis han ikke flytter med meg, vil jeg enten bare fortsette på studiet jeg går på nå, eller prøve avstandsforhold... Han har en leilighet fra før (rundt 3 mill i prisantydning)

Hva anbefaler dere, å selge leiligheten og kjøpe sammen ny leilighet/hus der jeg skal studere? Eller leie ut denne leiligheten for å så leie sammen en plass ved studiestedet?

Er i Oslo/Viken området, så det å leie er jo veldig dyrt, og tror samboer hvertfall kommer til å tape en del penger på det...  Han har nedbetalt bare 1/4 av leiligheten, har avdrag på ca 8000 i mnd og har 30.000 etter skatt i mnd. Hvis vi skulle leid ut leiligheten her får vi nok maks 8-10.000 for det... 

Jeg har ikke fast jobb, men har 500.000 jeg kunne bidratt med til et nytt boliglån... Vet ikke hvordan det funker helt, men det bør vel vær mulig at jeg også får eierandel selv om jeg er uten fast jobb?

Oslo/Viken er ikke et område vi vil bo i permanent, så vi vil etter studiene mine flytte tilbake til der vi bor nå. Men er redd for at samboeren min ikke kommer til å trives hvis vi flytter sammen bort til Østlandet😅

Hva tenker dere?

Anonymkode: 550ab...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har nedbetalt bare 1/4 av leiligheten

Skrev feil, mente 1/5

Anonymkode: 550ab...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...