AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg puster sykt tungt, har vært avhengig av nesespray men klart å avvende meg. Skulle egentlig fjerne nesemuslingene for to år siden, men jeg er livredd en slik operasjon. Noen som har erfaring? Anonymkode: 88e15...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Del Skrevet 21. februar 2021 Hva er nesemusling? Jeg var også avhengig av nesespray, men fikk en annen nesespray av legen som fiksa det 🙈 om ikke, hadde vell jeg måtte gjøre det samme som deg 🙈 Men hva er en nesemusling? 😂 Anonymkode: 97c97...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. februar 2021 #3 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er nesemusling? Jeg var også avhengig av nesespray, men fikk en annen nesespray av legen som fiksa det 🙈 om ikke, hadde vell jeg måtte gjøre det samme som deg 🙈 Men hva er en nesemusling? 😂 Anonymkode: 97c97...d49 Se bilde her http://www.dr-onh.no/conchotomi.html 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Del Skrevet 21. februar 2021 Million skrev (12 minutter siden): Se bilde her http://www.dr-onh.no/conchotomi.html Er nesa så stor inni?? 😮😮 Anonymkode: 97c97...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Del Skrevet 21. februar 2021 Om du ikke har vært til spesialist å fått prøve ut Nasonex i kombinasjon med en annen nesedråpekur(husker ikke hva det het) så vil jeg anbefale det. Mannen min hadde vært avhengig av Otrivin i 20 år og ble helt fint av denne kombinasjonskuren han gikk på noen uker. Å operere er ingen garanti for at du blir bra. Anonymkode: 921a6...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Del Skrevet 21. februar 2021 Var det snakk om å fjerne helt eller bare knuse dem? Jeg "knuste" mine (var iallfall det de kalte det). Det gjorde jeg hos øre-nese-hals-lege og det var ikke akkurat en operasjon. Fikk lokalbedøvelse i nesen også puttet den en slags stang inn som brukte ultralyd tror jeg for å knuse. Måtte ha bomull under nesen litt etterpå. Det var ikke vondt men det var ubehagelig absolutt.. men det varte jo ikke kjempelenge. Det ekleste syntes jeg var at bedøvelsen dryppet ned i halsen så jeg også var litt bedøvet der, så kombinert med at de holdt på inni nesa følte jeg at jeg ikke fikk puste mens de holdt på. Jeg dro hjem rett etter, var ikke på sykehus eller noe. Hadde litt vondt den dagen og littegrann dagen etter, tok vel paracet bare mot det da. Det funket bra da og jeg pustet mye bedre, kjempedeilig Men det varte dessverre bare et par år, så tettet det seg sakte til igjen. ØNH-legen sa det var vanlig. Anonymkode: cad38...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Del Skrevet 21. februar 2021 Hva spesifikt er du redd for? Anonymkode: cad38...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Del Skrevet 21. februar 2021 Dette har jeg gjort. Dvs redusert de betraktelig. Fikk nytt liv 🤩 Anonymkode: 1fc32...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Om du ikke har vært til spesialist å fått prøve ut Nasonex i kombinasjon med en annen nesedråpekur(husker ikke hva det het) så vil jeg anbefale det. Mannen min hadde vært avhengig av Otrivin i 20 år og ble helt fint av denne kombinasjonskuren han gikk på noen uker. Å operere er ingen garanti for at du blir bra. Anonymkode: 921a6...b7c Har prøvd, virket ikke Anonymkode: 88e15...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Var det snakk om å fjerne helt eller bare knuse dem? Jeg "knuste" mine (var iallfall det de kalte det). Det gjorde jeg hos øre-nese-hals-lege og det var ikke akkurat en operasjon. Fikk lokalbedøvelse i nesen også puttet den en slags stang inn som brukte ultralyd tror jeg for å knuse. Måtte ha bomull under nesen litt etterpå. Det var ikke vondt men det var ubehagelig absolutt.. men det varte jo ikke kjempelenge. Det ekleste syntes jeg var at bedøvelsen dryppet ned i halsen så jeg også var litt bedøvet der, så kombinert med at de holdt på inni nesa følte jeg at jeg ikke fikk puste mens de holdt på. Jeg dro hjem rett etter, var ikke på sykehus eller noe. Hadde litt vondt den dagen og littegrann dagen etter, tok vel paracet bare mot det da. Det funket bra da og jeg pustet mye bedre, kjempedeilig Men det varte dessverre bare et par år, så tettet det seg sakte til igjen. ØNH-legen sa det var vanlig. Anonymkode: cad38...aa8 Hos meg har det muligens begynt å tette seg igjen. Men jeg gjorde dette i 2008. Anonymkode: 1fc32...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Var det snakk om å fjerne helt eller bare knuse dem? Jeg "knuste" mine (var iallfall det de kalte det). Det gjorde jeg hos øre-nese-hals-lege og det var ikke akkurat en operasjon. Fikk lokalbedøvelse i nesen også puttet den en slags stang inn som brukte ultralyd tror jeg for å knuse. Måtte ha bomull under nesen litt etterpå. Det var ikke vondt men det var ubehagelig absolutt.. men det varte jo ikke kjempelenge. Det ekleste syntes jeg var at bedøvelsen dryppet ned i halsen så jeg også var litt bedøvet der, så kombinert med at de holdt på inni nesa følte jeg at jeg ikke fikk puste mens de holdt på. Jeg dro hjem rett etter, var ikke på sykehus eller noe. Hadde litt vondt den dagen og littegrann dagen etter, tok vel paracet bare mot det da. Det funket bra da og jeg pustet mye bedre, kjempedeilig Men det varte dessverre bare et par år, så tettet det seg sakte til igjen. ØNH-legen sa det var vanlig. Anonymkode: cad38...aa8 Mener det var snakk om å fjerne. Planen var at de skulle ta de samtidig som jeg fjernet mandlene, men det gikk de heldigvis ikke med på på sykehuset. Da vil jeg heller fjerne de helt, om det går tilbake etter noen år. Takk for svar! Anonymkode: 88e15...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette har jeg gjort. Dvs redusert de betraktelig. Fikk nytt liv 🤩 Anonymkode: 1fc32...aa4 Du fjernet de? Hvordan var operasjonen og tiden etterpå? Anonymkode: 88e15...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva spesifikt er du redd for? Anonymkode: cad38...aa8 Tiden etter frem til en blir «bra» igjen. Anonymkode: 88e15...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du fjernet de? Hvordan var operasjonen og tiden etterpå? Anonymkode: 88e15...f0c Lokalbedøvelse, så inn og ut samme dag. Var litt redusert et par dager, men ikke noe verre enn det. Ble bedøvd i hele ansiktet og det var ubehagelig. Anonymkode: 1fc32...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #15 Del Skrevet 21. februar 2021 Helt greit best å være hjemme mens man har "tamponger" i nesen Anonymkode: 08e12...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #16 Del Skrevet 21. februar 2021 Ja. Jeg har gjort det tidligere, og må sikkert gjøre det igjen snart. Tettet seg til igjen, nå rundt 15 år senere. For å være ærlig er det ikke noe særlig greit inngrep, og det er temmelig ekkelt etterpå, for de svir ofte bare av blodtilførselen, så kjøttet skal dø, krympe og falle ut av seg selv etterhvert. Det høres bedre ut enn det er, for det døende kjøttet råtner også. Det stinker! 😵 Så jeg gleder meg ikke til ny operasjon, men samtidig er det jo et nytt liv etterpå, så jeg kommer likevel til å gå gjennom det igjen. Like greit at du er advart tenker jeg, for jeg følte at jeg ikke fikk noe informasjon om at dette ville være ubehagelig ganske lenge, og dessuten sosialt isolerende tiden det luktet. Anonymkode: 78750...4ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #17 Del Skrevet 6. august 2022 Man kan få ENS, empty nose syndrome av å fjerne nesemuslinger. Skulle ønske jeg visste om dette før jeg fjernet nesemuslinger. Søk det opp på youtube. Anonymkode: 2d18f...810 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyskrone Skrevet 6. august 2022 #18 Del Skrevet 6. august 2022 Jeg har brent mine. Fikk lokalbedøvelse i nesa, så gikk de inn med et sånn stang lingnende greie og svei de bort. Det mest ubehagelige var lokalbedøvelsen. Jeg måtte bruke en slags olje i ca 7 dager etter. Men ingen smerter eller lukt her 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #19 Del Skrevet 6. august 2022 Det er helt pyton de neste dagene. Fikk narkose og fire tamponger inni nesa. Sov nesten ikke på flere dager. Bedre etter å ha fjernet to tamponger, helt greit etter å ha fjernet alle. Anonymkode: d79ae...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 6. august 2022 #20 Del Skrevet 6. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 19.15): Jeg puster sykt tungt, har vært avhengig av nesespray men klart å avvende meg. Skulle egentlig fjerne nesemuslingene for to år siden, men jeg er livredd en slik operasjon. Noen som har erfaring? Anonymkode: 88e15...f0c . Endret 8. oktober 2022 av fransine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå