AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Var en gang stemor til 2 nydelige jenter i barnehagealder. Dessverre var barnefar tafatt, og jeg endte mer eller mindre å være barnepasser for han da barna hadde samvær med han. Bestemte meg for at jeg aldri skulle bli stemor igjen for såpass unge barn. Møtt en del fyrer siden da, og en har en datter på 10 år. Dette hadde vell vært veldig annerledes? Så jeg kan vell ikke si det ALDRI skal skje at jeg blir stemor igjen... Det jeg sliter med, pga dårlig erfaring, er å vite hvordan evt barnefar er med barna. Han første viste ingen tegn på hvor problematisk det var for han å faktisk ha barn... det fant jeg ut når jeg var med han og barna. Jeg syntes ikke at menn skal involvere en dame i barnas liv før det er seriøst... men for meg, så trenger jeg nesten å vite hvordan barnefar er med barna, før jeg vil ha noe seriøst i det hele tatt 😩 Barna kommer selvfølgelig først og jeg skjønnet det er riktig at man har noe seriøst, og så møter barna... Men hvordan kan jeg vite?? Noen som har noe råd? Er det feil av meg å spørre om å være med barnefar og barna som en venn? Anonymkode: a5b52...f11
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Var en gang stemor til 2 nydelige jenter i barnehagealder. Dessverre var barnefar tafatt, og jeg endte mer eller mindre å være barnepasser for han da barna hadde samvær med han. Bestemte meg for at jeg aldri skulle bli stemor igjen for såpass unge barn. Møtt en del fyrer siden da, og en har en datter på 10 år. Dette hadde vell vært veldig annerledes? Så jeg kan vell ikke si det ALDRI skal skje at jeg blir stemor igjen... Det jeg sliter med, pga dårlig erfaring, er å vite hvordan evt barnefar er med barna. Han første viste ingen tegn på hvor problematisk det var for han å faktisk ha barn... det fant jeg ut når jeg var med han og barna. Jeg syntes ikke at menn skal involvere en dame i barnas liv før det er seriøst... men for meg, så trenger jeg nesten å vite hvordan barnefar er med barna, før jeg vil ha noe seriøst i det hele tatt 😩 Barna kommer selvfølgelig først og jeg skjønnet det er riktig at man har noe seriøst, og så møter barna... Men hvordan kan jeg vite?? Noen som har noe råd? Er det feil av meg å spørre om å være med barnefar og barna som en venn? Anonymkode: a5b52...f11 Er ikke alltid en trenger å møte barna for å finne ut at han er en dårlig far. Jeg datet en jeg likte godt men sa ting som at han hadde sagt til barnehagen at hvis barnet hans gjorde noe galt,så måtte de bare ta han så hardt som de hadde lov til. Hvem sier sånt 😮 Han sa også at hvis 4 åringen gjorde noe galt så måtte han ofte sitte HELE DAGEN på rommet sitt 😮 Det verste er at han her hadde full omsorg for barnet 😮 Dumpet han fort for å si det sånn. Anonymkode: 793e7...e41
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er ikke alltid en trenger å møte barna for å finne ut at han er en dårlig far. Jeg datet en jeg likte godt men sa ting som at han hadde sagt til barnehagen at hvis barnet hans gjorde noe galt,så måtte de bare ta han så hardt som de hadde lov til. Hvem sier sånt 😮 Han sa også at hvis 4 åringen gjorde noe galt så måtte han ofte sitte HELE DAGEN på rommet sitt 😮 Det verste er at han her hadde full omsorg for barnet 😮 Dumpet han fort for å si det sånn. Anonymkode: 793e7...e41 Uff det der hørtes ikke bra ut!! 😰 Heldigvis i ditt tilfelle så var han ganske åpen og ærlig av seg 😜 bra du dumpet han!! Er så redd for at start fasen av en evt relasjon fordi folk viser (som oftest) sine beste sider... man vil jo fremstå best mulig 🙄 også kommer det frem ting med tiden, eller folk blir slappere på noen ting de var nøye på i starten 😅 ts Anonymkode: a5b52...f11
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Vil det ikke komme fram hvis dere er kjærester over en lengre periode? Altså om han er ute etter en barnepasser? Og hvor engasjert han er i barna sine? Anonymkode: d14a5...7fd
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Uff det der hørtes ikke bra ut!! 😰 Heldigvis i ditt tilfelle så var han ganske åpen og ærlig av seg 😜 bra du dumpet han!! Er så redd for at start fasen av en evt relasjon fordi folk viser (som oftest) sine beste sider... man vil jo fremstå best mulig 🙄 også kommer det frem ting med tiden, eller folk blir slappere på noen ting de var nøye på i starten 😅 ts Anonymkode: a5b52...f11 Men ts hva me deg selv da? Sa du ifra? Nei jeg kan ikke jeg må jobbe. Feks. Anonymkode: 5fed9...46c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Du vet jo, med absolutt sikkerhet, hvordan denne mannen snakker om barnas mor. Snakker han negativt om henne? Da er han ikke et ok menneske. Ingen som er et ok menneske får noe så seriøst som barn med en dame eller man de ikke finner av førsteklasses kvalitet. Og så vet du hvordan de to sam-oppdrar ungen. Er det type «overlevering ute på gata en gang i uka»? Ok, da er han en elendig pappa. Bryt kontakten, ikke vits å kaste bort tid på sånt. Er de foreldre som feirer jul, påske og bursdag på fellesen? Som inviterer exen og svigers med på hytta og på fotballtrening og en dag på stranda? Som ukentlig setter av tid til å koordinere barneoppdragelse? Da gjør han i alle fall et absolutt minimum av innsats. Og du kan gå videre til neste trinn: Å snakke med han om barna: Oppmuntre han til å fortelle historier fra hverdagen, spør små og enkle spørsmål som avslører hvor selvstendige barna er, på hvilket nivå de fungerer skriftlig, muntlig, logisk og sosialt. Lag enkle tester for å finne ut i hvilken grad han legger skylden for barns oppførsel på barnet, omgivelsene eller på seg selv (som er den eneste plassen skyld hører hjemme). Å avsløre en dårlig forelder er ikke spesielt vanskelig. Utfordringen er at det er vesentlig flere dårlige foreldre enn det er foreldre som gir oppgaven en ordentlig innsats. Anonymkode: 8dd66...b99
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet jo, med absolutt sikkerhet, hvordan denne mannen snakker om barnas mor. Snakker han negativt om henne? Da er han ikke et ok menneske. Ingen som er et ok menneske får noe så seriøst som barn med en dame eller man de ikke finner av førsteklasses kvalitet. Og så vet du hvordan de to sam-oppdrar ungen. Er det type «overlevering ute på gata en gang i uka»? Ok, da er han en elendig pappa. Bryt kontakten, ikke vits å kaste bort tid på sånt. Er de foreldre som feirer jul, påske og bursdag på fellesen? Som inviterer exen og svigers med på hytta og på fotballtrening og en dag på stranda? Som ukentlig setter av tid til å koordinere barneoppdragelse? Da gjør han i alle fall et absolutt minimum av innsats. Og du kan gå videre til neste trinn: Å snakke med han om barna: Oppmuntre han til å fortelle historier fra hverdagen, spør små og enkle spørsmål som avslører hvor selvstendige barna er, på hvilket nivå de fungerer skriftlig, muntlig, logisk og sosialt. Lag enkle tester for å finne ut i hvilken grad han legger skylden for barns oppførsel på barnet, omgivelsene eller på seg selv (som er den eneste plassen skyld hører hjemme). Å avsløre en dårlig forelder er ikke spesielt vanskelig. Utfordringen er at det er vesentlig flere dårlige foreldre enn det er foreldre som gir oppgaven en ordentlig innsats. Anonymkode: 8dd66...b99 Wow, det siste du skrev der ang hvor han legger skyld var smart!! 😯 Der var det noen røde flagg med han første jeg var med, som jeg ikke klarte få med meg. Takk!! ts Anonymkode: a5b52...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå