AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 I klassen til mitt barn,5.klasse, er det en elev som har mobbet både fysisk og psykiskt siden 2.klasse. Alvorlige voldsepisoder noen ganger. Barnet har nå sin 3.plan etter paragraf 9, uten at dette ser ut til å hjelpe. Mitt barn legger strategier på hva han skal gjøre dersom mobberen går på han, helt sykt at barn på 10 år skal tenke slik. Jeg har vært i dialog med skolen om problemet, og forsøkt dialog med foreldrene, men de tar sitt barn i forsvar hele veien. Skolen gjør det de skal etter lovverket, men når det ikke har noen effekt har jeg lurt på om barnevernet kan bistå? Er bekymret for hvorfor barnet har den adferden som utøves. Det er ingen diagnoser på barnet. Er bare frekk, slem og null empati. Noen som jobber i barnevernet her som har noen råd ? Anonymkode: b2252...9d3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Du kan selvfølgelig kontakte barnevernet om du trenger hjelp til å ta vare på ungen din. Anonymkode: a6fe3...335
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Kan du sende bekymringsmelding grunnet det at foreldrene ikke rar affære når barnet deres mobber og utøver vold på andre barn. Bekymring ang evne etter å oppdra? Anonymkode: 26655...60f 2
Gidavmeg Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Du vet jo ikke hvordan skolen og foreldrene jobber rundt barnet. Du kan jo ringe barnevernet og legge fram situasjonen og høre om det er noe de vil ha melding om. Ender du opp med å melde har du ikke krav på info om hva barnevernet gjør. For alt du vet kan de ha vært inne i bildet allerede. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Hei. jeg jobber i skolen, og hvis det gjaldt mitt barn ville jeg ha bedt skolen om å lage en plan etter paragraf 9. for mitt barn. Mobbeparagrafen er ikke kun for de utagerende barna. Skolen plikter å tilrettelegge for et trygt skolemiljø for alle. Ved å få en slik plan for ditt barn må skolen dokumentere hvilke tiltak som er satt til verks for å trygge ditt barn. Det forplikter skolen til å ta vare på ditt barn i større grad enn det de gjør per i dag, om jeg forstår deg rett. Dette er svært viktig, be om en plan snarest dersom du opplever at barnet ditt ikke er trygt ivaretatt av skolen. Du kan også kontakte barnevernet og legge frem saken din anonymt og høre hva de råder deg til. Lykke til☀️ Anonymkode: 35f38...371 1
Gidavmeg Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei. jeg jobber i skolen, og hvis det gjaldt mitt barn ville jeg ha bedt skolen om å lage en plan etter paragraf 9. for mitt barn. Mobbeparagrafen er ikke kun for de utagerende barna. Skolen plikter å tilrettelegge for et trygt skolemiljø for alle. Ved å få en slik plan for ditt barn må skolen dokumentere hvilke tiltak som er satt til verks for å trygge ditt barn. Det forplikter skolen til å ta vare på ditt barn i større grad enn det de gjør per i dag, om jeg forstår deg rett. Dette er svært viktig, be om en plan snarest dersom du opplever at barnet ditt ikke er trygt ivaretatt av skolen. Du kan også kontakte barnevernet og legge frem saken din anonymt og høre hva de råder deg til. Lykke til☀️ Anonymkode: 35f38...371 Slik jeg leser hi er Ts sitt barn på sin 3. Aktivitetsplan 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 Du har veldig mye innsikt i en sak som egentlig ikke angår deg og ditt barn, annet enn at barnet ditt legger strategier i tilfelle det skulle bli mobbet. Men du vet vel ikke alt som har blitt gjort og ikke forsøkt? Og hva som er planen videre? Du kan alltids sende en bekymringsmelding på foreldrene som har barnet som mobber. Siden du opplever at de ikke gjør noe med mobbingen, og opplever at barnet er frekk, slem og med null empati. Men da må du nesten beskrive spesifikke episoder, og ikke skrive din vurdering av barnet. Anonymkode: 51123...6dd 1
GammelKaktus Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 (endret) Er det bare ditt barn "mobberen" går etter? Eller er det andre barn og eventuelt voksne? Du sier barnet ikke har diagnoser, er du sikker på det? Vet du at barnevernet ikke er involvert allerede? Hva sier skolen når det de gjør ikke fungerer? De må jo til med mer tiltak på dette barnet. Endret 21. februar 2021 av FrøkenMånestråle La til noe...
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 Meld bare hvis du er bekymret for foreldrenes omsorgsevner eller trenger hjelp med egne. I utgangspunktet er dette et skoleansvar, da det utspiller seg der. Man skal ikke bare hive alle saker som ikke bedrer seg over til bvt, det skal være bekymring for omsorgskompetansen Anonymkode: a339c...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå