Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 58 år og har jobbet i lavtlønnsyrke hele livet. Nå står jeg i den situasjonen at jeg har mistet jobben, samtidig som jeg er sykemeldt. Har vært sykemeldt i 3 mnd. Jeg er usikker på om jeg noen gang blir så frisk at jeg kan jobbe, men tror uansett det vil bli nærmest umulig for meg å få jobb. Har kun 9årig skolegang. 

Jeg bekymrer meg for fremtiden og økonomi. Er redd jeg må på sosialhjelp etter eventuelle 3 år på AAP. Da må jeg selge leiligheten min. Det er fire år til jeg kan gå av med pensjon og lurer på om det må bli min løsning. Jeg har jobbet i 40 år (privat) og har full opptjening. Blir jeg minstepensjonist? Jeg prøver å Google med finner ikke ut av det. Hva fåe i såfall en minstepensjonist. 

Taknemlig for alle innspill. 

Anonymkode: 1e258...44f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På nav.no kan du beregne hvor mye du vil få i pensjon. 

Anonymkode: 9d56b...332

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På nav.no kan du beregne hvor mye du vil få i pensjon. 

Anonymkode: 9d56b...332

Ja, det er riktig at her ligger en pensjonskalkulator.  Du kan også ringe NAV å be om hjelp.  

Skrevet

Om du ikke har helse til å arbeide, har du rett på AAP og evt. uføretrygd fram til 67 år.  Pensjon fra 62 år er ment for de som velger å ikke arbeide, selv om de har helse til det!

Synes du bør ta en samtale med fastlegen om dette.  

Skrevet

Å begynne å ta ut pensjon, eller pensjonere seg fra 62år, medfører lavere utbetaling fra 67år. Er ikke lenge siden jeg leste om det.

Anonymkode: 1079e...4db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...