AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Del Skrevet 21. februar 2021 Er det noen her som har erfaring med periodisk faste som vil fortelle meg litt om dette? Jeg vil gjerne gå ned 6-8 kg innen sommeren, og har alltid bare brukt å telle kcal for å gå ned. Kjenner denne gangen at jeg er lite motivert, og vil gjerne prøve noe nytt Anonymkode: fe430...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Del Skrevet 21. februar 2021 16:8 er vel enklest å starte med for nybegynnere. Anonymkode: 2a969...346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Del Skrevet 21. februar 2021 Om man vil ned i vekt så kan man jo ikke spise hva som helst i spisevinduet? Er det bare å spise sunt, eller blir man likevel "tvunget" til å telle kcal? Anonymkode: fe430...659 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om man vil ned i vekt så kan man jo ikke spise hva som helst i spisevinduet? Er det bare å spise sunt, eller blir man likevel "tvunget" til å telle kcal? Anonymkode: fe430...659 Jeg må telle kalorier. Selv om man ikke spiser 18 timer i døgnet, sier set seg selv at vektnedgangen uteblir dersom man stapper i seg for mye i spisevinduet. Anonymkode: a3524...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Del Skrevet 21. februar 2021 Lurer på å prøve det samme. Jeg skal ned 5-8 kg, men det er vanskelig denne gangen. Lurer derfor på å prøve det samme. Jeg er overhodet ikke et frokostmennneske, så første delen blir lett. Det blir verre med kveldene. Når tenker du å begynne? Kanskje vi kan motivere hverandre i begynnelsen... Det sikkert vanskeligst til man blir vant til det Anonymkode: 8b1ec...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg skal prøve - spisevindu kl 9-17😊 Anonymkode: 4563d...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg har hatt kjempesuksess med periodisk faste! Synes det er lett og teller ikke kalorier. Spiser to sunne og gode måltider hver dag, lunsj og middag. Har litt lengre spisevindu på lørdager og tillater meg snop, vin eller noe sånt. Synes det er en utrolig fleksibel livsstil, som lett lar seg tilpasse større anledninger eller andre ting som skjer i livet (ikke at det er så mange av dem nå i korona...). Jeg har gått ned 20 kg og har null trøbbel med å holde vekten. Jeg har en variant av 16:8, det vil si at jeg faster hver dag i minst 16 timer. Andre følger varianter av 5:2 der man heller har hele fastedager. Du velger det som passer deg og livet ditt best. Anbefaler Gin Stephens sin bok «delay, don’t deny». Hjalp meg masse. Lykke til TS! Anonymkode: 46d22...527 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 21. februar 2021 #8 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg gjør dette, og kroppen min liker det Jeg går ikke sulten, og etter 3-4 uker ble blodsukkeret stabilt. Mistet lysten på sukker, og det er jo bare fint. Jeg får ikke noe mer energi eller slikt, men er kronisk syk så det kan ha mye å si. Jeg kjører 15:9/16:8, og av og til opp i 18:6. Man MÅ ikke være superstreng på minuttet, livet skjer, men jeg holder meg stort sett på 16:8. Spisevindu fra 11 - 19. Pass på å drikke mye vann, og husk at sort kaffe og te uten noe ekstra er ok i fastevinduet. I starten drakk jeg litt te på kvelden om jeg ble sulten, og det hjalp. Har vi middag kl 17 så holder jeg åpent å ha en skive kl 19, men om jeg ikke er sulten da så starter jeg bare fasten etter middag. Derfor varierer jeg litt mellom timene. Passer på at jeg spiser sunt og næringsrikt. Mye grønnsaker, og grove produkter. Jeg følger også sultfølelsen litt når jeg først spiser. Er jeg ikke sulten til frokost spiser jeg litt mindre enn om jeg er sulten. Er jeg veldig sulten til lunsj spiser jeg litt mer der. Til middag begrenser jeg mengden til én porsjon, og passer på å ikke spise meg stappmett, men passe mett/ikke sulten lengre. Jeg holder snacks og godteri kun til helga, men om jeg er på besøk hos noen en ukedag (sjeldent nå) er jeg ikke redd for å spise om noe blir tilbudt etter spisevinduet mitt. Jeg fortsetter bare neste dag, og etter min erfaring blir ikke noe ødelagt etter én dag med et litt senere måltid. I helga spiser jeg som nevnt litt godteri, men ikke så mye. Lysten er ikke der lengre, og selv om jeg personlig ikke teller kalorier vet jeg jo at sjokolade og chips er kaloririkt. Holder meg til et par never chips (20-30 gram kanskje?) og 3-6 biter sjokolade. Kan anbefale Fastic-appen for å holde øye med spisevindu og slikt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lurer på å prøve det samme. Jeg skal ned 5-8 kg, men det er vanskelig denne gangen. Lurer derfor på å prøve det samme. Jeg er overhodet ikke et frokostmennneske, så første delen blir lett. Det blir verre med kveldene. Når tenker du å begynne? Kanskje vi kan motivere hverandre i begynnelsen... Det sikkert vanskeligst til man blir vant til det Anonymkode: 8b1ec...0f7 Så gøy at du også vil prøve! Jeg tenkte å begynne 1 mars, så har jeg litt tid til å kvinne meg opp. 😅 Jeg er heller ikke noe frokost menneske og spiser som regel dagens første måltid rundt 12-13. Om jeg kjører 16:8, tenker jeg evt å ha spisevinduet fra 12-20, eller 13-21. Er jo gøy om noen henger seg på så kan vi kanskje motivere hverandre. Jeg har tidligere gått ned 15 kg med kcal telling, og har hatt et par mnd med kcal telling før hver sommer for å komme ned til idealvekt (legger alltid på meg over vinteren 😅) Så nå er det på tide igjen, men jeg vil gjerne prøve noe annet en å bare telle kcal da jeg blir så drittlei etter noen mnd, og det virker som om det er mye mer overkommelig med periodisk faste (selvom man også må begrense kcal inntaket, men nå har jeg rimelig god peiling på hva det meste inneholder, så prøver meg uten å telle) og også å kunne gjøre det til en vane over lengre tid en bare et par mnd. Tenkte å bruke 3 mnd for å komme meg ned 6-8kg, og deretter bare å vedlikeholde vekta 🤞 Og tusen takk til dere alle som har svart 🙏 Anonymkode: fe430...659 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå