AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Vi har begge hvert vårt barn på samme alder. Styresett forskjellen er at jeg og min x har like grenser i forhold til å blande oss i den andre sin familie. X’ en til min kjæreste tar litt større plass, det har hun alltid gjort. Hun som forlot han, før jeg kom inn i bildet, men allikevel problemer med å slippe han helt. Jeg har virkelig svelget kameler når det gjelder henne. Hun gir gave til x-svigers bare for å smiske, etter at jeg kom inn i familien er hun redd hennes plass er byttet ut. Min kjæreste har ikke noe å gjøre med hennes foreldre. Irriterer meg at hun gir julegave til mine svigerforeldre. Eller at datteren gir gave til min kjæreste, som hun har vært med å fikse. Jeg tenker det er min oppgave nå, jeg ordner gaver til vår familie, også får hun ordne for sin egen fra datteren. Jeg ville aldri ordnet med gave fra min sønn til hans far. Det er en oppgave for hans nye samboer. Ikke noe jeg skal blande meg inn i, av respekt for henne tenker jeg. hvordan gjør dere det? hvordan klare å takle en x som gir for mye oppmerksomhet til min kjæreste og hans familie? Alt skal være på hennes måte, noe som plager meg. Hun tror hun kan bestemme over vårt liv. Hun var utro mot min kjæreste, innledet ett langt forhold til sjefen sin. De er i dag gift. Anonymkode: ca0e1...f0c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Først og fremst: Hvem som var utro med hvem og hvorfor det ble et samlivsbrudd, er dønn irrelevant (med mulig unntakf or grov vold og forfølgelser). Min partners eks ordner av og til gaver fra barna deres til min partner. I blant har jeg gjort det, ikke noe system (eksen er et surrehue, jeg ser om noe er ordnet og fikser hvis det er glemt). De feirer også jul sammen. Jeg ordner alltid gaver til min eks sammen med våre barn. Vi feirer også jul sammen. Ingen av oss gir gaver til våre eks-svigers, men det kunne jeg godt gjort hvis jeg faktisk likte dem. Jeg bruker sende SMS og gratulere med dagen når de har bursdag. Hvis barna er hos meg når besteforeldrene har bursdag, bruker jeg sørge for at de ringer og gratulerer. Jeg synes det er du som høres sær og lite raus ut, egentlig. Og uansett som noen her sier at du har rett eller ikke, så er det jo ikke noe du kan gjøre noe med. Da er det gjerne enklest å sluke en kamel og fokusere på noe annet. Anonymkode: ac6b2...0df 10
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Det synes jeg er litt smålig tankegang av deg. Jeg kjøper alltid gave til eksen fra sønnen vår, han er pappa til barnet mitt og jeg ønsker å gi han noe for å vise at jeg setter pris på det. Han gir til meg også. Jeg har juleverksted med sønnen og lager da naturligvis også gaver til ekssvigers. Hadde vært veldig rart om sønnen vår spurte hvorfor vi bare lagde til mormor og morfar. Anonymkode: 0f889...4fa 11
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hun var utro mot min kjæreste, innledet ett langt forhold til sjefen sin. De er i dag gift. Hva har dette med saken å gjøre? Om å snakke mest mulig stygt om henne? Synes hun virker som et hyggelig menneske. Koselig at hun hjelper datteren med gave, og at hun tenker på datteren sine besteforeldre. Du derimot, du burde gå i deg selv. Anonymkode: 76880...902 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Jeg synes du må ta en liten titt på deg selv ts. Du høres veldig vanskelig ut. Typisk stemor alle mødre frykter egentlig. Anonymkode: 909ec...613 8
Nymerïa Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): hvordan klare å takle en x som gir for mye oppmerksomhet til min kjæreste og hans familie? Dette takler du på samme måte som du takler alle mennesker som irriterer deg; du aksepterer at det eneste mennesket du har kontroll over er deg selv. Andre mennesker er utenfor din kontroll. Og det er bortkasta energi å irritere seg over ting som er utenfor din kontroll. Og så slutter du sporenstreks å spekulere i andres motiver. 2
Milky Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 Herregud. Det er HELT vanlig at den ene forelderen kjøper gave til den andre forelderen fra FELLES barn. Eller skal ungen stå ansvarlig for det helt selv? 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 Spicymami skrev (6 minutter siden): Herregud. Det er HELT vanlig at den ene forelderen kjøper gave til den andre forelderen fra FELLES barn. Eller skal ungen stå ansvarlig for det helt selv? Eksen til mannen min ville aldri kjøpt en gave fra ungene sine til min mann. Kunne ikke falt henne inn å gjøre det, ikke hadde mannen min vært med og fikset gave til moren heller. Uansett alder på ungene. Det får en eventuell ny partner være med på i så fall.
Milky Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 Dævendøtte skrev (2 minutter siden): Eksen til mannen min ville aldri kjøpt en gave fra ungene sine til min mann. Kunne ikke falt henne inn å gjøre det, ikke hadde mannen min vært med og fikset gave til moren heller. Uansett alder på ungene. Det får en eventuell ny partner være med på i så fall. Vel de høres isåfall kjipe ut med mindre de har et dårlig forhold. Min mor har alltid kjøpt gave til far fra oss (de ble skilt mens vi var små), og omvedt 2
Hippogriff Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 Oi. Det høres jo veldig hyggelig og ryddig ut alt dette. Pluss at du ikke har noen verdens ting med å blande deg opp i det. Og uansett så kan du da ikke lage bråk om sånne ting som ny stemor. Du må rett og slett bare skjerpe deg.
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 Spicymami skrev (10 minutter siden): Vel de høres isåfall kjipe ut med mindre de har et dårlig forhold. Min mor har alltid kjøpt gave til far fra oss (de ble skilt mens vi var små), og omvedt Forholdet er ikke bra nei, har ikke vært bra siden de skiltes for mange, mange år siden. Min mor ville heller aldri kjøpt gave fra oss barna til far heller. De er både kjipe og har et dårlig forhold
Jessic_a Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 Trodde helt ærlig ikke at slikt var et problem. Jeg fikser alltid gaver fra barna til deres far. Hans nye samboer har aldri sagt noe. Eksen til mannen min fikser gaver fra barna deres. Dette har jeg aldri sett på som noe problem. Foreldrene mine har alltid gitt gaver fra oss barna til hverandre. Noe som er veldig koselig . Prøv å finn ut av dette, ts. Hun gjør ingenting galt
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 Noen skal jo lage problemer ut av alt. Slik er du tydeligvis TS. Du kan fort bli en ond stemor med din tankegang her. Skjerp deg og finn en mann uten unger før du lager problemer. Anonymkode: 8abed...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 Jeg er så glad for at mamma hjalp meg med å kjøpe gave til faren min da jeg var barn. Hadde ikke råd til det selv. Jeg er også glad for at hun oppmuntret meg til å lage julegaver til farmor og farfar når vi hadde juleverksted. Faren min gadd aldri å gjøre det samme tilbake, men jeg er takknemlig for at mamma iallfall gjorde det. Sånne ting betyr gjerne mye for barn. Anonymkode: 5ec30...d32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå