Gå til innhold

Hvor lang tid tok det til du fikk etterbetaling på uføretrygd? 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede fått brevet hvor de har regnet ut hvor mye de trekker fra. Så saken er åpnet og sett på. Men det sto ikke noe om saksbehandlertid eller noe sånt. 

Det er ikke ung ufør-etterbetaling det er snakk om. Det er 4 mnd med ordinær uføretrygd, da jeg skal ha fra virkingspunktet til første utbetaling. 

Anonymkode: ac4ad...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Anonymkode: ac4ad...888

Skrevet

De sender refusjonskrav til lokalkontoret, så har de 3 uker på å svare. Etter dette er det bare å betale ut. Hender det blir glemt, så det kan ofte lønne seg å ringe nav og sjekke framdriften. 

Anonymkode: 4ce67...df1

Skrevet

Har du hatt en ytelse i mellomtiden? Hvis du f.eks har hatt aap mens du ventet på trygd, så får du ingen etterbetaling. Har du ikke hatt noen økonomisk støtte i ventetiden, så pleier akkurat den etterbetalingen å komme forholdsvis fort ut ifra hva jeg har hørt.

Skrevet

Myndighetene krever jo selvfølgelig at befolkningen  skal betale tilbake umiddelbart, dersom myndighetene ved ein feil har betalt ut alt for mye.  

Men dersom myndighetene skal betale ut penger, så kan dette garantert ta en halv evighet å få til... 

Anonymkode: 079bb...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...