AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Rett og slett befriande:) Holder du også på? Blir glad for tips og inspirasjon... Anonymkode: 79a3d...a69 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Jupp, har hatt flere slike perioder i mitt liv når det har samle seg opp altfor mye og jeg er blitt lei. Da selger jeg ting jeg endelig innrømmer for meg selv at aldri blir brukt, og gir bort ting som jeg har brukt men som ikke er verdt å bruke tid eller stress på å selge. En periode var jeg ekstrem minimalist og sov og spiste på gulvet haha.. Det var igrunn en veldig fin opplevelse å vite at jeg ikke trenger å ha så mye for å trives. Anonymkode: 71ac4...5d5 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jupp, har hatt flere slike perioder i mitt liv når det har samle seg opp altfor mye og jeg er blitt lei. Da selger jeg ting jeg endelig innrømmer for meg selv at aldri blir brukt, og gir bort ting som jeg har brukt men som ikke er verdt å bruke tid eller stress på å selge. En periode var jeg ekstrem minimalist og sov og spiste på gulvet haha.. Det var igrunn en veldig fin opplevelse å vite at jeg ikke trenger å ha så mye for å trives. Anonymkode: 71ac4...5d5 takk for svar. Jeg har også rydda i perioder. Det er utrolig hvor lite en egentlig trenger for å ha det bra. Føler mindre uro og meir glede. Ja det er også ei glede å gi bort....slik at andre kan bli glad. ts Anonymkode: 79a3d...a69 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Gjorde det for fem år siden, og opprettholder det fremdeles Herlig å kun ha det jeg virkelig trenger, og som gir meg mye glede. Anonymkode: eab0d...cc5 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Klær og sko også? Anonymkode: 44528...37a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Ja, starta for noen år siden. Har vært flink til å ikke dra inn nye unyttige ting i huset. Men det kan enda bli bedre. Det er en prosess. Skuffer blir tommere, og alt som der var mye av har begynt å bli mindre av. ‘Jobber’ systematisk for å bruke opp penner, blyanter og skrivebøker for eksempel. Og det kommer ikke nytt inn. Skal flytte om noen år, og da er det godt å vite at det ikke blir med noe rask 😍 Når ungen er ute av huset blir det enda mindre 😃 Det blir så luftig og deilig. 🥰 Anonymkode: f4f2d...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 Dette kunne jeg også tenke meg, men både min mor og min svigermor har masse arvegods de til stadighet gir oss og jeg har ikke hjerte til å si nei. Prøvde å takke nei til flere duker når svigermor kom med nok en duk, og hun ble jo oppriktig lei seg. Vanskelig å sette en stopper for det. Er enebarn også så Anonymkode: f1313...02b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette kunne jeg også tenke meg, men både min mor og min svigermor har masse arvegods de til stadighet gir oss og jeg har ikke hjerte til å si nei. Prøvde å takke nei til flere duker når svigermor kom med nok en duk, og hun ble jo oppriktig lei seg. Vanskelig å sette en stopper for det. Er enebarn også så Anonymkode: f1313...02b Kvitt deg med det du ikke liker etterhvert. Anonymkode: 65ec8...a35 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 Rydder, kaster og selger unna ting. Vi skal flytte fra liten leilighet til stort hus. Ikke mye vi kommer til å kjøpe. For har ikke brukt for ting. Venner forstår ikke at vi kan leve med så lite. Men når jeg spør hva de bruker tingene sine til eller de 100 vis av bøkene som står å samler støv i stua har de aldri noe godt svar. Jeg forstår ikke de som fyller opp hus med ting og møbler som kun skal brukes til oppbevaring. Anonymkode: 34234...a0c 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 Min mor er borderline hoarder, og jeg vokste opp med at ting raste ut av skap om de ble åpnet, både på bad, kjøkken, klesskap osv., og jeg følte jeg ble presset ut av pikerommet mitt av ting og tang og måtte flytte til min far til slutt. Det var alltid noe som var stablet og som raste, alltid noe vi ikke fant så vi måtte kjøpe nytt hele tiden og så ble det jo bare enda verre. Og hun hadde jo ikke system på noe som helst heller; en adventsduk her, en 17.mai duk der, litt påskepynt der, en julestrømpe her osv. Fremfor å samle f.eks. all julepynt på en plass. Gjett tre ganger hvem som måtte lete etter den fordømte juletrefot duken hvert år. Er voksen nå, men å dra på besøk til henne er alltid effektivt, for hver gang jeg da kommer hjem til meg selv igjen så er det ett eller annet som får gjennomgå en ryddesjau. Har på følelsen at det neste gang blir hobbysakene, har sikkert utgammel, størknet maling og lim blant annet, som bare er å kvitte seg med. Jeg er på ingen måte minimalist, men spesielt bord er ganske nakne hos meg, de er for å brukes, ikke for å oversvømmes med pynt. Når det kommer til arvegods så har jeg arvet en del etter min far, noe av affeksjonsverdi, noe av materiell verdi, evt. ting jeg rett og slett trenger men ikke har. Men jeg kan jo ikke beholde alt heller. Anonymkode: 7313d...921 1
Jajajane Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 Beste følelsen er å kvitte seg med ting som rett og slett er rot. Jeg har begynt å tømme skap osv. Kjøkkenet er jo fylt med ting jeg aldri bruker. Får litt fnatt når jeg hører folk si at de vil ha masse skapplass på kjøkkenet. Hvorfor? For å samle på ting som aldri blir brukt? 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 Jajajane skrev (19 minutter siden): Beste følelsen er å kvitte seg med ting som rett og slett er rot. Jeg har begynt å tømme skap osv. Kjøkkenet er jo fylt med ting jeg aldri bruker. Får litt fnatt når jeg hører folk si at de vil ha masse skapplass på kjøkkenet. Hvorfor? For å samle på ting som aldri blir brukt? Gjorde det samme i høst. Utrolig befriende. Anonymkode: ebc90...b04 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 Jeg er dessverre i helt annen fase av livet, med to barn på 4 og 6. Og det føles som det blir bare mer ting med barn for hvert år. Jeg kvittet meg med alle baby-ting og graviditet-ting, men store barn krever enda mer plass - og ting. Det er leker, spill, bøker. Men det er også sykler, ski, slalomski, skøyter, sparkesykler, hjelmer, slalomsko, skisko, skibriller, altså det er jo ingen ende på det. Eldste begynte på fotball og minste på dans, det er klær og utstyr der også. Og klær, ikke minst klær til større barn tar mer og mer plass. Vinterdress, parkdress, regntøy, jakker, bukser, sko. Vi holder på å bo oss ut av lille rekkehuset vårt og det er ikke fordi jeg er hoarder, tror jeg. Og jeg er lei av å prøve å rydde hele tiden. Jeg kan jo ikke bare kaste barnas leker heller, de blir jo lei seg. Men det var totalt unødvendig av svigermor å kjøpe en meter høy dukke til ungen, f.eks, og med kjempestor barnevogn..🥴 Jeg misunner dere som kan rydde nå, jeg savner tid da jeg bodde i en liten og alltid ryddig leilighet. Anonymkode: 31720...00d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 Jeg har ikke eid mer enn jeg får plass til i et par kofferter i rundt 10 år nå. Deilig å bare kunne flytte rundt når som helst. En frihetsfølelse. Har brukt mer tid utenfor Norge enn i Norge. (Jobber over internett.) Anonymkode: fb091...597 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #15 Skrevet 21. februar 2021 Kaster dere (gir bort) også klær? Synes det er vanskelig. «Denne er jo ikke gammel»... «Hva om jeg får bruk for det senere».... Anonymkode: 44528...37a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #16 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kaster dere (gir bort) også klær? Synes det er vanskelig. «Denne er jo ikke gammel»... «Hva om jeg får bruk for det senere».... Anonymkode: 44528...37a Null problem å gi bort klær. Knytter meg ikke emosjonelt til en strømpebukse eller en t-skjorte. Anonymkode: 0df14...e0c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #17 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Null problem å gi bort klær. Knytter meg ikke emosjonelt til en strømpebukse eller en t-skjorte. Anonymkode: 0df14...e0c Jakke da? Fine jeans? Anonymkode: 44528...37a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #18 Skrevet 21. februar 2021 Det viktigste er å ikke kjøpe noe nytt for det gamle er brukt opp.. Anonymkode: 2dd97...598 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #19 Skrevet 21. februar 2021 Det er lurt å selge og kjøpe på finn, div.babyting, vinterdresser, jakker etc. Så synes det er bra med gjenbruk og at ting selges istedenfor å kastes. Anonymkode: 0f9ed...a8a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #20 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jakke da? Fine jeans? Anonymkode: 44528...37a Fin bukse gir jeg ikke bort fordi jeg bruker klærne jeg syns er fine flere ganger i måneden. Men å beholde en bukse jeg sjelden/aldri bruker, bare fordi den er fin det gjør jeg ikke. Samme med jakke. Brukes den regelmessig så beholdes den, brukes den ikke så er det ingen vits i å ha den. Anonymkode: 0df14...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå