AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 VG+ har ute en artikkel nå om en mann i midtlivskrisa som har forelsket seg i en kollega og kun har "pliktsex" på hjemmebane. Selv jobber jeg i et mannsdominert yrke hvor dette ikke er uvanlig å høre om. (Det er en del lykkelig gifte menn der også, så det er ikke det at jeg tror det gjelder alle) Ingen av kollegaene er forelsket i meg, men jeg snakker jo med de og det er fler av de jeg jobber med snakker om hvor kjedelig livet med kona er og at de fantaserer om et annet liv. For å understreke litt så er det ikke noe som snakkes om for å sjekke meg opp eller prøve å komme i buksa på meg, men noe hele gruppa snakker sammen om og det virker som de har behov for å tømme ut litt frustrasjon. De kjeder seg, kona er sur og de føler de har vokst fra hverandre er gjenganger i temaet. Syns det er synd å se at dette er så vanlig. Så dere mannfolk, hvorfor blir dere om dere er ulykkelig? Elsker dere kona og håper det blir bra igjen, er det enkelt og blitt en vanesak eller er det andre grunner? Spør av ren nysgjerrighet, ikke for å dømme noen 😊 Anonymkode: a80b8...e33 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Dette er jo nokså selvfølgelig. Hvis det er en midtlivskrise så går den jo over etter hvert. De menn som har vokst opp med gode rollemodeller, flyr ikke bort fra familien sin helt uten videre. Anonymkode: 8e8cd...092 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Fordi komfortsonen er viktigst for dem Anonymkode: 69a39...0a1 11
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Føler det alltid er kvinner som blir ulykkelige, mister gnist og spenning, og som går lei. Anonymkode: 2aeec...0dd 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Fordi de fleste menn ikke får 400+ matcher på tinder uten bilder på profilen slik som kvinner får Anonymkode: 0cd6f...14d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Midtlivskrisen er forbigående. Den varer gjerne et år og da er alt krise. Bilen er feil, jobben er feil, kona er feil. Noen går, men angrer siden. Andre står den av, kanskje bytter bil. Noen er utro og forstår hva de har hjemme. Mange varianter. Anonymkode: 83e8e...d98 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 Latskap? Det krever mye å bryte opp. Kanskje noen tenker, det blir bedre når barna flytter ut, da kan vi fokusere på hverandre og komme nærmere igjen. Anonymkode: bf88c...4d4 4
Nymerïa Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 (endret) Jeg har også jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser og kjenner ikke igjen din beskrivelse i det hele tatt. Jeg vet ikke om det er fordi de mennene jeg har møtt er mer lykkelige enn kollegene dine eller om det rett og slett ikke er deres greie å snakke negativt om kona på jobb. Men jeg tror ikke du skal ta utgangspunkt i at kollegene dine er representative. Min erfaring er at menn er fornøyde og ikke dveler så mye med svakhetene med forholdet. Dette med "vi har vokst fra hverandre" er mer kvinnetankegang. Endret 21. februar 2021 av NymeriaRhoynar 9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så dere mannfolk, hvorfor blir dere om dere er ulykkelig? Fordi lykke er et definisjonsspørsmål, og ofte veier man ikke lykkes som viktigste faktor for å bli værende. Og en mann har et realistisk syn på lengre forhold. Spenning og nyforelskelse varer ikke evig. Det er heller ikke gitt at en mann klarer å finne et bedre liv en annen plass. "Gresset er grønnere på andre siden" gjelder ikke for menn. Anonymkode: 2aeec...0dd 5
Silva Pluvialis Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 (endret) Jeg tror folk - særlig de som har mange barn - glemmer å pleie parforholdet. Alt handler om barna og jobben, og plutselig har paret vokst fra hverandre og mistet gnisten.. Endret 21. februar 2021 av Gjenferdet
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 Midtlivskrisa er forbigående, den er jeg enig i. Et par av mine kollegaer er ikke der, hvertfall ikke i den aldersgruppen hvor det er vanlig. Kjenner uansett jeg får vondt av både de det gjelder og ikke minst de som sitter uvitende om temaet på hjemmebane. Føler jo at slike grunner ofte er grunn til utroskap også, det er jo så synd. Anonymkode: a80b8...e33
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): VG+ har ute en artikkel nå om en mann i midtlivskrisa som har forelsket seg i en kollega og kun har "pliktsex" på hjemmebane. Selv jobber jeg i et mannsdominert yrke hvor dette ikke er uvanlig å høre om. (Det er en del lykkelig gifte menn der også, så det er ikke det at jeg tror det gjelder alle) Ingen av kollegaene er forelsket i meg, men jeg snakker jo med de og det er fler av de jeg jobber med snakker om hvor kjedelig livet med kona er og at de fantaserer om et annet liv. For å understreke litt så er det ikke noe som snakkes om for å sjekke meg opp eller prøve å komme i buksa på meg, men noe hele gruppa snakker sammen om og det virker som de har behov for å tømme ut litt frustrasjon. De kjeder seg, kona er sur og de føler de har vokst fra hverandre er gjenganger i temaet. Syns det er synd å se at dette er så vanlig. Så dere mannfolk, hvorfor blir dere om dere er ulykkelig? Elsker dere kona og håper det blir bra igjen, er det enkelt og blitt en vanesak eller er det andre grunner? Spør av ren nysgjerrighet, ikke for å dømme noen 😊 Anonymkode: a80b8...e33 Kona er garantert like lei som mennene. Just sayin’ Anonymkode: f3d32...2f0 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 Fordi menn er svake, de greier seg ikke på egen hånd. Anonymkode: 09c6c...5ac 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 Fordi DE er grunnen til at det er dårlig. Anonymkode: 93eb0...fe5 10
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #15 Skrevet 21. februar 2021 For mange er det sikkert fordi det er så utrolig vanskelig å finne noen. Det er ikke bare å registrere seg på en datingapp, så er det gjort. Anonymkode: 41b57...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #16 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi menn er svake, de greier seg ikke på egen hånd. Anonymkode: 09c6c...5ac AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi DE er grunnen til at det er dårlig. Anonymkode: 93eb0...fe5 Og der kom mannehaterne inn i tråden. Anonymkode: 2aeec...0dd 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #17 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og der kom mannehaterne inn i tråden. Anonymkode: 2aeec...0dd Er det ikke lov å påpeke at menn som plaprer i lunsjen om de kjedelige konene sine, kanskje ikke er «drømmemannen» selv? Anonymkode: f3d32...2f0 19
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #18 Skrevet 21. februar 2021 Hvorfor spør du ikke kollegaene dine? Anonymkode: ae34a...45f 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #19 Skrevet 21. februar 2021 Det store spørsmålet er om mannen faktisk har kommunisert noe om sine tanker på et kjedelig ekteskap/liv. De fleste kvinner og menn velger heller å være utro enn å kommunisere med sin partner. Av en eller merkelig grunn. Anonymkode: a7d45...661 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #20 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fordi menn er svake, de greier seg ikke på egen hånd. Anonymkode: 09c6c...5ac Enig. Hvis de går, så er det som regel til neste "mamma"... Anonymkode: 69a39...0a1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå