Gå til innhold

Synes dere dette er et fint svar fra styre når vi ikke kommer oss ut av en parkering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bor i et borretslag, og parkeringen vi har er ganske stor, det er snakk om 3 blokker og 4  store parkeringsplasser,

Jeg kommer meg ikke ut, folk kommer seg heller ikke inn.

Dette er svaret jeg får:

"Tror ikke vi bruker masse penger på å måke nå, da det bare kommer til å fyke igjen like fort..? Folk får måke for å komme seg inn/ut, så får vi ta det når vinden roer seg.."

Det er så mye snø utenfor parkeringen at jeg synker helt ned til knærne når jeg går ut.

Hva synes dere om denne kommentaren? 

lederen er heller ikke i byen så hun ser ikke engang hvor ille det er for bilene.

Anonymkode: 7a281...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller ingen rolle om vi her synes det er et fint svar eller ikke...

Anonymkode: b8c5b...0c6

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Spiller ingen rolle om vi her synes det er et fint svar eller ikke...

Jo for meg spiller det en rolle. 

Derfor jeg vil ha et svar hva folk tenker om det. Om du ikke har noe konstruktivt å komme med så la være å skriv.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor går dere ikke bare ut å måker selv i det huset? Det er ganske no-brainer å måke.

Anonymkode: fb97a...2b6

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo for meg spiller det en rolle. 

Derfor jeg vil ha et svar hva folk tenker om det. Om du ikke har noe konstruktivt å komme med så la være å skriv.

Greit.

Ja, jeg synes svaret er innafor.

• Liker 5
Skrevet

Trudde man hadde ansvar for din egen parkering selv om man bor i blokk. Du måker og problem løst. 

Anonymkode: 0b8f7...2ec

• Liker 6
Skrevet

Er dette uvær, så er det greit svar. Fyker igjen med en gang, da er det greit å vente. 

Anonymkode: 2b955...93f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva synes dere om denne kommentaren? 

Jeg synes det høres tåpelig ut. Om borettslaget har med snømåking som en fellesutgift, kan de ikke bare droppe det. Lederen har ikke bil, eller? Det hadde jeg klaget på, helst sammen med en god del andre. 

Anonymkode: 0aed7...46f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette uvær, så er det greit svar. Fyker igjen med en gang, da er det greit å vente. 

Anonymkode: 2b955...93f

Når snøen ligger til knærne er det ikke snakk om å «fyke igjen». 

Anonymkode: 0aed7...46f

• Liker 5
Skrevet

Nå er det jo vanlige folk som sitter i styret så alt for mye kan man ikke forvente. :P 

Når det er sagt så spørs det jo litt på hvem som faktisk har ansvaret her, er det dere selv eller borettslaget og eventuelt en vaktmester?

Her hvor vi bor så har vi vaktmester på fulltid så han tar seg av alt slikt. 

• Liker 3
Skrevet

Betaler dere for måking skal det gjøres uansett. Ja dere kan sikker måke selv, men det er da uvesentlig.

Så svarer er absolutt ikke greit.....hvis måking som sakt er en del av fellesutgiftene.

Borettslaget er dessutten passe blåst hvis de ikle har inngått en avtale med en som måker, men heller bestiller fra gang til gang.

Anonymkode: 7bf8d...2c1

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor går dere ikke bare ut å måker selv i det huset? Det er ganske no-brainer å måke.

Anonymkode: fb97a...2b6

1. Vi betaler for utgifter som dette, som skal stå for måkking og andre ting
2. Om en person skulle måket alt alene, så hadde det tatt flere timer, og snøen er utrolig dyp, så dette hadde tatt ALT for lang tid. 

• Liker 2
Skrevet

Har dere ikke en avtale med noen som brøyter da?

• Liker 1
Skrevet
Just now, Mr&Ro said:

Har dere ikke en avtale med noen som brøyter da?

Tydligvis ikke. Det er snakk om at en vaktmester på blokka ved siden av bruker og bestille av å til.

Men de siste årene har det alltid vært brøytebiler her flere ganger, plutselig stoppa det helt opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Vi betaler for utgifter som dette, som skal stå for måkking og andre ting
2. Om en person skulle måket alt alene, så hadde det tatt flere timer, og snøen er utrolig dyp, så dette hadde tatt ALT for lang tid. 

Hvis dere betaler for dette så må det jo bli gjort, da ringer du og maser på styreleder.

Kanskje dere må høyne felleskostnadene hvis det er står så ille til at man må "spare" på brøytingen..?

Du får ta det opp på generalforsamlingen. 😊

• Liker 2
Skrevet

Skjønner. 
Er dette et styre som ønsker å få gjennomført noe kostnadskrevende og nå holder igjen betaling for brøyting? Isåfall er svaret upassende for jobben de har.

• Liker 1
Skrevet
Just now, FrøkenMånestråle said:

Hvis dere betaler for dette så må det jo bli gjort, da ringer du og maser på styreleder.

Kanskje dere må høyne felleskostnadene hvis det er står så ille til at man må "spare" på brøytingen..?

Du får ta det opp på generalforsamlingen. 😊

Hun mener det ikke er vits å bruke penger når det snør ute fra før av.

Igjen så mener jeg at dette er nødvendig, fordi folk må få lov og dra ut om dem vil å ikke være innestengt. Og de andre blokkene som har styre hjelper jo heller ikke til. 

Det har vært mye problemer med styret her som aldri gjør ting. Det tar alltids over et år før ting skjer om noe blir snakket om eller lengre. Ja vi skal ha generalforsamling snart, men halvparten av tiden så ender det opp at folk aldri kommer fordi vi ikke blir tatt seriøst.

• Liker 1
Skrevet

Tydligvis ikke. Det er snakk om at en vaktmester på blokka ved siden av bruker og bestille av å til.

Men de siste årene har det alltid vært brøytebiler her flere ganger, plutselig stoppa det helt opp.

Men da må du jo bare svare tilbake "Vi betaler for måking og jeg (og sikkert flere) må ut med bilen. Nå er det snø til knærne bak bilene, så måking høyest nødvendig selv om det blåser. Forventer at dette ordnes umiddelbart".

• Liker 7
Skrevet

Hun mener det ikke er vits å bruke penger når det snør ute fra før av.

Igjen så mener jeg at dette er nødvendig, fordi folk må få lov og dra ut om dem vil å ikke være innestengt. Og de andre blokkene som har styre hjelper jo heller ikke til. 

Det har vært mye problemer med styret her som aldri gjør ting. Det tar alltids over et år før ting skjer om noe blir snakket om eller lengre. Ja vi skal ha generalforsamling snart, men halvparten av tiden så ender det opp at folk aldri kommer fordi vi ikke blir tatt seriøst.

Da må dere bytte ut styret da og eventuelt stille opp selv. Som sagt, må bare ringe og gnåle for det er kanskje bare det som hjelper. Hvis folk ikke gidder å komme på møtene så må dere jo nesten takke dere selv for at det blir slik. Man må yte for å nyte. Dere må jo klage og gjøre det skriftlig, ha møter dere beboere og ha noen som kan stille i styret i stedet for de som ikke duger. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da må du jo bare svare tilbake "Vi betaler for måking og jeg (og sikkert flere) må ut med bilen. Nå er det snø til knærne bak bilene, så måking høyest nødvendig selv om det blåser. Forventer at dette ordnes umiddelbart".

Vi betaler felleskostnader ja 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...