Gå til innhold

Bestilling som ikke kommer på rett tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

..kan man kreve avslag eller noe annet da?

Jeg bestilte bursdaggave på postoppkrav til kjæresten i begynnelsen av mars, han hadde bursdag i begynnelsen av april. På nettsiden sto det at bestillingen skulle komme innen to uker (sendes fra Mandal til Kristiansand).

Da bursdagen hans nærmet seg hadde det ikke kommet noe, enda det hadde gått over to uker. Så jeg sendte dem en mail og spurte etter bestillingen, men fikk ikke svar. En måned senere sendte jeg enda en mail, og da fikk jeg beskjed at det var sykdom som gjorde at det ble forsinkelser, og at jeg måtte vente enda en måned.

Ingen pakke kom, og jeg tok en kikk på siden deres, og der sto det at de hadde dradd på sommerferie i utlandet :overrasket:

Sendte mail med en gang og spurte hvorfor de ikke hadde fikset bestillingen min før de dro på sommerferie? Da var det jo allerede 3 måneder siden jeg bestilte.

De sa de ikke kunne ordne det, men at jeg kunne avbestille om jeg ville.

Nå er det snart slutten av august og jeg har ventet snart et halvt år på bestillingen min. Jeg begynner å bli temmelig lei, og hadde varene vært til meg, så hadde jeg avbestilt for lenge siden, men det kan jeg jo ikke, i og med at kjæresten har ønsket seg akkurat det lenge.

Jeg har sendt de enda en mail for et par dager siden som jeg ikke har fått svar på enda, men har jeg rett til å kreve avslag siden det har tatt så lang tid?

Jeg er så usikker på akkurat det :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Myztica
Skrevet

Jeg har ikke så veldig greie på akkurat det der, men jeg synes det høres litt useriøst ut jeg da.... :klø: Har du prøvd å ringe dem da? Hvis de i det hele tatt har et nr da....

Skrevet

Dette fant jeg i kjøpsloven:

§ 9. Leveringstid.

(1) Skal tingen ikke leveres etter påkrav eller uten opphold, og følger tiden for levering heller ikke ellers av avtale, skal den leveres innen rimelig tid etter kjøpet.

(2) Er det avtalt et tidsrom for levering, har selgeren rett til å velge tidspunktet om forholdene ikke viser at valget tilkommer kjøperen.

(3) Har selgeren ved hentekjøp rett til å velge tidspunkt for levering, skal han i tide gi kjøperen melding om når tingen kan hentes.

Har jeg rett eller ikke rett til erstatning da? Ble bare enda mer usikker.

Skrevet

Det kan hende den kommer til slutt.

Jeg bestilte en gang en PVC topp fra Sveits. Det tok evigheter og til slutt glemte jeg om den. Et år senere kom den i posten..

Skrevet

Ja, det kan jo alltids hende den kommer, men jeg lurte på om jeg har rett på avslag siden den ikke kom på det tidspunktet den skulle?

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Er dette eneste sted det er mulig å kjøpe denne varen? Dette høres så useriøst ut at jeg hadde avbestilt - hvis jeg hadde giddet da, men så hadde jeg heller ikke betalt for varen. Sendes den i postoppkrav hadde jeg definitivt avbestilt. Det må da kunne være noe annet fint kjærsten din kan få til bursdagen sin i april 2006?

Skrevet

Takk for svar.

Dessverre er det det eneste stedet jeg kan få tak i varen i Norge.

Jeg er klar over at jeg kan avbestille, men hovedspørsmålet var nå egentlig om jeg har rett på avslag..

Skrevet

Du kan jo prøve å få avslag.

Det er veldig greit å ta en kjapp tlf til forbrukerrådet og få svar der. De svarer fort og greit og kan sakene sine godt. Der vil du få riktig svar :)

http://www.forbrukerradet.no/ Så finner du tlf der du hører til.

Skrevet

Fikk svar fra Forbrukerrådet i går, og har visst ikke rett på annet enn å avbestille orderen :forvirret: Så da kan jeg ikke gjøre annet enn å vente mer da.

Skrevet

Du kan jo prøve å høre om å få fri frakt da....

Det fikk vi på noe greier til båten som aldri kom. Sånn litt plaster på såret....

Skrevet

Jeg kan jo alltids prøve. Er nok bare litt "redd" for å virke masete og krevende :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...