Gå til innhold

Hvor mye klær trenger man for en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klær trenger man for en uke? I by, ikke for kaldt, ca 5-6 grader. Hvis du skulle lage en komplett pakkeliste, hvordan ville den sett ut? 

Anonymkode: 9fdcf...549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 truser, 3 bher, tre bukser, tre t-skjorter/topper, tre cardigans/gensere, 5 par sokker. Med andre ord tre forskjellige antrekk + undertøy. I tillegg kommer pysj og yttertøy

Anonymkode: 44cf5...f93

• Liker 1
Skrevet

8 truser, 2-3 bh-er, 7 par sokker, to par ulsokker, 2-3 bukser (to par jeans og en penbukse), to ullgensere, tre gensere/bluser, en lang cardigan. Kjole ved behov i tillegg. Og t-skjorte/singlet under, en ren til hver dag.

Gensere og bukser kan brukes flere ganger, men foretrekker rene sokker og truser :) 

Anonymkode: 75a0d...ca1

• Liker 1
Skrevet

For menn:

1 par jeans
2 gensere
4 t-skjorter
5 par sokker
6 par undertøy
1 ytterjakke
1 par sko

(Én av hver av disse trengs ikke pakkes, da du skal ha de på deg.)

Anonymkode: 9cd64...7b9

Skrevet

Sokker og truser bør jo byttes hver dag, så ta med 1 mer enn antall dager du skal være borte sånn for sikkerhetsskyld(om du ikke er som meg som tar med så mange truser at det ser ut som jeg forventer å drite meg ut to ganger om dagen :fnise: ). 3-4 BH burde også holde, pass på at du ikke bare har sorte BH'er og har hvite topper f.eks.

Så 3-4 antrekk, gjerne både bukser og skjørt, genser og cardigan. Singlet er kjekt å ha i hvitt eller sort, alt etter hva som passer. Gå for ull om du er frossen, også strømpebukse til skjørt/kjole. Har du med kjole, velg en som fungerer til flere anledninger og som du kan bruke cardiganen til. Velg et skjerf som også kan bruke som sjal. Vanter og lue er kjekt å ha. Fint om skoene og jakka passer til alle antrekkene også. Husk at ett av disse har du jo også på deg. Tenk litt kapselgarderobe.

Nattklær, toalettsaker og evt. medisiner:)

Psst; som regel bruker folk bare en brøkdel av alt man pakker med seg;)

Anonymkode: f19fe...100

Skrevet

To bukser, to tskjorter, to gensere, en cardigan, en kjole. Ting som kan kombineres. Evt noe til spesielle anledninger, om det er behov for å oi ynte seg feks. 

Anonymkode: 3da50...ff5

Skrevet

Kommer an på hvor mye man svetter som person, og hvor aktiv man er. Jeg har alltid med to par sokker ekstra, samt t-skjorter og underbukser. I tilfelle. Skjorter like mange som dagene jeg skal bruke skjorter da jeg ikke bruker noe under. Er det selskapeligheter bytter jeg også skjorte til middag. Gensere bruker jeg tre dager. Dressjakker holder med to og jeg bytter så de brukes annenhver dag. Igjen ekstra (mørk) dress om det er formelt på kvelden. Bytter på med slips, skjerf og lommetørkler. Bytter også sko annenhver dag. Og alltid gode joggesko med. Trener man kommer i tillegg. Så blir en del. Er det ferietur er det mye mer avslappet. Men sokker og undertøy er likt. Bruker ikke skjorter på ferie. Eller dress. 

Mann for de som ikke skjønte det. 

Anonymkode: 7e7ea...611

Skrevet

Jeg reiser ofte på ukesturer til europeiske storbyer, og pakker ganske lett.  Jeg har en garderobe bestående nesten bare av klær som kan kombineres med hverandre, og det gjør pakking ganske enkelt. (Kommer sikkert til å shoppe litt også 😉)  I bagen min ligger f.eks. følgende:

1 sort bukse, 1 langt skjørt, 3 kortermede topper, 1 cardigan og en genser. Truser og sokker byttes hver dag, har med 1 BH. Har også med et par joggesko el.l. som er gode å trave rundt i byen med.  Med denne bagen, og med den temperaturen Ts nevner så ville jeg reist i: Pene og gode ankelboots, olabukse, tynn genser, åpen skjorte og en kort kåpe/ jakke i ull. 

Jeg gleder meg så utrolig mye til jeg kan reise igjen, men tviler i grunnen på at det blir særlig aktuelt før neste år 😞

Anonymkode: d19d8...3cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 16.58):

For menn:

1 par jeans
2 gensere
4 t-skjorter
5 par sokker
6 par undertøy
1 ytterjakke
1 par sko

(Én av hver av disse trengs ikke pakkes, da du skal ha de på deg.)

Anonymkode: 9cd64...7b9

Hva?

For menn:

1 boxer.

Anonymkode: 56ecc...11f

• Liker 2
Skrevet

Rent undertøy daglig, samme med sokker , og topper inntil kroppen, minst 4 underdeler som bukse/skjørt, Pluss at en pakker med seg litt ekstra undertøy og sokker. Regner med de fleste skifter topp daglig, enten en svetter eller ei

Anonymkode: b9f8c...b0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rent undertøy daglig, samme med sokker , og topper inntil kroppen, minst 4 underdeler som bukse/skjørt, Pluss at en pakker med seg litt ekstra undertøy og sokker. Regner med de fleste skifter topp daglig, enten en svetter eller ei

Jeg går aldri med samme antrekk to dager på rad, men jeg kaster virkelig ikke topper til vask etter en dags bruk (med mindre jeg har klart å søle noe på den da).  

Anonymkode: d19d8...3cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt ikke. 

Anonymkode: 3da50...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...