Gå til innhold

Dere som hadde kraftig bekkenløsning; Ble dere bra igjen etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du kraftig bekkenløsning? Og ble du helt bra igjen etter fødsel?

Nærmer seg termin her og er så utrolig sliten. Leser at det er fare for at de som sliter mye med bekkenløsning risikerer å slite etterpå også. Begynner å bli livredd at dette er noe jeg må slite med resten av livet. Det har tatt hardt på å knapt kunne gå/sove i 8 mnd pga smerter. 

Anonymkode: c7cbe...6b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter første barn forsvant det over natten. Det var helt magisk.

Med nr 2 tok det 6 uker før jeg kunne gå normalt igjen. Sliter litt enda, men det blir stadig bedre og bedre. Baby er 9 uker gammel.

Anonymkode: 35d3e...cf5

Skrevet

Jeg var gravid med bekkenløsning og gangvansker for 20 år siden. 

Sliter fremdeles med låsning i bekkenledd og smerter.

Var sykemeldet lenge etter svangerskapet, og måtte bytte jobb.

Klarte ikke jobb som pedagogisk leder i bhg og være alenemor til et barn som ikke sov.

Anonymkode: fecfc...2b8

Skrevet

Har fortsatt vondt 8 mnd etterpå dessverre 

Anonymkode: 50866...9b0

Skrevet

Nei. Varige skader.

Anonymkode: 4818a...f43

Skrevet

Mine smerter forsvant så fort lille var ute. Ikke hatt vondt en eneste dag siden fødsel.

Anonymkode: e0623...a85

Skrevet

Jeg hadde ikke kraftig bekkenløsning, men sliter fortsatt med bekkenet. 

Skrevet

Jeg hadde kraftig bekkenløsning med andremann. Dette forsvant rett etter fødsel og har ikke hatt problemer siden.

Anonymkode: 9be91...9f7

Skrevet

Det gikk over ca 1 mnd etter fødsel. Da tok jeg min første trilletur 🙂 Var ille å jobbe på slutten, og ble "tvangssykemeldt" av legen de siste tre ukene 🙂. Planen min var å jobbe tiden ut. 

Anonymkode: eb976...52a

Skrevet

Med første forsvant det når fødselen var over. Med nr to sliter jeg innimellom enda etter 3 mnd. Noen stillinger er vonde å sitte og ligge i. Vondt å gå lenge. 

Anonymkode: 033a4...88a

Skrevet

Ble vondt verre. Egentlig.

Anonymkode: 09bc5...664

Skrevet

Gikk på krykker på slutten av svangerskapet, klarte ikke å gå uten. Med en gang ungen var ute ble jeg helt fin igjen! I svangerskap nr.2 merka jeg ingenting til bekkenløsning.

Anonymkode: 513d0...453

Skrevet

Første gang var jeg ganske plaget i oppunder to år etterpå. Andre gang var jeg enda forsiktigere i svangerskapet og mye bedre kort tid etterpå. 

Har fortsatt kronisk-diagnose åtte år senere, men opplever meg som lite plaget nå. Jeg stivner lett i korsryggen, får smerter av å sove på feil underlag eller sitte lenge, tåler en del type aktivitet dårlig (løping, langrenn bl.a) og gjør en del innarbeidede tilpasninger i hverdagen. Slik vil det kanskje forbli, det går greit. 

Anonymkode: 7b7b2...c0e

Skrevet

Det verste gikk over i det babyen var ute. En halvtime etter fødselen sto jeg på beina uten krykker for første gang på 7 måneder. (Hadde rullestol deler av svangerskapet, frem til babyens hode festet seg og stabiliserte det litt). Men det som satt igjen, sitter fremdeles, 7 år etterpå.

Anonymkode: d8ce0...ca7

Skrevet

Umiddelbart bedre etter begge fødslene (alvorlig bekkenløsning i andre svangerskap). Mener å ha lest at noe som 7% fremdeles har plager etter fødselen. 

Skrevet

Ble bra etter et par dager

Anonymkode: 85594...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...