AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 https://e24.no/naeringsliv/i/pAn2x1/brun-og-blid-sjefen-om-ansatt-selv-om-jeg-mangler-god-nok-dokumentasjon-saa-sparker-jeg-henne-likevel?utm_source=vgfront&utm_content=row-1&referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Har dere opplevd noe lignende? Anonymkode: 72203...187
Gjest Alterego666 Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Er man organisert så er man vaksinert mot slik behandling av arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Alterego666 skrev (27 minutter siden): Er man organisert så er man vaksinert mot slik behandling av arbeidsgiver. Sikker? Anonymkode: 72203...187 3
Gjest Alterego666 Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sikker? Anonymkode: 72203...187 Så sikker som man kan bli med landets beste arbeidslivsadvokater på sin side. Kjipe arbeidsgivere singler ut svake arbeidstakere, og de som ikke er organiserte står svakt.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Alterego666 skrev (1 minutt siden): Så sikker som man kan bli med landets beste arbeidslivsadvokater på sin side. Kjipe arbeidsgivere singler ut svake arbeidstakere, og de som ikke er organiserte står svakt. Hvilken organisasjon snakker du om? Anonymkode: 72203...187
Gjest Alterego666 Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilken organisasjon snakker du om? Anonymkode: 72203...187 Mitt inntrykk er at de er alle gode. Jeg har aldri hatt behov for det selv, men ved ett tilfelle fikk jeg klar beskjed om at alle ressurser stod til min disposisjon, og jeg fikk kontaktinfo til en partner i ett av de store firmaene i Oslo. Saken løste seg uten tvistemål, delvis fordi arbeidsgiver visste at jeg er organisert.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 Alterego666 skrev (3 minutter siden): Mitt inntrykk er at de er alle gode. Jeg har aldri hatt behov for det selv, men ved ett tilfelle fikk jeg klar beskjed om at alle ressurser stod til min disposisjon, og jeg fikk kontaktinfo til en partner i ett av de store firmaene i Oslo. Saken løste seg uten tvistemål, delvis fordi arbeidsgiver visste at jeg er organisert. Jeg har hatt behov for hjelp, fikk det ikke, sjefen var en av pampene i fagforeninga. Jeg har aldri vært organisert siden. Jeg synes ideen om fagforeningener er fantastisk, men i praksis var de ikke der da jeg trengte dem mest. I etterkant har jeg klart meg selv, jeg kan ikke stole på at noen redder meg hvis jeg har et problem med sjefen. Anonymkode: 09e40...ff2 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 Alterego666 skrev (7 minutter siden): Mitt inntrykk er at de er alle gode. Jeg har aldri hatt behov for det selv, men ved ett tilfelle fikk jeg klar beskjed om at alle ressurser stod til min disposisjon, og jeg fikk kontaktinfo til en partner i ett av de store firmaene i Oslo. Saken løste seg uten tvistemål, delvis fordi arbeidsgiver visste at jeg er organisert. Er det noe vits i å organisere seg når man ikke har fast jobb? Anonymkode: 72203...187
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 Jeg har opplevd liknende. Ikke alt, men ganske mye av dette. Han som er omtalt her er ikke den eneste drittsekken i arbeidslivet, for å si det mildt. Jeg er organisert, men var eneste i min organisasjon på min arbeidsplass. Det gikk alt for langt før jeg kontaktet organisasjonen, og jeg var så nedkjørt psykisk at jeg trodde det meste var "min skyld". Arbeidsgiver hadde fått meg dit de ville, og jeg var selvsagt ingen god arbeidstaker mot slutten. Dermed hadde de selvsagt argumenter å bruke mot meg. Hadde jeg ikke vært "flink pike" og prøvd å komme meg gjennom dette på egenhånd ville jeg selvsagt sett at det arbeidsgiver hadde drevet med var ren mobbing, utfrysning og hersketeknikker, og at all skyld faktisk lå der. Jeg var helt knekt i lang tid etterpå. Usunt arbeidsmiljø og herskesyke sjefer er noe av det farligste man kan komme ut for. Anonymkode: 3a085...2a1 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noe vits i å organisere seg når man ikke har fast jobb? Anonymkode: 72203...187 Absolutt! Anonymkode: 3a085...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 Jeg har jobbet i den kjeden for den sjefen, så ja. Veldig spesielt. Anonymkode: fd92a...d7e 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 Alle bør organisere seg. Det går også an å bytte organisasjon dersom man av en eller annen grunn ikke stoler på den tillitsvalgte i bedriften. Kan anbefale Delta på det varmeste, de var virkelig på mitt lag og stod på for meg. Anonymkode: f39bb...508
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Absolutt! Anonymkode: 3a085...2a1 Hvordan? Sjefen kan jo bare avslutte vikariat / kontrakt selv om grunnen er en helt annen... Anonymkode: 72203...187 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #15 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har jobbet i den kjeden for den sjefen, så ja. Veldig spesielt. Anonymkode: fd92a...d7e Kan du forteller litt mer? Anonymkode: 72203...187
Gjest Alterego666 Skrevet 21. februar 2021 #16 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har hatt behov for hjelp, fikk det ikke, sjefen var en av pampene i fagforeninga. Dette er jo fullstendig feil og en rollefordeling som ikke skal skje. For sent for deg, men dette ville jeg løfte inn i foreningen sentralt. Skjønner at dette er en dårlig erfaring, Jeg har aldri opplevd en slik organisering. Det er rett og slett uhørt.
Gjest Alterego666 Skrevet 21. februar 2021 #17 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det noe vits i å organisere seg når man ikke har fast jobb? Anonymkode: 72203...187 Ja. Særlig dersom du ønsker fast jobb.
Knoot Skrevet 21. februar 2021 #18 Skrevet 21. februar 2021 Alterego666 skrev (8 minutter siden): Dette er jo fullstendig feil og en rollefordeling som ikke skal skje. For sent for deg, men dette ville jeg løfte inn i foreningen sentralt. Skjønner at dette er en dårlig erfaring, Jeg har aldri opplevd en slik organisering. Det er rett og slett uhørt. På vår arbeidsplass er det en avdelingsleder som har en fremtredende rolle i en fagforening. Dette er jo rollekonflikt da de har personalansvar og blant annet deler ut vakter etc. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #19 Skrevet 21. februar 2021 Alterego666 skrev (8 minutter siden): Ja. Særlig dersom du ønsker fast jobb. Det er liksom «umulig» hos oss Anonymkode: 72203...187 1
Gjest Alterego666 Skrevet 21. februar 2021 #20 Skrevet 21. februar 2021 Knoot skrev (30 minutter siden): På vår arbeidsplass er det en avdelingsleder som har en fremtredende rolle i en fagforening. Dette er jo rollekonflikt da de har personalansvar og blant annet deler ut vakter etc. Det er fullstendig feil. Dersom du er organisert ville jeg løftet dette til foreningen. Har du vurdert å utfordre den tillitsvalgte ved neste valg? Alle steder hvor jeg har jobbet har det vært en tradisjon -men ikke en regel- at når man får personalansvar melder man seg ut av klubben og blir kun medlem i foreningen sentralt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå