AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Har prøvd å være flink til å re opp senga tidligere, men synes helt ærlig det er oppskrytt. Henger sikkert litt med at jeg kommer fra en familie som var veldig nøye på at alt skulle være strøkent. Å ikke ha redd opp senga var "sløvt" liksom, og sjuskete. Det var et evig mas. Jeg synes i dag at en oppredd seng ser veldig kald ut, og synes det ser mye mer velkomment ut at senga ser ut sånn den så ut når vi sto opp, med "huler" i dyna som man bare kan krype inn i 🥰 Dessuten, hvorfor re opp senga om man ikke bryr seg om estetikken? Har aldri forstått de som gjør det fordi det ser pent og delikat ut, men folk er forskjellige. Anonymkode: 08bd6...24d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Syns det er mest koselig når jeg vet alt det er nyvasket sengetøy på, selv om sengetøyet ikke ligger strøkent og glatt hele veien. Men nei, forbinder ikke uoppredd seng med koslig. Men om du liker det er det jo supert for deg Anonymkode: b297f...ce2 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Nei, synes en uoppredd seng ser "skitten" ut. Tenker at trekket må vaskes osv. Anonymkode: dfd8b...9c6 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 NEI! Jeg er slask. Men jeg er en militant forkjemper av oppredde senger. Oppredd seng hver kveld er det beste i verden. Anonymkode: e820f...94b 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Dette der er renn latskap. Du må lufte opp og spre ut EN DYNE lol. I USA har vi formsydd laken, fri laken og en teppe som måte til. Uryddige senger er en uting. Anonymkode: a860e...246
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Det er bare ekkelt. Rer opp sånn at både dyna og madrassen får luftet seg gjennom dagen. Mere hygienisk og trivelig enn at midd og svette skal ligge og godgjøre seg i varmen. Anonymkode: 031fa...f1b 3
teknosilje Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 (endret) https://www.klikk.no/helse/derfor-skal-du-ikke-re-opp-senga-4544787 Jeg foretrekker en uoppredd seng 😁 Enig med innlegget over 👆 Endret 21. februar 2021 av teknosilje 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 Det mest hygieniske er å ikke re sengen med å strekke dynen opp til puten. Men heller re opp med å brette dynen i tvers på midten. Slik at den del som dekker overkroppen felles over den del som dekker bena. Da får du luftet dynen, madrassen og puten. Man avgir en del svette om natten,og rer man opp sengen på den klassiske måten, får man ikke tørket opp etter natten. Herved mer mikrobiellvekst Anonymkode: e2ee4...49e 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 Nei. Det klarer jeg ikke. Hushjelpen rer opp sengen hver dag. Anonymkode: 383b1...41c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 Rer opp hver ettermiddag, etter at madrass og dyner har luftet seg noen timer. Elsker å legge meg i en fluffy og oppredd seng, med puter, og alt. Anonymkode: 558d2...9c4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 Livet er for kort til å er opp senga. Det er jeg rett og slett ikke interessert i å bruke tid på. Anonymkode: ddf58...482 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Livet er for kort til å er opp senga. Det er jeg rett og slett ikke interessert i å bruke tid på. Anonymkode: ddf58...482 Enig, når man i tillegg får støtte av ekspertene på at det er mer hygienisk så forbeholder jeg å re opp bare til hvis jeg vet at andre folk skal se soverommet😊 Anonymkode: 9d790...1a3 2
Million Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 (endret) Nei, jeg rer nesten aldri opp sengen. Slår dynen bare til side når jeg står opp, og så ligger den sånn hele dagen mens vinduet står på lufting. Da får liggeplassen på madrassen luftet seg og "tørket opp" etter forrige natt. Skulle jeg mot formodning re opp sengen en ytterst sjelden gang, f.eks. om jeg venter besøk som kan komme til å kikke inn, så rer jeg opp ved at dynen slås halvveis ned mot fotenden og glattes ut, så halve madrassen der overkroppen ligger er fri til lufting. Faren min kikket inn på soverommet en gang, og ble helt sjokkert over at jeg ikke hadde redd opp sengen. "Hæ? Rer du ikke opp sengen???" sa han med sjokk i stemmen. Da bare lo jeg og sa at "nei, hvorfor skulle jeg det? Det gidder jeg da ikke! " Han bor alene og ingen ser hans seng heller, men han rer den nøye opp hver eneste dag. Endret 21. februar 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 Jeg rer opp sengen kun når jeg legger på rent sengetøy. Det er jo bare jeg som ser sengen min og da gidder jeg ikke å bruke tid på det. Anonymkode: 67a31...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #15 Skrevet 22. februar 2021 Jeg rer ikke opp sengen, eller dvs jeg bretter ned dynen over fotenden så sengen får lufte seg/ tørke etter nattens svetting. Da trives ikke midden så godt heller 😙 Anonymkode: 6492f...501
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #16 Skrevet 22. februar 2021 Jeg rer alltid opp sengen. Lar den stå å lufte seg uoppredd når jeg er på jobb og rer opp når jeg kommer hjem. Glemmer jeg det, rer jeg opp rett før jeg legger meg🤭🤗 Anonymkode: c7ff3...213 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #17 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Enig, når man i tillegg får støtte av ekspertene på at det er mer hygienisk så forbeholder jeg å re opp bare til hvis jeg vet at andre folk skal se soverommet😊 Anonymkode: 9d790...1a3 teknosilje skrev (12 timer siden): https://www.klikk.no/helse/derfor-skal-du-ikke-re-opp-senga-4544787 Jeg foretrekker en uoppredd seng 😁 Enig med innlegget over 👆 Man kan jo re opp, bare ikke med en gang du trår ut av den. Her lufter den deg mens jeg steller meg og lager frokost også rer jeg den opp før jeg drar på jobb. Jeg skjønner det er vanskelig å ha to taknker i hodet samtidig. Anonymkode: dfd8b...9c6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #18 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Man kan jo re opp, bare ikke med en gang du trår ut av den. Her lufter den deg mens jeg steller meg og lager frokost også rer jeg den opp før jeg drar på jobb. Jeg skjønner det er vanskelig å ha to taknker i hodet samtidig. Anonymkode: dfd8b...9c6 Det er helt frivillig å re opp sengen. Anonymkode: 67a31...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå