AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Hei. Er student på siste semesteret i en bachelorutdanning. Alltid vært opptatt av gode karakterer, vært ajour med pensum og jobbet godt. I det siste har jeg hatt personlige utfordringer og har det vanskelig. Nå er det en uke til eksamen og bacheloroppgaven kommer rett etter. Det er en femdagers eksamen og krever da flere dager med fokus. Jeg har rett og slett mistet motivasjonen, klarer ikke å fokusere, konsentrere meg og har det vondt for tiden. Har ikke kommet meg gjennom pensum, og får meg ikke til å sette meg ned. Akkurat nå føles det uoverkommelig ut. Jeg vet at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke fullfører nå, da jeg er så nærme å bli ferdig. Så jeg ser ikke på det som et alternativ å sette det på pause når jeg er i siste semester. Noen som har tips til hvordan jeg kan komme meg gjennom dette? Kanskje noen andre har opplevd personlige ting som har gått utover studiene? Jeg er ikke vant til å ikke ha stålkontroll på pensum og å være ufokusert. Anonymkode: a78c3...ce9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Endre tankegangen og fokuser på at dette er par uker av et helt liv, men et par uker der du virkelig kan få unna noe viktig i livet og få noen papirer som gjør livet enklere. Fokuser på at du vil ha de papirene, og mindre på topp-karakter. Gode karakterer er helt bortkastet om man ikke gjør ferdig utdannelsen. Anonymkode: b6a40...4aa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Ja, har opplevd det. Jeg hoppet i det, og kom meg gjennom med dårligere karakter enn om jeg hadde vært på topp. Om du tror du kan bestå, så kjører du på. Forventer du stryk, så kan en sykeerklæring kanskje være en mulighet? Og siden ta eksamen. Forsinket ja, men valg tatt ut i fra at du ikke var på topp. Livet har noen utfordringer og man må finne løsninger. Det du bestemmer deg for nå, må du ikke angre på. Valget du tar er det beste ut i fra hvordan du har det nå. I siste ende kommer dette ikke til å bety noe. Anonymkode: 68651...831
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Takk for råd. Jeg kommer nok til å bestå, tror jeg. Har fulgt undervisningen siden den er digital, og lest frem til de siste ukene. Akkurat nå er det bare så tungt å få det gjort. Jeg kan tåle å ikke få toppkarakter, og akkurat nå må fokuset være å bestå, og samtidig klare å ta vare på meg selv. Er bare så vanskelig å fokusere, når jeg har det vondt. Anonymkode: a78c3...ce9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei. Er student på siste semesteret i en bachelorutdanning. Alltid vært opptatt av gode karakterer, vært ajour med pensum og jobbet godt. I det siste har jeg hatt personlige utfordringer og har det vanskelig. Nå er det en uke til eksamen og bacheloroppgaven kommer rett etter. Det er en femdagers eksamen og krever da flere dager med fokus. Jeg har rett og slett mistet motivasjonen, klarer ikke å fokusere, konsentrere meg og har det vondt for tiden. Har ikke kommet meg gjennom pensum, og får meg ikke til å sette meg ned. Akkurat nå føles det uoverkommelig ut. Jeg vet at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke fullfører nå, da jeg er så nærme å bli ferdig. Så jeg ser ikke på det som et alternativ å sette det på pause når jeg er i siste semester. Noen som har tips til hvordan jeg kan komme meg gjennom dette? Kanskje noen andre har opplevd personlige ting som har gått utover studiene? Jeg er ikke vant til å ikke ha stålkontroll på pensum og å være ufokusert. Anonymkode: a78c3...ce9 du gjør som resten av oss må gjøre når vi er fed up og holder på å krepere. du lesser på med cola zero eller pepsimax, bestiller fra wolt eller foodora og bretter opp ermene den korte tiden som er igjen. om motivasjonen er der eller ikke spiller liten rolle, du har en jobb å gjøre. ta deg pauser med venner, gå en tur med en kaffe i hånden. slapp av med en film i ny og ne. Lag deg for guds skyld leselister og arbeidsplaner. litt hver dag kommer du langt med, det er også ekstremt angstforebyggende å gjøre NOE hver dag. Anonymkode: 6a336...984
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå