AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Hei. Jeg våknet fredags morgen med blødning uke 11+4. Jeg ringte legen og fikk komme litt senere den dagen. En lege på legekontoret har ul på kontoret sitt, så fikk tatt ul med det samme. Tok også hcg måling. Legen spurte om jeg var sikker på at jeg er så langt på vei som jeg trodde, og jeg forklarte at noe annet er umulig da vi ikke har hatt samleie siden den dagen jeg ble gravid. Han sa fosteret var på str med en foster på 8 uker, og han fant ingen hjerteaktivitet. Jeg spurte da om jeg har hatt en MA, men har ville ikke spekulere i det enda. Jeg har fått ny time i morgen til ny ul og hcg måling. Jeg skjønner jo selv at dette ikke har gått veien, og det er helt grusomt!! Vi ønsker å starte prøving igjen så fort det lar seg gjøre. Regner meg jeg blir henvist på mandag slik at jeg får tatt de pillene. Det jeg lurer på er andres erfaringer rundt å bli gravid etter ma.. Ble du fort gravid? Var du engstelig når du ble gravid igjen? Fikk du noe ekstra oppfølging? Har forstått det slik at man må ha tre aborter etter hverandre for å ha rett på ekstra oppfølging, men at noen leger gir det allikevel. Anonymkode: c166f...6f8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Gi det litt tid da ihvertfall og ikke ta sorgene på forskudd. Du kan jo ha hatt eggløsning senere enn du trodde. Jeg hadde MA, ble gravid igjen etter ca 3 mnd og ikke noe spesiell oppfølging. Selvfølgelig ekstremt engstelig og tok flere ultralyd både med neste og den etter det, men det går stort sett bra på man huske på. Anonymkode: a68fc...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Ta en ting om gangen. Natur tar tid. 1. Finn først ut om du faktisk har mistet. 2. Hvis du må ta abort, kan det ta tid før du får tilbake menstruasjon osv. Anonymkode: 62cce...96a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Jeg er selv et eksempel på at det kan absolutt gå begge veier. Min første graviditet, etter blødning i uke 7 og uke 9, mistet jeg i uke 10. Min andre graviditet, blødning i uke 11 og uke 16, men gått bra, ungen er 6 år gammel nå. Anonymkode: 3e61d...afa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Takk for svar. Jeg prøver å holde motet oppe, men det er ikke lett. Alle symptomene er borte. Jeg tenkte av det er fordi jeg nærmet meg uke 12, men sannsynligvis ikke. Jeg har stoppet å blø, men det kommer brun utflod. I morgen får jeg nok et endelig svar, og det skal bli godt, samtidig som jeg gruer meg veldig! Anonymkode: c166f...6f8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Hei! Sender varme tanker til deg ❤️ Jeg opplevde en MA oktober 2020 og ble gravid igjen desember 2020. Jeg er derfor 10 uker på vei nå, og ekstremt engstelig. Tiden mot 12 uker går utrolig seint, og jeg klarer ikke å stole på at alt er som det skal. Det jeg fikk av ekstra oppfølging var TU på sykehuset i uke 8. Da så alt fint ut, hjerte banket og det var masse bevegelse. Utenom det fikk jeg ikke noe annen oppfølging. Så jeg ventet til uke 12, og har bestilt privat UL slik at jeg får en ekstra bekreftelse før jeg deler med familie og venner. Lykke til🥰 håper du blir like fort igjen gravid som meg! Anonymkode: 5592c...cbd
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 Tusen takk 💕 Så bra at du ble for gravid igjen, og jeg skjønner godt at du er engstelig. Etter hva jeg har googlet meg til er sjans for ny abort liten 💕 Masse lykke til videre i svangerskapet, så håper jeg på at jeg får en ny spire også ganske snart! 😊 Anonymkode: c166f...6f8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk 💕 Så bra at du ble for gravid igjen, og jeg skjønner godt at du er engstelig. Etter hva jeg har googlet meg til er sjans for ny abort liten 💕 Masse lykke til videre i svangerskapet, så håper jeg på at jeg får en ny spire også ganske snart! 😊 Anonymkode: c166f...6f8 Takk for det, jeg heier på deg 🥰 Anonymkode: 5592c...cbd
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for det, jeg heier på deg 🥰 Anonymkode: 5592c...cbd Takk 😢💕 Anonymkode: c166f...6f8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 Jeg ble gravid igjen etter tre mnd. Tok to tidlige ultralyder privat, uke 7 og 12, for å se at alt stod bra til. Etter den i uke 7 følte jeg egentlig ikle at jeg trengte mer, men mannen ønsket en til. Du har som du selv skriver ingen krav på ekstra oppfølging, rett og slett fordi det er sånn som skjer og det er kun når det skjer tre ganger eller mer at det kan tyde på at det er deg/dere som er «problemet». Masse lykke til! Det er tøft når man er midt oppi det, men mest sannsynlig går det greit å bli gravid igjen og sjansen for at det svangerskapet går bra er like stor som for alle andre. Du har altså ingen indikasjoner på at dette er noe som kommer til å skje igjen 😊 Anonymkode: 50fca...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 Hei! Så tungt å kjenne på disse bekymringene, det er så utrolig vondt å ha det sånn. Bare en liten tanke; Er du sikker på at denne legen har kompetanse til å utføre ultralyddiagnostikk? Legen min har også ultralyd på kontoret, og ifm blødning i uke 14 tok hun ultralyd for å se etter liv. Fosteret bevegde seg på skjermen, men hun evnet ikke å se det bankende hjertet. Hadde fosteret f.eks. sovet og vært helt i ro, så hadde hun kanskje hatt en annen vurdering da hun ikke greide å finne hjertet - kan hende hun da hadde trodd at fosteret var dødt. Likevel sendte hun meg til en vurdering hos vakthavende gynekolog på sykehus, da dette ikke er hennes kompetanseområde. Alt viste seg å være i skjønneste orden, og jeg er idag 16 uker. Bare greit å være litt obs på at dette er faktisk ikke kompetanseområdet til legen din, men en vurdering som burde gjøres av en gynekolog I forhold til MA hadde jeg det i slutten av September '20, og ble gravid igjen i slutten av November '20, og det er denne lille jeg går rundt med i magen nå. Det har vært et ekstremt nervepirrende svangerskap med blødninger og diverse, men har blitt fulgt godt opp. Det kan gå begge veier ift syklus, men om det er snakk om en MA for deg så håper jeg syklusen din kommer fort i gjenge igjen ❤️ Sender deg gode tanker! Anonymkode: 09fb6...932 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Så tungt å kjenne på disse bekymringene, det er så utrolig vondt å ha det sånn. Bare en liten tanke; Er du sikker på at denne legen har kompetanse til å utføre ultralyddiagnostikk? Legen min har også ultralyd på kontoret, og ifm blødning i uke 14 tok hun ultralyd for å se etter liv. Fosteret bevegde seg på skjermen, men hun evnet ikke å se det bankende hjertet. Hadde fosteret f.eks. sovet og vært helt i ro, så hadde hun kanskje hatt en annen vurdering da hun ikke greide å finne hjertet - kan hende hun da hadde trodd at fosteret var dødt. Likevel sendte hun meg til en vurdering hos vakthavende gynekolog på sykehus, da dette ikke er hennes kompetanseområde. Alt viste seg å være i skjønneste orden, og jeg er idag 16 uker. Bare greit å være litt obs på at dette er faktisk ikke kompetanseområdet til legen din, men en vurdering som burde gjøres av en gynekolog I forhold til MA hadde jeg det i slutten av September '20, og ble gravid igjen i slutten av November '20, og det er denne lille jeg går rundt med i magen nå. Det har vært et ekstremt nervepirrende svangerskap med blødninger og diverse, men har blitt fulgt godt opp. Det kan gå begge veier ift syklus, men om det er snakk om en MA for deg så håper jeg syklusen din kommer fort i gjenge igjen ❤️ Sender deg gode tanker! Anonymkode: 09fb6...932 Et foster i uke 11 er dobbelt så stort som et i uke 8, det skal godt gjøres å bomme såpass mye. Ville ikke gitt ts falske forhåpninger om akkurat dette. Anonymkode: 54ee2...5b4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Et foster i uke 11 er dobbelt så stort som et i uke 8, det skal godt gjøres å bomme såpass mye. Ville ikke gitt ts falske forhåpninger om akkurat dette. Anonymkode: 54ee2...5b4 Jeg forsøker ikke å gi TS falske forhåpninger, men å få frem et poeng i at leger ikke alltid har kompetanse på dette området. Legen min utførte f.eks. "amatørmåling" og fikk 10 uker, i motsetning til gynekologen på sykehuset som fikk helt korrekte målinger av hode, lårben og lengde som tilsvarte ca 14-15 uker. Poenget med innlegget mitt er å få frem et ulikt kompetansenivå, ikke at det samme gjelder henne. Anonymkode: 09fb6...932 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble gravid igjen etter tre mnd. Tok to tidlige ultralyder privat, uke 7 og 12, for å se at alt stod bra til. Etter den i uke 7 følte jeg egentlig ikle at jeg trengte mer, men mannen ønsket en til. Du har som du selv skriver ingen krav på ekstra oppfølging, rett og slett fordi det er sånn som skjer og det er kun når det skjer tre ganger eller mer at det kan tyde på at det er deg/dere som er «problemet». Masse lykke til! Det er tøft når man er midt oppi det, men mest sannsynlig går det greit å bli gravid igjen og sjansen for at det svangerskapet går bra er like stor som for alle andre. Du har altså ingen indikasjoner på at dette er noe som kommer til å skje igjen 😊 Anonymkode: 50fca...f3e Så bra du ble fort gravid igjen!! 😊 Takk for beroligende ord 💕 Anonymkode: c166f...6f8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #15 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hei! Så tungt å kjenne på disse bekymringene, det er så utrolig vondt å ha det sånn. Bare en liten tanke; Er du sikker på at denne legen har kompetanse til å utføre ultralyddiagnostikk? Legen min har også ultralyd på kontoret, og ifm blødning i uke 14 tok hun ultralyd for å se etter liv. Fosteret bevegde seg på skjermen, men hun evnet ikke å se det bankende hjertet. Hadde fosteret f.eks. sovet og vært helt i ro, så hadde hun kanskje hatt en annen vurdering da hun ikke greide å finne hjertet - kan hende hun da hadde trodd at fosteret var dødt. Likevel sendte hun meg til en vurdering hos vakthavende gynekolog på sykehus, da dette ikke er hennes kompetanseområde. Alt viste seg å være i skjønneste orden, og jeg er idag 16 uker. Bare greit å være litt obs på at dette er faktisk ikke kompetanseområdet til legen din, men en vurdering som burde gjøres av en gynekolog I forhold til MA hadde jeg det i slutten av September '20, og ble gravid igjen i slutten av November '20, og det er denne lille jeg går rundt med i magen nå. Det har vært et ekstremt nervepirrende svangerskap med blødninger og diverse, men har blitt fulgt godt opp. Det kan gå begge veier ift syklus, men om det er snakk om en MA for deg så håper jeg syklusen din kommer fort i gjenge igjen ❤️ Sender deg gode tanker! Anonymkode: 09fb6...932 Jeg har vært inne på tanken om han er kompetent nok, og at det kan vise feil siden han tok utvendig ul så tidlig, men i dag har blødningen tatt seg litt opp igjen, så håpet er nok ute. Så bra at du ble fort gravid igjen. Virker som de fleste blir det, så det gir meg håp. Skjønner det har vært nervepirrende for deg med blødninger, og det er godt å se at du blir godt fulgt opp 💕 Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet 💕 og takk for gode ord og tanker. Setter stor pris på det 🌺 Anonymkode: c166f...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #16 Skrevet 21. februar 2021 Så leit å høre om det du går gjennom😔Jeg oppdaget MA på tidlig ultralyd i uke 11. Måtte ta medisinsk abort i begynnelsen av august. Ble gravid igjen i oktober. Er nå 23 uker. Tok mange private ultralyder i dette svangerskapet pga bekymringer. Krysser fingrene for deg❤ Anonymkode: 8a507...b99
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #17 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så leit å høre om det du går gjennom😔Jeg oppdaget MA på tidlig ultralyd i uke 11. Måtte ta medisinsk abort i begynnelsen av august. Ble gravid igjen i oktober. Er nå 23 uker. Tok mange private ultralyder i dette svangerskapet pga bekymringer. Krysser fingrene for deg❤ Anonymkode: 8a507...b99 Takk 💕 Leit å høre at du og har gått igjennom dette, men veldig godt at du ble gravid igjen og at det går bra nå 🌺 Lykke til videre i svangerskapet 💕 Anonymkode: c166f...6f8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #18 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk 💕 Leit å høre at du og har gått igjennom dette, men veldig godt at du ble gravid igjen og at det går bra nå 🌺 Lykke til videre i svangerskapet 💕 Anonymkode: c166f...6f8 Tusen takk❤ Anonymkode: 8a507...b99
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #19 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Jeg våknet fredags morgen med blødning uke 11+4. Jeg ringte legen og fikk komme litt senere den dagen. En lege på legekontoret har ul på kontoret sitt, så fikk tatt ul med det samme. Tok også hcg måling. Legen spurte om jeg var sikker på at jeg er så langt på vei som jeg trodde, og jeg forklarte at noe annet er umulig da vi ikke har hatt samleie siden den dagen jeg ble gravid. Han sa fosteret var på str med en foster på 8 uker, og han fant ingen hjerteaktivitet. Jeg spurte da om jeg har hatt en MA, men har ville ikke spekulere i det enda. Jeg har fått ny time i morgen til ny ul og hcg måling. Jeg skjønner jo selv at dette ikke har gått veien, og det er helt grusomt!! Vi ønsker å starte prøving igjen så fort det lar seg gjøre. Regner meg jeg blir henvist på mandag slik at jeg får tatt de pillene. Det jeg lurer på er andres erfaringer rundt å bli gravid etter ma.. Ble du fort gravid? Var du engstelig når du ble gravid igjen? Fikk du noe ekstra oppfølging? Har forstått det slik at man må ha tre aborter etter hverandre for å ha rett på ekstra oppfølging, men at noen leger gir det allikevel. Anonymkode: c166f...6f8 Alder har litt å si. Er dere unge, så ville ikke jeg stressa. Er stor sjanse for å bli gravid igjen. Har man sykdommer kan det ta litt tid. Anonymkode: 23167...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå