AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Her i huset går det i en pizza med tomatsaus av hele tomater, løk, hvitløk, litt chili, mozzarella, serranoskinke/pepperoni og evt. ananas, og en annen pizza med saus av creme fraiche, hvitløk, salt og pepper, ost, og ruccola og strandaskinke som blir lagt på etter steking. Dette er jo pizzaer jeg liker veldig godt, men synes det er spennende å prøve noe nytt. Hva er deres beste pizzaoppskrift? (Er ikke så veldig interresert i superklassisk pizza med kjøttdeig, løk og Toro-fyll, forresten. Kan generelt styre min begeistring for kjøttdeig på pizza.) Anonymkode: 544fd...025
Arkana Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Jeg har tre typer pizza som jeg stort sett holder meg til: - tomatsaus, karamellisert løk og ost, topper med ruccola eller ruccolapesto etter steking - tomatsaus, ost, chorizo, rødløk og tortillachips - hvit saus (crème fraîche blandet med salt, pepper, oregano og bakt hvitløk) og ost, topper med spekeskinke og ruccola etter steking 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Pizzabunn: 4dl hvetemel, 1,5dl lunkent vann, 1/2 pose gjær, litt salt, en klunk olivenolje. Bland sammen og kna godt. La heve til dobbel størrelse. Kjevle ut så tynn som man klarer. Sett ovnen på den høyeste temperaturen du har (250-300grader ca). Hvis jeg har lite saus og fyll så tar jeg det oppå med en gang. Men hvis det skal være ekstra "ditt og datt" oppå, så tar jeg bunnen ca 2-3min i ovnen også tar den ut for å ta fyllet på. Ofte vil bunnen boble og den vil bli godt sprø. Så det avhenger av hva man liker da! Tomatsaus: karamelliserer sjalottløk og hvitløk i olivenolje. Har i hakkete tomater og noen søltørkede tomater i små biter. Hvis jeg har en klunk rødvin til overs så lar jeg den koke inn før jeg har i tomatene. Litt salt, kvernet pepper, en god håndfull fersk basilikum og litt oregano. Lar den koke så lenge jeg orker. Hvit saus: Creme fraiche med salt, kvernet pepper, fersk basilikum og oregano. Rasper litt hvitløk i. Kan også være godt hvis man har fetaost å mose denne og blande i. Eller en liten skje med pesto blandet. Til topping er jeg glad i parmaskinke, pinjekjerner, ruccula og mozarella. Synes det passer til begge sausene. Til hvit saus synes jeg det er godt med smørstekt fennikkel, hjemmelagde mini-kjøttboller, sjalottløk, mozarella. Anonymkode: b2bac...fd1 1
Djungelvrål Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Bunn 6 dl hvetemel, ca 3 dl lunkent vann. gjær, 1/2 ts salt, 1 ts sukker, 2 ss olje. Knaes i bollen og heves en time før den kjelvels ut og legges i langpanne. Liker idun pizzasaus. Topp med en osten du liker og legg på halvstekte baconbiter, løk, chili-feta, paprika, peperoni, halve cherrytomater, eller det du måtte ønske. Hev i 30-40 min før den stekes i ca 30 min.
Fabienne Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 Hjemmelaget, langtidskokt tomatsaus, ost (blanding av revet og fersk mozzarella), rødløk og sorte oliven. Spekeskinke (noen ganger før steking, men som oftest etter), ruccola, pinjekjerner, olivenolje, kvernet pepper og parmesandryss etter steking. Dette er nok en pizzaklisje, men det er fortsatt min go-to. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 - Tomatsaus, osteblanding (oftest mozzarella, gruyère, parmesan), portobellosopp, sjalottløk i tynne skiver, bacon. Både bacon og sopp legges på rå, blir stekt i ovnen. - Tomatsaus, mozzarella, tynne squashskiver, hakket rød chili, ferdigkokte blåskjell som legges på det siste minuttet, finhakket persille og sitronskall over etter steking. - Tomatsaus, mozzarella + parmesan, krydrede lammekjøttboller, paprika, feta, samme persille/sitron-miksen drysset over etter steking. - Sjalottløk, crème fraîche, gruyère, muskat og parmesan som saus, tynnskåret flaskegresskar og rosmarin eller salvie + litt olivenlje over. Anonymkode: 2129f...aa4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Elsker pizza med hvit saus, gjerne av crème fraiche, hvitløk eller godt hvitløkskrydder og litt trøffelolje Topper de alltid med biffstrimler, grønn paprika og rødløk, samt mozzarella og parmesan. Det beste er å ikke steke noe av det på forhånd, og ha det meste av osten under fyllet, med bare litt over. Anonymkode: 904aa...fda
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 -Hvit potetpizza med oatly imat fraiche karamelisert og sopp - Hummuspizza med oliven,cherrytomat,avocado og rødløk toppes med dressing lagd av alpro yoghurt Anonymkode: 3d155...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå