AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Hei. Jeg er førstegangsfødende i uke 27. De siste dagene når jeg gjør husarbeid/lager mat/står over lengre tid, så har jeg fått vondt i magen og underlivet. Nesten som litt sterke mensensmerter. Har ikke tenkt mye over det før i dag, etter å ha gjort husarbeid en times tid at jeg fikk virkelige smerter i magen og nedover mot underlivet. Det stakk liksom nedover i underlivet mitt. Og hvis samboeren min fikk meg til å le så stakk det helt forferdelig i magen rett under navelen. så han fikk streng beskjed om å ikke gjøre noe som fikk meg til å le fordi det gjorde så innmari vondt. Klarte så vidt å tørke meg når jeg var på do fordi det gjorde vondt å snu seg. Nå etter å ha sittet rolig i ca 15 min virker det som det nesten har gitt seg. Som sagt så er dette mitt første barn, så vet ikke om dette er normalt. Men jeg blir ganske bekymret når det gjør så vondt. Har lest en del om kynnere, men det står at det kan være ubehagelig men ikke smertefullt. Aner ikke om det er kynnere jeg har?? Håper noen kan gi meg noe svar på hva det kan være, da jeg blir bekymret. Anonymkode: 2f218...7d8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Kan det være i bekkenet du kjenner i? Jeg hadde ingen smerter eller plager med første, men med andre er det vondt både her og der. Anonymkode: e7a8c...bf3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan det være i bekkenet du kjenner i? Jeg hadde ingen smerter eller plager med første, men med andre er det vondt både her og der. Anonymkode: e7a8c...bf3 Ja det kan jo hende det er det. Men det knyter seg jo i magen rett under navlen, og får veldig sterke mensensmerter på en måte. Kjennes ikke helt ut som mensensmerter, men eneste måten jeg kan beskrive det på. Kan det henge sammen med bekkenet? Anonymkode: 2f218...7d8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Jeg tenker kombi.. At du er plaget med bekkenløsning som er smertefull, og i tillegg kynnere ved anstrengelse. Det som kommer når du ler hørers ut som ligament smerter. Det er helt vanlig og ufarlig. Anonymkode: 28863...69d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker kombi.. At du er plaget med bekkenløsning som er smertefull, og i tillegg kynnere ved anstrengelse. Det som kommer når du ler hørers ut som ligament smerter. Det er helt vanlig og ufarlig. Anonymkode: 28863...69d Okei, tusen takk for svar!:) skal nevne det for jordmor når jeg har time neste gang, men da vet jeg det ikke er noe å bekymre seg for så lenge. Anonymkode: 2f218...7d8
ididi Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 Høres ut akkurat som meg - i begge svangerskap. Kjente det sånn spesielt mot slutten av andre trimester. Nummer én er nå 15 mnd. (og er helt perfekt), og nummer to kommer etter planen om 2-4 uker. Jeg har også måttet be samboeren om å ikke si noe morsomt. 🙃 Veldig forenklet sagt (fra en som ikke er helsepersonell): - smerter som går over når man slapper av: slapp av - alt er normalt. Det er mest sannsynlig bare at alt av muskler og greier blir dratt i og må jobbe på uvante måter mens man er gravid. - smerter som får deg til å gråte lenge eller som ikke går over: gå til legen. - ekstreme smerter: ring fødeplassen din.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 Høres ut som kynnere, men de skal ikke være smertefulle, bare ubehagelige.... Hvis du har direkte vondt må du ringe føden, kynnere kan forkorte livmorhalsen og føre til tidlig fødsel.... Anonymkode: 2238c...41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå