Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at eksen til min kjære har begynt å stalke meg.. Det er mange år siden det ble slutt mellom dem, det gikk også flere år før han møtte meg etter deres forhold. Jeg og min mann har vært sammen i 4 år snart, så det begynner å bli veldig lenge siden deres relasjon. 
Hun følger meg på sosiale medier, lager nye kontoer når jeg blokkerer hun. Vennene mine har hun begynt å følge også. Hun går stadig tur forbi utenfor her vi bor, selv om hun bor ca 30-40 min unna med bil.. Plutselig handler hun fast på samme matbutikk som meg også. Jeg begynner å synes at dette er ubehagelig, men har hittil bare ignorert. Jeg kan forstå at man kan være nysgjerrig osv, men dette her er jo forbi det punktet. Ønsker heller ikke at situasjonen skal eskalere. 

Har noen erfaringer? Gjerne fra begge sider. Har du vært «opphengt» i noen selv - og hvorfor ble du isåfall det? Ønsker gjerne råd og tips her. Har mareritt om natten at hun skal bryte seg inn liksom🙈

Anonymkode: a23f0...017

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare sende henne en mld eller ringe og gjøre henne oppmerksom på det du skrev her?

Anonymkode: 1b0d6...840

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke bare sende henne en mld eller ringe og gjøre henne oppmerksom på det du skrev her?

Du tenker at hun ikke er klar over at disse handlingene ikke er «normalt»?🙈 

Jeg har hele veien tenkt at jeg ikke vil mate denne oppførselen, og at det etterhvert vil gå over. Ønsker ikke å gi dama min oppmerksomhet. 

• Liker 8
Skrevet

Si ifra at du vet hva hun driver med, å at det ikke er greit

Anonymkode: a488b...aef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tenker at hun ikke er klar over at disse handlingene ikke er «normalt»?🙈 

Jeg har hele veien tenkt at jeg ikke vil mate denne oppførselen, og at det etterhvert vil gå over. Ønsker ikke å gi dama min oppmerksomhet. 

Jo, det får vi jo håpe hun vet. Men kanskje hun vil synes det er flaut og kjenne på skam når hun får vite at du ser det? Og da stoppe?

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke så mye du kan gjøre, når hun "bare" går forbi/handler i samme butikk. Fortsett å blokker henne på sosiale medier. Og ha godt nettvett blant annet. Ikke tagg deg og andre i bilder, ikke ha eget navn eller samme brukernavn overalt osv. Hvorfor finner hun deg på sosiale medier? Bruk sitt navn på facebook men ikke ellers. Ikke sync kontoer slik at hun kan sitte på face og se instaen, twitteren, pinteresten din osv osv. Dette er ikke bare pga henne men generelt. Separer some kontoene dine fra hverandre, og vær anonym.

Hvis vennene dine er gode venner så blokkerer de henne også. Men dette er deres valg såklart, du kan ikke tvinge de.

Anonymkode: 02a53...e62

• Liker 12
Skrevet

Vet du hvorfor det blei slutt mellom dem? 

Anonymkode: f6a01...873

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nå har det seg sånn at eksen til min kjære har begynt å stalke meg.. Det er mange år siden det ble slutt mellom dem, det gikk også flere år før han møtte meg etter deres forhold. Jeg og min mann har vært sammen i 4 år snart, så det begynner å bli veldig lenge siden deres relasjon. 
Hun følger meg på sosiale medier, lager nye kontoer når jeg blokkerer hun. Vennene mine har hun begynt å følge også. Hun går stadig tur forbi utenfor her vi bor, selv om hun bor ca 30-40 min unna med bil.. Plutselig handler hun fast på samme matbutikk som meg også. Jeg begynner å synes at dette er ubehagelig, men har hittil bare ignorert. Jeg kan forstå at man kan være nysgjerrig osv, men dette her er jo forbi det punktet. Ønsker heller ikke at situasjonen skal eskalere. 

Har noen erfaringer? Gjerne fra begge sider. Har du vært «opphengt» i noen selv - og hvorfor ble du isåfall det? Ønsker gjerne råd og tips her. Har mareritt om natten at hun skal bryte seg inn liksom🙈

Jeg hadde tatt kontakt med politiet og fortalt om dette. Hørt hva de hadde å si om saken.

Hadde også sagt fra til henne om det. Hvis hun da svarer noe, så ta vare på det. 

Anonymkode: e95d1...35e

• Liker 4
Skrevet

Du kan rådføre deg med politiet. Selv om det ikke er straffbart det hun gjør, vil de ofte kunne ta en prat med henne.

Og selvsagt det med å skjerme dine sosiale medier. 

Anonymkode: 2c4d6...969

• Liker 4
Skrevet

Anmelde til politiet for særlig plagsom oppførsel.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet du hvorfor det blei slutt mellom dem? 

Det sier seg vel nesten selv..

Skrevet

Ikke rart om du stjal typen hennes. 

Anonymkode: 53082...bc3

• Liker 1
Skrevet

Har du snakket med mannen din om dette, og hva sier i så fall han?

Jeg tenker at siden det er hans eks, så er det best at han sier i fra til henne.

Anonymkode: 77f71...990

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det sier seg vel nesten selv..

Mener du at hun var for psykisk syk til å være i et forhold? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mener du at hun var for psykisk syk til å være i et forhold? 

Syk og syk...i alle fall nokså forskrudd.

Jeg mener at mennesker ikke blir stalkere fordi de blir forlatt. Da ville det ha kunnet skje med hvem som helst, og det gjør det ikke. Det er omvendt, de blir forlatt fordi de mangler noe sosial. Og deretter skylder de typisk den asosiale adferden sin på at de har blitt forlatt.

Vet om enkelte som holder på sånn, de blir uten unntak dumpet. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at mennesker ikke blir stalkere fordi de blir forlatt. Da ville det ha kunnet skje med hvem som helst, og det gjør det ikke. Det er omvendt, de blir forlatt fordi de mangler noe sosial. Og deretter skylder de typisk den asosiale adferden sin på at de har blitt forlatt.

Vil ikke si at mennesker er syke, fordi de mangler sosiale antenner og sosiale verktøy. Det er vel mer en sosial utviklingsmessig forstyrrelse, enn en sykdom. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men da har du jo svaret, da. Hun gjør dette pga psyken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men da har du jo svaret, da. Hun gjør dette pga psyken. 

Nei, som sagt under tror jeg ikke sosiale forstyrrelser handler om fysisk eller psykisk helse. Har heller aldri lurt på hvorfor hun holder på sånn, det sier seg selv at noe mangler. 

Skrevet

Det er din manns eks. Ikke din. Hvorfor er du så besatt av henne? Det er jo ikke deg hun har en interesse av, men han? Altså om det er sånn at hun er sjalu på deg og desperat ønsker han tilbake. Om du mener hun stalker deg, bør hun jo være mer pågående på han? Blir ikke han plaget liksom?

Hvordan kan hun stalke deg på sosiale media forresten? Altså hvorfor legger du til vilt fremmede folk når du vet eksen hans lager falske profiler? Og er du egentlig sikker på at det er henne som eier de falske profilene? 

Syns dette virker litt paranoid, særlig ettersom du har skrevet om henne her inne i lang tid og hun har fortsatt ikke gått lenger enn å "handle på samme matbutikk". Hun høres ikke akkurat alvorlig truende ut om det er det verste hun gjør.

Anonymkode: 8cc31...ddb

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, som sagt under tror jeg ikke sosiale forstyrrelser handler om fysisk eller psykisk helse. Har heller aldri lurt på hvorfor hun holder på sånn, det sier seg selv at noe mangler. 

Ok.

Du får politianmelde henne om hun går for langt, ihvertfall. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...