Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde dere som er religiøse reagert om dere hadde viet livet deres til å tro på gud, gått i kirka og generelt vært veldig troende, for så å finne ut at dere har uhelbredelig kreft, for eksempel? Hadde dere blitt sure på gud som lot dette skje? Hadde det ikke føltes litt bortkastet å vie så mye til religionen, tilbedd gud og forsvart ham med alt dere kan, og så hindrer han ikke kreften fra å ramme dere?

Anonymkode: bda28...6a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg kristen, men muslim. Venninnen min hadde kreft, og hun var veldig religiøs. Hun brukte tiden på å be og komme nærmere Gud, og hun brukte tid med familien sin. Hun var ikke sint på Gud, fordi i religionen vår tror vi det at Gud har gitt oss en tid her på jorden. Hun sa hun ikke var redd for å dø av kreft. Hun sa man kan kjempe mot den i lang tid, bli frisk for så å bli påkjørt av en bil og dø. 

Anonymkode: 4c2de...dea

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er ikke jeg kristen, men muslim. Venninnen min hadde kreft, og hun var veldig religiøs. Hun brukte tiden på å be og komme nærmere Gud, og hun brukte tid med familien sin. Hun var ikke sint på Gud, fordi i religionen vår tror vi det at Gud har gitt oss en tid her på jorden. Hun sa hun ikke var redd for å dø av kreft. Hun sa man kan kjempe mot den i lang tid, bli frisk for så å bli påkjørt av en bil og dø. 

Anonymkode: 4c2de...dea

Der har hun et godt poeng. Men følte hun ikke at det var litt bortkastet å ha gitt så mye av seg selv til gud, for så å ikke få noe igjen for det når hun trengte det som mest? Skjønner at religionen kan gi en indre ro i sånne tilfeller og det synes jeg er fint, men det hjelper jo lite å ha ro før man skal dø når man mest av alt har lyst til å leve.

Anonymkode: bda28...6a3

Skrevet

De fleste tror jo at de skal leve etterpå. I tillegg tror ikke kristne at sykdommer er fra Gud så de fleste ville nok sett Ham som en støtte og håp i en vanskelig tid.

Skrevet

Livet er ikke lett for noen. Du må forholde deg til både godt og ondt uansett. 

Skrevet

Dette skjer stadig, og for de fleste troende jeg kjenner velger de å finne trøst i troen på Gud framfor å klandre han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...