AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Hvordan hadde dere som er religiøse reagert om dere hadde viet livet deres til å tro på gud, gått i kirka og generelt vært veldig troende, for så å finne ut at dere har uhelbredelig kreft, for eksempel? Hadde dere blitt sure på gud som lot dette skje? Hadde det ikke føltes litt bortkastet å vie så mye til religionen, tilbedd gud og forsvart ham med alt dere kan, og så hindrer han ikke kreften fra å ramme dere? Anonymkode: bda28...6a3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Nå er ikke jeg kristen, men muslim. Venninnen min hadde kreft, og hun var veldig religiøs. Hun brukte tiden på å be og komme nærmere Gud, og hun brukte tid med familien sin. Hun var ikke sint på Gud, fordi i religionen vår tror vi det at Gud har gitt oss en tid her på jorden. Hun sa hun ikke var redd for å dø av kreft. Hun sa man kan kjempe mot den i lang tid, bli frisk for så å bli påkjørt av en bil og dø. Anonymkode: 4c2de...dea
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er ikke jeg kristen, men muslim. Venninnen min hadde kreft, og hun var veldig religiøs. Hun brukte tiden på å be og komme nærmere Gud, og hun brukte tid med familien sin. Hun var ikke sint på Gud, fordi i religionen vår tror vi det at Gud har gitt oss en tid her på jorden. Hun sa hun ikke var redd for å dø av kreft. Hun sa man kan kjempe mot den i lang tid, bli frisk for så å bli påkjørt av en bil og dø. Anonymkode: 4c2de...dea Der har hun et godt poeng. Men følte hun ikke at det var litt bortkastet å ha gitt så mye av seg selv til gud, for så å ikke få noe igjen for det når hun trengte det som mest? Skjønner at religionen kan gi en indre ro i sånne tilfeller og det synes jeg er fint, men det hjelper jo lite å ha ro før man skal dø når man mest av alt har lyst til å leve. Anonymkode: bda28...6a3
Gjest Lawyam Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 De fleste tror jo at de skal leve etterpå. I tillegg tror ikke kristne at sykdommer er fra Gud så de fleste ville nok sett Ham som en støtte og håp i en vanskelig tid.
Gjest Lawyam Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Livet er ikke lett for noen. Du må forholde deg til både godt og ondt uansett.
Anim92 Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Dette skjer stadig, og for de fleste troende jeg kjenner velger de å finne trøst i troen på Gud framfor å klandre han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå