Gå til innhold

Prøver å bli gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og partneren min har bestemt oss for å prøve å bli gravide og vi gleder oss veldig!

Har i mange år gått på p-pillen cerazette og sluttet på denne 8.februar, men har enda ikke fått tilbake mensen. Hvor lang tid tok det før du fikk tilbake mensen etter p-pille slutt?

Kan hende jeg kjenner på ting som egentlig ikke er der, men har kjent de siste dagene at jeg er litt småkvalm og har ømme bryster. Kan dette være at jeg er gravid allerede, eller er det alt for tidlig? Har tatt rfsu sin strimmeltest og er negativ, men ser her at den ofte viser negativt/svakt svar til og med etter forventet mens.

Hva tror dere?

Anonymkode: 13589...eb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med prøving!😊

Jeg sluttet på pillen og fikk pillemensen til vanlig tid. Fikk eggløsningsslim ca 2 uker etter første blødningsdag, og mensen to uker etter der igjen. Sluttet i oktober, og har hatt 28 dager syklus hele veien.

Det er mulig å bli gravid før du har fått igjen blødning, så det kan jo være. Men det kan også hende kroppen din trenger litt tid på å komme igang også. Prøv med en annen type g-test hvis mensen ikke kommer😄

Anonymkode: 2d720...e7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del tok det 1 år for å komme i normal syklus igjenn😊

Anonymkode: 06eca...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å prøve å ikke henge seg alt for mye opp i symptomene, og heller ta tester når mensen teoretisk sett er forsinket. Når man prøver, oppdager man fort at mange av symptomene på graviditet, EL og menstruasjon er veldig like, og symptomene føles ikke mindre til stede når man går og venter på dem, akkurat. Jeg trodde jeg var gravid hver eneste syklus i 4-5 måneder, før jeg skjønte at det var sånn kroppen min responderte på normal syklus, og sånn har jeg hørt at mange andre også har det. Mange bruker mange måneder på å komme inn i en normal syklus, og det kan også ta mange uker før første mens dukker opp. 

Det kan godt være at du er gravid, det vet man aldri. Hvis du vil føle deg litt mer trygg på når mensen kommer, går det an å begynne med eggløsningstester (for egen del anbefaler jeg å vente en stund til, det er deilig å kunne kose seg med prøvingen uten testing og måling). 

Anonymkode: 64895...4ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vi har sluttet nøyaktig samme dag!
Vi har derimot gått over til kondomer, da vi ikke vil begynne prøvingen før til sommeren. 

Men jeg har hørt i alle fall at det kan ta opp til 6 mnd før kroppen er i normal syklus.
Jeg har ikke fått mensen enda, men det er jo bare et par uker siden siste pille. Har gått på minipiller så har ikke hatt mensen på mange år. Gruer meg litt til akkurat det, pleide å få så sinnsyke humørsvigninger 😬

Anonymkode: 8e315...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet på cerazette 6.februar, og har kjent litt på det samme som deg. Jeg har heller ikke fått tilbake mensen ennå, og vet vel ikke når i måneden den evt. skulle kommet tilbake heller.

Tror jeg forrige helg hadde eggløsning 13. eller 14.februar, pga. slim. Men kan jo ikke vite det sikkert. Hadde sex med kjæresten mange ganger den helga, og før helga, og etter. Har kjent på ømme bryster og litt milde smerter i magen uka etter. Kanskje jeg kjenner på ting som egentlig ikke er der jeg heller, ønsketenkning? Og det er vel for tidlig for sikker graviditetstest ennå?

Anonymkode: ea41e...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde eggløsning 13 eller 14 februar så er du ca. 9-10 dpo og mange begynner å teste rundt der. Men jeg ville nok ventet til i morgen med morgenurin. Om det er mulig så kjapt etter pilleslutt er en helt annen sak. Jeg vil tro det er litt tidlig, men sånt kan man aldri vite for sikkert :) Lykke til. 

Anonymkode: cf1b8...077

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du hadde eggløsning 13 eller 14 februar så er du ca. 9-10 dpo og mange begynner å teste rundt der. Men jeg ville nok ventet til i morgen med morgenurin. Om det er mulig så kjapt etter pilleslutt er en helt annen sak. Jeg vil tro det er litt tidlig, men sånt kan man aldri vite for sikkert :) Lykke til. 

Anonymkode: cf1b8...077

Jeg har faktisk testet, i går, og fikk negativt resultat. Derfor jeg tenker/håper det er for tidlig? Eller kanskje jeg rett og slett har innbilt meg alle tegnene fordi jeg ønsker at jeg er gravid. 😋 Men er det mulig at det var negativt i går, men f.eks. kan være positivt på lørdag? Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sluttet på cerazette 6.februar, og har kjent litt på det samme som deg. Jeg har heller ikke fått tilbake mensen ennå, og vet vel ikke når i måneden den evt. skulle kommet tilbake heller.

Tror jeg forrige helg hadde eggløsning 13. eller 14.februar, pga. slim. Men kan jo ikke vite det sikkert. Hadde sex med kjæresten mange ganger den helga, og før helga, og etter. Har kjent på ømme bryster og litt milde smerter i magen uka etter. Kanskje jeg kjenner på ting som egentlig ikke er der jeg heller, ønsketenkning? Og det er vel for tidlig for sikker graviditetstest ennå?

Har ikke fulgt med på eggløsningsslim, men har akkurat samme symptomer. Tok også test i morgest som var negativ 🙁 lurer også på om det bare er for tidlig å teste. Haha, føler jeg er så utålmodig.

-op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke fulgt med på eggløsningsslim, men har akkurat samme symptomer. Tok også test i morgest som var negativ 🙁 lurer også på om det bare er for tidlig å teste. Haha, føler jeg er så utålmodig.

-op

Er utålmodig jeg også, burde vel egentlig bare ha ventet til slutten av denne uka. Ønsker det nok så sterkt at jeg kanskje forsterker symptomene i hodet mitt. 🤔 Men veldig flaks om jeg er gravid da. Har lest at det går an; noen som nettopp har sluttet på p-piller, og så blir gravid uten å ha fått tilbake mensen engang. Men det er vel ikke helt vanlig.

Uansett, krysser fingrene fremdeles. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke symptomer på graviditet (selv om jeg var gravid) før det slo ut positivt på testen. Husk at syklusen, mensen, og eggløsning alle har symptomer som ligner på graviditetssymptomer. Man kan bli gal av å gå rundt og tolke kroppen sin, og merke ting man ellers ikke legger merke til fordi man er mer obs på alt som hender. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veeldig individuelt. Noen blir gravide om de glemmer èn p-pille, andre kommer ikke i syklus før ett år etter p-pilleslutt og aktiv prøving. Umulig å svare på hvilken del du faller innunder.

Men for å bli svangerskapskvalm trengs det en god del hcg i kroppen, og det ville slått ut på en test hos deg nå om det var årsaken til kvalmen. Men jeg kan skrive under på at som prøver så kjenner man mye til symptomer man ikke ville kjent ellers. Man er rett og slett mer obs, og kjenner ekstra etter. Uansett så er symptomer på graviditet og mensen nesten helt identisk.

Lykke til! Vil anbefale deg og starte en prøverdagbok på underforum her inne :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...